ادغام مدارس ایثارگران ویژه بزرگسالان با کمتر از ۶۰ دانش‌آموز

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش از فراهم شدن امکان ادغام مدارس ایثارگران ویژه بزرگسالان با کمتر از ۶۰ دانش‌آموز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت آموزش‌وپرورش، زهرا پناهی‌روا اظهار کرد: تعداد مدارس ایثارگران تا پیش از تلاش‌های این اداره بسیار زیاد بود، اما با تلاش‌های اخیر، تعداد این مدارس به اندازه خوبی کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: تا دو سال پیش تعداد مدارس ایثارگران در حدود ۳۰۰ فضا بود که تاکنون به ۲۸۵ فضا کاهش پیدا کرده است، اکنون برای این ۲۸۵ مدرسه ایثارگران ویژه بزرگسالان در سراسر کشور در تلاش هستیم تا به مرور زمان تعداد آن‌ها را کاهش دهیم.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش درباره طرح جدید این اداره کل برای مدارس ایثارگران بیان کرد: مطابق با شیوه‌نامه ساماندهی نیروی انسانی وزارت آموزش‌وپرورش به شماره ۷۱۸/۸ مورخ هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ حد نصاب استمرار مدارس ایثارگران ۶۰ نفر تعیین شده است، با توجه به این موضوع که در مدارس ایثارگران، ویژه بزرگسالان، اگر تعداد دانش‌آموزان در حال تحصیل به کمتر از ۶۰ نفر برسد، فقط یک کادر اجرایی تحت عنوان مدیر مدرسه قرار می‌گیرد، به جهت بروز نیافتن مشکل در انجام کارهای اجرایی، این امکان را قرار دادیم تا مدارس بتوانند با دیگر مدارس ایثارگران منطقه یا استان ادغام شوند، در غیر این صورت این مدارس فقط با یک کادر اجرایی به کار خود ادامه خواهند داد.

پناهی‌روا ادامه داد: هر سال تعداد دانش‌آموزان شبانه مدارس ایثارگران کاهش پیدا می‌کند، با توجه به برنامه بلندمدت این اداره در تلاش هستیم تا مدارس ایثارگران خود را در سراسر کشور با توجه به تعداد کم این دانش‌آموزان در مدارس شبانه ادغام کنیم، به این شیوه می‌توانیم تعداد این مدارس را در سراسر کشور کاهش دهیم.

وی در ادامه در مورد سیاست کاهش مدارس خاطرنشان کرد: سال‌های قبل نیز سیاست بر ادغام مدارس ایثارگران وجود داشت، اما با توجه به کاهش شدید نیروی انسانی وزارت آموزش‌وپرورش در این سال‌ها و کاهش جامعه ایثارگری در این مدارس تصمیم گرفته شد تا مدارس در تمام مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ ادغام شود.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران از تحصیل ۳۹ هزار و ۵۰۴ دانش‌آموز در مدارس ایثارگران خبر داد و گفت: مدارس ایثارگران در سراسر کشور پراکنده هستند و ۳۹ هزار و ۵۰۴ نفر دانش‌آموز در نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در حال تحصیل بودند.

پناهی‌روا یادآور شد: در کل کشور فقط یک نوع مدرسه ایثارگران داریم و تنها یک مدرسه در شهرستان فردوس در خراسان جنوبی، ایثارگران به‌صورت شبانه‌روزی اداره می‌شود.

وی درباره فواید این ادغام مدارس گفت: بیشتر مدارس ایثارگران در فضای بعدازظهر مدارس قرار دارد، با ادغام یک مدرسه ایثارگران در سایر مدارس ایثارگران استان، آن فضا خالی می‌شود و در اختیار منطقه جهت استفاده در سایر موارد قرار می‌گیرد.

کد خبر 770262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.