از اصلاح معماری شبکه ارتباطی در دولت سیزدهم تا توصیه‌های تغذیه‌ای طب ایرانی برای تابستان

ایمنا از جزئیات اصلاح معماری شبکه ارتباطی کشور در دولت سیزدهم، برخورداری مشمولان پنج دهک اول از بیمه معتبر، الصاق ۳۰۰ هزار هکتار زمین به پهنه‌های شهری برای تحقق ساخت شش میلیون مسکن، صدور ۱۵۵ پروانه ساختمانی در بافت فرسوده نصف جهان و توصیه‌های تغذیه‌ای طب ایرانی برای تابستان در بسته خبر خوب می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در بسته خبر خوب به سراغ جزئیات اصلاح معماری شبکه ارتباطی کشور در دولت سیزدهم می‌رویم، در ادامه نیز برخورداری مشمولان پنج دهک اول تا پایان فروردین ۱۴۰۴ از یک بیمه معتبر مطرح شده است، همچنین الصاق ۳۰۰ هزار هکتار زمین به پهنه‌های شهری برای تحقق ساخت شش میلیون مسکن، صدور ۱۵۵ پروانه ساختمانی در بافت فرسوده شهر اصفهان و توصیه‌های تغذیه‌ای طب ایرانی برای تابستان نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

جزئیات اصلاح معماری شبکه ارتباطی کشور در دولت سیزدهم

جزئیات اصلاح معماری شبکه ارتباطی کشور در دولت سیزدهم

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که دولت سیزدهم برای تغییر معماری شبکه و بهبود کیفیت سرعت اینترنت چه اقداماتی را انجام داده است، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که در وزارت ارتباطات پیگیر آن بودیم اصلاح مهندسی شبکه بود.

وی افزود: در ابتدای دولت سیزدهم قریب به ۹۹ درصد ترافیک کشور در تهران بود و کسی که در شهرهای دیگر همچون سیستان بلوچستان، مشهد یا شیراز است ترافیک آن تا تهران می‌آمد و برمی‌گشت، زیرا سرویس‌ها در تهران میزبانی می‌شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در وزارت ارتباطات به دنبال این هستیم که در هشت نقطه کشور که مرکز تبادل ترافیک (ixp) قرار دارد ظرفیت نقاط را ارتقا دهیم، در همین راستا ترافیک آن‌ها افزایش یافته و از شش ترابیت بر ثانیه به ۳۰ ترابیت بر ثانیه رسیده و ۵۰ برابر شده است.

زارع‌پور با تاکید بر اینکه دو اقدام تشویقی برای توسعه بیشتر این بخش انجام شده است، افزود: اپراتورها و دارندگان سرویس‌های پرمخاطب در کشور را ترغیب و تشویق کردیم تا در این نقاط سرویس نسخه محلی یا همان cdn‌ها را راه‌اندازی کنند و با کمک ابزار تعرفه‌ای کار کردیم که برای اپراتور صرفه داشته باشد که در این هشت نقطه ترافیک را محلی کنند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر ظرف یک سال گذشته بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از ترافیک شبکه در این نقاط توزیع شده و موجب افزایش کیفیت ترافیک داخلی شده است، به‌طور مثال در گذشته اگر مسابقه دربی برگزار می‌شد به سختی آنلاین مشاهده می‌شد، اما امروز کمتر چنین مشکلی داریم.

مشمولان ۵ دهک اول تا پایان فروردین ۱۴۰۴ از یک بیمه معتبر برخوردار هستند

مشمولان پنج دهک اول تا پایان فروردین ۱۴۰۴ از یک بیمه معتبر برخوردار هستند

جمشید شایان‌فر، مدیرکل بیمه‌گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران درباره درمان رایگان بیماران در دهک‌های پایین جامعه اظهار کرد: در حال حاضر پنج دهک اول درآمدی به صورت رایگان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران قرار دارند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ سه دهک و در سال ۱۴۰۲ دو دهک دیگر علاوه‌بر سه دهک قبلی تحت پوشش قرار گرفتند که درمجموع پنج دهک از بیمه رایگان استفاده می‌کنند، اطلاعات این افراد و مشمولان پنج دهک اول هر سال از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت یک جا و متمرکز دریافت می‌شود و برای آن‌ها بیمه به صورت یک سال برقرار خواهد شد.

مدیرکل بیمه‌گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: افرادی که اکنون در پنج دهک اول قرار دارند، دارای یک بیمه معتبر تا پایان فروردین سال ۱۴۰۴ هستند و نیاز به مراجعه حضوری و غیرحضوری برای بیمه شدن ندارند.

