انقلاب اسلامی نیاز به هنرمندان متعهد دارد

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی به عنوان یک پیام روشن و آشکار در برهه فعلی نیاز به هنرمندانی دارد که خود را متعهد به پیام انقلاب اسلامی بدانند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، سعید لشگری، امروز دوشنبه هجدهم تیر- در آئین تکریم و معارفه رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از پیام‌های انقلاب دفاع از مستضعفان است، خاطرنشان کرد: از افتخارات هنرمندان انقلابی خلق آثاری در این زمینه است و همواره خود را متعهد به رساندن صدای محرومان به جامعه می‌داند.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه انتخاب نام این نهاد با استفاده از سه واژه هنر، حوزه و انقلاب اسلامی نشانگر اهداف والای آن است، افزود: ما باور داریم همان طور که هنرمندان اوایل انقلاب پای انقلاب اسلامی ایستادند در برهه فعلی نیز نیاز به هنرمندانی از این نسل نیاز داریم که فریاد بزرگ انقلاب اسلامی را که توجه به مردم است با هنر خود فریاد بزنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم در زنجان انقلاب و شعر بالنده عاشورایی بالنده‌تر شود، تصریح کرد: اگر انتخاب کردیم که در زنجان بتوانیم یک پایگاه روایت عاشورایی و انقلابی از انقلاب اسلامی داشته باشیم، به دلیل باور به توانایی هنرمندان برخاسته از آن است.

لشگری خاطرنشان کرد: متأسفانه زنجان در زمینه زیرساخت‌های مورد نیاز فرهنگ و هنر، محدودیت‌هایی دارد و لازم است مسئولان نسبت به این موضوع توجه داشته باشند.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه از نمونه بارز هنرمندان انقلابی می‌توان به شهید مرتضی آوینی اشاره کرد که روزی در این استان درس خوانده و سید شهیدان اهل قلم شده است، ادامه داد: شهید آوینی هیچ‌گاه خود را فدای سیاست نکرد اما هزینه کارهای سیاسی را پرداخت.

لشگری به حفظ اصالت هنر و هنرمند تأکید کرد و گفت: هنرمند انقلابی متعهد به حقیقت است و انقلاب اسلامی به عنوان یک پیام روشن و آشکار در برهه فعلی نیاز به هنرمندانی دارد که خود را متعهد به پیام انقلاب اسلامی بدانند.

وی با اشاره به اینکه یکی از پیام‌های انقلاب دفاع از مستضعفان است، خاطرنشان کرد: از افتخارات هنرمندان انقلابی خلق آثاری در این زمینه است و همواره خود را متعهد به رساندن صدای محرومان به جامعه می‌داند.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی اظهار کرد: ویژگی اصلی حوزه هنری مردمی بودن و در خدمت مردم بودن است و این نهاد با هنر در خدمت فرهنگ است و نباید به مکان دیگری تبدیل شود و باید برای اهالی هنر باقی بماند.

وی گفت: حوزه هنری باید پایگاه اهل فرهنگ، هنر و اندیشه باشد و ما در مرکز از حوزه هنری کردستان توقع کارهای بزرگ هنری داریم که به سرمایه معنوی این استان اضافه کند.

لشگری گفت: حوزه هنری با تکیه بر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در عرصه‌های مختلف هنری و فرهنگی سربازی می‌کند و در سال‌های اخیر جریان سازی داشته و سهم خود را ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه حوزه هنری بستر مناسبی و مساعدی برای ارتقای ظرفیت هنری در کشور است، گفت: ما بر ایجاد بستر قوی برای ارائه آموزش‌های هنری تاکید داریم، چراکه این آموزش‌ها زمینه شکوفایی استعدادهای نسل جوان را فراهم می‌کند.

کد خبر 770311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.