شرط انتخاب مسیر درست، کنترل امیال است

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه در طول تاریخ قضاوت ما بر اساس حرکت انسان‌ها است، گفت: اگر نتوانیم میل خود را کنترل کنیم، حتی اگر شناخت هم داشته باشیم، مسیر درست را انتخاب نمی‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام محسن کریمی شامگاه یکشنبه _هفدهم تیر_ در مراسم شب دوم محرم هیئت انصارالحسین (ع) با بیان اینکه نعمت‌های خدا مادی و معنوی هستند، اظهار کرد: انسان همواره در حرکت و تکامل است و می‌تواند به سمت درست یا نادرست حرکت کند که اگر این تکامل دنیایی باشد یک امتیاز و اگر معنوی باشد امتیاز دیگری دارد.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ قضاوت ما بر اساس حرکت انسان‌ها است، افزود: چرا امیرالمومنین (ع) به‌دست خوارجی که اهل دین بودند، به شهادت می‌رسند؟ اینجا دو بحث مطرح است، بحث نخست مقام اندیشه و تعقل است که خوارج، از مقام امام علی (ع) آگاه بودند، اما بحث دوم مقام میل و دل انسان‌هاست که اگر نتوانیم میل خود را کنترل کنیم، حتی اگر شناخت هم داشته باشیم، مسیر درست را انتخاب نمی‌کنیم.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان اصفهان ادامه داد: برای مثال، خدا به شیطان گفت که به آدم سجده کن اما شیطان گفت من از آتش هستم و او از خاک است وعمر من از او خیلی بیشتر است؛ اینجا شیطان از مقام خدا آگاه بود، اما میل آن به او اجازه نداد که به انسان سجده کند.

حجت‌الاسلام کریمی تاکید کرد: اگر ما نتوانیم میل خودمان را کنترل کنیم، حتی اگر شناخت داشته باشیم، نمی‌توانیم مسیر درست را انتخاب کنیم، چراکه مرکز انسان‌ها، دل و میلشان است که اگر نتوانیم کنترل کنیم، ما را از راه درست دور و گمراه می‌کند.

کد خبر 770251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.