شایان‌فر با اشاره به نحوه پرداخت هزینه بیمه سلامت برای دهک‌های شش تا ۱۰ ادامه داد: مشمولان دهک شش تا ۱۰ بر اساس مصوبه هیئت وزیران باید در پرداخت حق بیمه مشارکت داشته باشند، بنابراین مشمولان دهک شش باید ۲۰ درصد حق بیمه را پرداخت کنند که این ۲۰ درصد برای یک سال و حدود ۳۸۷ هزار و ۶۰۰ تومان است، همچنین مشمولان دهک هفت درآمدی با ۳۰ درصد مشارکت که حدود ۵۸۱ هزار و ۴۰۰ تومان می‌شود و مشمولان دهک هشت درآمدی با ۴۰ درصد مشارکت به میزان ۷۷۵ هزار و ۲۰۰ تومان و مشمولان دهک ۹ با ۵۰ درصد مشارکت به میزان ۹۶۹ هزار تومان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: مشمولان دهک ۱۰ بدون استفاده از یارانه دولت باید ۱۰۰ درصد حق بیمه را پرداخت کنند که مبلغ آن یک میلیون و ۹۳۸ هزار تومان است.

الصاق ۳۰۰ هزار هکتار زمین به پهنه‌های شهری برای تحقق ساخت ۶ میلیون مسکن

الصاق ۳۰۰ هزار هکتار زمین به پهنه‌های شهری برای تحقق ساخت شش میلیون مسکن

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در جلسه هیئت دولت با قدردانی از همکاری‌های وزراتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و امور خارجه و دیگر بخش‌های مرتبط در زمینه افزایش قابل توجه ترانزیت کالا از کشور، با اشاره به افزایش ۸۹ درصدی آمار ترانزیت در ۳۳ ماهه دولت مردمی نسبت به ۳۳ ماهه متناظر دولت قبل اظهار کرد: در سال گذشته فقط در بخش جاده‌ای ۱۵ میلیون تن ترانزیت کالا داشتیم، در برنامه هفتم توسعه رسیدن به عدد ۱۶ میلیون تن ترانزیت کالا در سال اول اجرای برنامه هدف‌گذاری شده است که با توجه به روند فعلی اطمینان دارم که تا پایان سال ۱۴۰۳ از رقم ۲۲ میلیون تن عبور خواهیم کرد که این مایه افتخار برای کشور و البته از ثمرات تلاش‌های شهید رئیسی در توسعه و تقویت روابط با همسایگان است.

وی با اشاره به موضوع مسکن و مباحث مطرح شده درباره آن در ایام تبلیغات انتخاباتی و با بیان اینکه ساخت مسکن یک اقدام زمان‌بر و چند ساله است، افزود: در مدت سپری شده از دولت مردمی بر اساس آمار مراجع رسمی، عملیات ساخت بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده و از این تعداد تاکنون بیش از ۵۶۰ هزار واحد تکمیل و تحویل شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ابلاغ قانون ساخت چهار میلیون مسکن طی چهار سال در آبان سال ۱۴۰۰ گفت: در حدود ۲۹ ماهی که از آغاز اجرای این قانون گذشته است، عقب‌ماندگی ناچیزی نسبت به زمان داشتیم که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این عقب‌ماندگی نیز قرار بود، جبران شود.

برنامه الصاق ۳۰۰ هزار هکتار زمین به پهنه‌های شهری

بذرپاش با بیان اینکه طبق اعلام رسمی بانک مرکزی رشد تولید بخش مسکن از منفی ۶,۹ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۷.۱ درصد در سال ۱۴۰۲ رسیده است، با اشاره به برنامه الصاق ۳۰۰ هزار هکتار زمین به پهنه‌های شهری کشور و تشکیل ستاد اجرایی‌سازی این برنامه در وزارت راه و شهرسازی افزود: اجرای این برنامه و تأمین این میزان زمین، در عمل می‌تواند ما را به عدد ساخت ۶ میلیون مسکن برساند.

وی با اشاره به آغاز اجرای طرح ساخت شهرهای ساحلی در دولت مردمی نیز گفت: اجرای این طرح دیگر از سطح آرزو گذشته و امروز احداث دو شهر ساحلی در سواحل جنوبی کشور آغاز شده است.

صدور ۱۵۵ پروانه ساختمانی در بافت فرسوده شهر اصفهان

صدور ۱۵۵ پروانه ساختمانی در بافت فرسوده شهر اصفهان

حسن سلمانی، مدیر بازآفرینی شهری شهرداری اصفهان با اشاره به صدور پروانه ساختمانی در مناطق ۸ و یک شهرداری اصفهان اظهار کرد: در این مدت بیشترین تعداد صدور پروانه ساختمانی در منطقه ۸ با ۱۷ عدد و منطقه یک شهرداری این کلان‌شهر با ۱۶ مورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه روند نوسازی در بافت‌های فرسوده اثر روانی خوبی به لحاظ اجتماعی دارد، افزود: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اکنون در راستای افزایش صدور پروانه در بافت فرسوده با تصویب ضوابط تشویقی نوسازی محلات بافت ناکارآمد شهر اصفهان در تسریع و بهره‌برداری از ابنیه مؤثر بوده است.

