ثبت‌نام سرویس مدارس دانش‌آموزان تا پایان مرداد در سامانه سفیر مهر

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز با بیان اینکه ثبت‌نام سرویس مدارس دانش‌آموزان تا پایان مرداد خواهد بود، گفت: والدین اگر خارج از این سامانه، راننده‌ای به عنوان سرویس دانش‌آموز خود گرفتند هیچ تعهدی از سوی سازمان حمل‌ونقل و آموزش و پرورش نخواهند داشت و مسئولیت‌ها بر عهده اولیا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، پیمان باباخانی امروز _دوشنبه هجدهم تیر_ در نشست خبری خود با خبرنگاران با موضوع معرفی و تشریح سامانه سفیر مهر ویژه سرویس مدارس اظهار کرد: سال گذشته بر اساس مصوبه هیئت وزیران وظیفه ارائه خدمات سرویس مدارس بر عهده شهرداری واگذاری شد و این مسئولیت در شیراز به سازمان حمل‌ونقل مسافر محول شد و سازمان بر اساس یک تقویم اجرایی کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: در اسفند نرخ‌نامه مصوب سرویس مدارس از سوی شورای اسلامی شهر تأیید شد و بر اساس تقویم برنامه‌ریزی مدنظر انجام شد و این موضوعی بود که طی سال‌های گذشته در خصوص تعیین نشدن نرخ سرویس به عنوان دغدغه برای خانواده‌ها همواره مطرح بود.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل که بابت ثبت‌نام سرویس مدارس مورد اهمیت بود، طراحی یک سامانه اینترنتی بود تا والدین و رانندگان بتوانند در آن نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند که در این راستا سامانه سفیر مهر طراحی شد.

باباخانی تاکید کرد: در طراحی این سامانه تمام تمهیدات امنیتی انجام شده است و همه اطلاعات والدین، دانش‌آموزان و رانندگان ثبت خواهد شد و پس از ثبت داده‌ها همه اطلاعات به صورت فوق محرمانه نگهداری می‌شود و هیچ فردی به آن دسترسی نخواهد داشت و سامانه و بستر نرم‌افزاری آن از لحاظ مالکیت متعلق به شهرداری شیراز است.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی شرکت‌های حمل‌ونقل دیگر اقدامی بود که در این راستا صورت گرفت که ۲۷ شرکت متقاضی سرویس بودند و پس از بررسی، تاییدیه ۲۳ شرکت نهایی شد تا کار خدمات حمل‌ونقل دانش‌آموزی را انجام دهند.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز با اشاره به اینکه درجه‌بندی سرویس مدارس در سطوح یک تا شش است و شرکت‌های ارائه دهنده سرویس مدارس باید درجه ۳ را دریافت کنند، ادامه داد: ارائه و ساماندهی سرویس مدارس سطح شهر شیراز از سوی این ۲۳ شرکت انجام می‌شود.

باباخانی اظهار کرد: با توجه به تخلفاتی که در خصوص سرویس مدارس صورت می‌گرفت و اغلب از سوی مدیران اجرایی بود، تمام مدیران اجرایی که در این امر دخالت داشتند فراخوان آن‌ها به تعداد ۷۰۰ مدیر اجرایی انجام شد که از این تعداد ۴۱۷ نفر تأیید شدند تا زیر نظر مجموعه شرکت‌های مورد تأیید فعالیت داشته باشند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم در سرویس مدارس، هماهنگی آموزش و پرورش با سازمان حمل‌ونقل مسافر بود که در این راستا با صدور مصوبه‌ای مجموعه آموزش و پرورش همکاری لازم را با سازمان حمل‌ونقل مسافر خواهد داشت.

مهلت ثبت‌نام سرویس مدارس تا پایان مرداد است

رئیس سازمان حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز تاکید کرد: رانندگان متقاضی والدین از هم اکنون تا پایان مرداد باید با مراجعه به سامانه سفیر مهر ثبت‌نام خود را در سامانه انجام دهند تا شهریور تخصیص سرویس صورت گیرد.

باباخانی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام رانندگان در این سامانه از هم اکنون فعال است و به جهت سهولت کار، رانندگان می‌توانند به ۲۰ دفتر پیشخوان شهر شیراز مراجعه کنند تا فرآیند ثبت‌نام آن‌ها انجام شود.

وی همچنین در خصوص تأیید کارت صلاحیت رانندگان، اضافه کرد: در این خصوص شرایطی مد نظر است که بالا بودن سن راننده از ۲۳ سال، داشتن گواهینامه معتبر، نداشتن سابقه کیفری، طب کار، استعلام سلامت هفتگانه راننده و داشتن کارت معاینه فنی خودرو از جمله این شرایط است.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر با اشاره به اینکه سازمان به عنوان ناظر عالی بر سامانه فعالیت دارد، تاکید کرد: والدین بدانند اگر خارج از این سامانه راننده‌ای به عنوان سرویس دانش‌آموز خود گرفتند، هیچ تعهدی از سوی سازمان حمل‌ونقل مسافر و آموزش و پرورش و هیچ سازمان دیگری در صورت وقوع هر گونه اتفاقی مسئول نخواهند بود و همه مسئولیت‌ها بر عهده اولیا است.

باباخانی ادامه داد: در صورتی که والدین از طریق این سامانه اقدام به ثبت‌نام سرویس نکنند، تخلف مدیر اجرایی محرز خواهد بود که با وی برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: قیمت سرویس‌های مدارس اعلام شده در سامانه به‌روز است و هزینه سرویس مدارس بر اساس نوع خودرو و کیلومترشمار است.

رئیس سازمان حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز اضافه کرد: تاکنون سه هزار راننده ثبت‌نام کرده‌اند، این در حالی است که سال گذشته ۹ هزار سرویس مدرسه کار خدمات‌رسانی سرویس دانش‌آموزی را انجام داده‌اند.

کد خبر 770299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.