خط کشی ۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اردبیل

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل از خط‌کشی ۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان در ۳ماهه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، ماشالله بهزاد، در بازدید از محور اردبیل -سرچم از خط‌کشی ۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان در ۳ ماهه گذشته خبر داد و اظهار کرد: در ۳ ماهه گذشته جهت ارتقای ایمنی راه‌ها ۲۳۶ عدد نیوجرسی در راه‌های استان تهیه و نصب شده و از ۲۱۰ کیلومتر سیستم روشنایی در جاده‌های استان نگهداری شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۳ ماهه گذشته ۲۵۰۰ شاخه گاردریل در محورهای مواصلاتی توسط راهداران تعمیر و نصب شده است، افزود: ۶۰۰ عدد تجهیزات ایمنی و نقوش در جاده‌های استان نصب شده است.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از تهیه و نصب ۳۶۰ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی را در راه‌های استان خبر داد و اظهار داشت: در ۳ ماهه گذشته هزار و ۵۰۰ عدد تابلوهای الزامی در راه‌های استان نصب شده است.

وی افزود: یک پروژه اجرای شیار لرزاننده نیز در مرحله مناقصه و عقد قرارداد است‌.

بهزاد در ۳ ماهه گذشته از اجرای سیستم روشنایی فاز ۲ محور سرچم به طول ۱۱ کیلومتر با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد و خاطرنشان کرد: در این مدت سیستم روشنایی ۲ کیلومتر از محور آراللو-کرگان نیز در حال انجام است و انتظار می‌رود تا شهریور ماه روشن شده و پروژه جهت استفاده مردم به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: پروژه روشنایی محور حیران به طول ۵ کیلومتر نیز در صورت تأمین اعتبار قبل از فصل زمستان روشن خواهد شد.

بهزاد با اشاره به اینکه بهسازی سیستم روشنایی محور اردبیل- نمین و اردبیل- نیر جهت استفاده مترددین به اتمام رسیده و همچنین سیستم روشنایی محور کرگان –بودالالو به طول ۵ کیلومتر نیز با ۱۰ درصد پیشرفت در حال پی کنی است تصریح کرد: این پروژه نیز در صورت تأمین اعتبار قبل از فرارسیدن فصل زمستان به بهره برداری می‌رسد.

وی با توجه به اینکه در محور خلخال- اسالم شرایط جوی بسیار محدود است و اجرای پروژه به‌صورت دائم امکان‌پذیر نیست اظهار کرد: سیستم روشنایی ۱۵ کیلومتر از محور خلخال- اسالم در حال انجام است و محور اجیرلو نیز تا ۳ ماه آینده روشن خواهد شد.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اجرای روشنایی نقطه‌ای را در ۱۲ تقاطع از جمله نقاط پرحادثه یادآور شد و اظهار کرد: در مجموع ۱۰ پروژه روشنایی به طول ۳۸ کیلومتر در محورهای مواصلاتی استان در حال اجرا است.

کد خبر 770357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.