آموزش سالانه ۲۵ هزار نفر در مراکز فنی و حرفه‌ای استان ایلام

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام گفت: سالانه ۲۵ هزار نفر در بخش دولتی و خصوصی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حمیدرضا رئیسی امروز _دوشنبه هجدهم تیر_ در دیدار با مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اظهار کرد: حمایت از جوانان نخبه ای که جزو برگزیدگان مسابقات ملی مهارت هستند موجب کسب موفقیت‌های بیشتری برای استان می‌شود.

وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیش از ۵ دهه است که در حوزه مهارت ماهر و نیمه ماهر به متقاضیان خدمات ارائه می‌کند و فراگیری اشتغال اولویت اصلی سازمان در کشور است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام تصریح کرد: اشتغال از اهداف مشترک ستاد اجرایی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است که با ارائه آموزش مهارت‌های تخصصی، دانشجویی، دانش‌آموزی، جوانان در سنین مختلف این مهم دنبال می‌شود.

رئیسی با تاکید بر اینکه افراد دارای مهارت بیکار نمی‌ماند ادامه داد: در این راستا ستاد اجرایی می‌تواند با احداث یا تجهیز ساختمان شهرستان‌های هلیلان، چوار و بدره که فاقد مرکز ثابت هستند به مهارت آموزی کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه اولویت سازمان ارائه آموزش است، اضافه کرد: در این راستا در رشته‌های مختلف سالیانه ۲۵ هزار نفر آموزش در بخش دولتی و خصوصی به متقاضیان ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام تاکید کرد: مهارت آموزی موجب ایجاد اشتغال بین جوانان می‌شود.

محمد زارع؛ مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ایلام نیز در این دیدار گفت: یکی از هدف‌های ستاد اشتغال می‌باشد و پرداخت تسهیلات به افراد داری مدرک آموزش فنی و حرفه‌ای و از طریق درگاه انجام می‌شود.

وی از مساعدت و همکاری جهت تجهیز سه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌های تازه تأسیس استان خبر داد.

به گزارش ایمنا، سال گذشته دو مدال طلا، دو نقره و یک دیپلم افتخار در مسابقات ملی مهارت کشوری توسط جوانان ایلام کسب شد.

کد خبر 770341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.