مدیر بازآفرینی شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: این معاونت در راستای رونق ساخت‌وساز در بافت فرسوده، تسریع و تسهیل نوسازی و ایجاد انگیزه برای توسعه‌گران، سرمایه‌گذاران و مالکان اراضی و ارتقای کیفیت محیطی و تأمین خدمات مورد نیاز، ضوابط تشویقی نوسازی کالبدی را تدوین و تصویب کرد و در حال حاضر در حال بهره‌برداری شهروندان برای ساخت‌وساز در شهر اصفهان است.

سلمانی ادامه داد: در حال حاضر شهر اصفهان دارای ۲۳۸۰ هکتار بافت فرسوده بوده که ۱۲ درصد از مساحت کل بافت این کلان‌شهر را به خود اختصاص داده است.

توصیه‌های تغذیه‌ای طب ایرانی برای تابستان / پرهیز از غذاهایی با مزاج گرم در این فصل

توصیه‌های تغذیه‌ای طب ایرانی برای تابستان / پرهیز از غذاهایی با مزاج گرم در این فصل

سید مهدی میرغضنفری، معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در طب ایرانی پرهیز، مقدم بر درمان است، اظهار کرد: برای حفظ سلامتی خود در فصل تابستان باید نسبت به مواد غذایی مصرفی آگاهی کافی داشته باشیم.

وی افزود: در فصل تابستان افراد با مزاج گرم و خشک بیشتر در معرض آسیب هستند، زیرا به‌دلیل گرم و خشک بودن مزاج این افراد همچنین فصل تابستان، احتمال خطر در این افراد بیشتر است، بنابراین در این فصل باید از تمام خوراکی‌ها و نوشیدنی‌هایی که حرارت بدن را بالا می‌برند و موجب خشکی بدن می‌شوند تا حد امکان پرهیز شود به‌ویژه مواد غذایی تند همچون فلفل و زنجبیل، دارچین، زعفران، سس‌های تند، خردل، سبزیجات تند همچون سیر، پیاز، ترخون، نعنا، تره، شاهی، شوید و شورها و شیرینی‌ها.

معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: بهتر است از غذاهای گیاهی خام یا پخته بخارپز ساده بدون ادویه‌جات و طعم‌دهنده‌های قوی استفاده شود؛ افراد گرم‌مزاج باید نسبت به مصرف نمک و غذاهای شور و تنقلاتی همچون چیپس شور، آجیل شور و امثال آن در فصل تابستان احتیاط کنند.

میرغضنفری ادامه داد: اکثر مغزها مزاج گرم و خشک دارند و تمام افراد به‌ویژه کسانی که مزاج گرم و خشک دارند، نباید در مصرف آن‌ها زیاده‌روی کنند، همچنین سرخ کردن، بو دادن و تفت دادن موجب گرم و خشک شدن مزاج می‌شود، بنابراین نباید در مصرف غذاهای تهیه شده با این روش‌ها زیاده‌روی شود و غذاها باید به صورت ساده یا در صورت امکان خام و پخته تهیه شوند.

وی توضیح داد: شیرینی‌جات مزاج گرم دارند، بنابراین نباید در مصرف شیرینی‌ها، شکلات‌ها و حتی شیرینی‌های طبیعی همچون عسل، کشمش، مویز و میوه‌های شیرین مانند انجیر، نارگیل، موز، خربزه و آناناس در فصل تابستان زیاده‌روی شود.

معاون پژوهشی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارتش بیان کرد: توصیه می‌شود در فصل تابستان گوشت‌های قرمز به‌دلیل داشتن گرما و حرارت زیاد، کمتر مصرف شود، به‌ویژه گوشت پرندگانی همچون کبک و بلدرچین که گرمای بسیار بیشتری نسبت به گوشت گوسفند دارند، همچنین گوشت شتر نیز به‌دلیل گرما و خشکی زیاد نباید به‌طور معمول مصرف شود.

میرغضنفری با اشاره به ضرورت پرهیز از مصرف غذاهای با مزاج گرم همچون فسنجان، گردو و کنجد افزود: در فصل تابستان از مواد غذایی با طبع خنک همچون آب‌دوغ خیار، ماست، خیار و کمی نان، سبزیجات خنک همچون خیار، کاهو، کدو خورشتی (سبز) گشنیز، ماست و اسفناج استفاده شود.

وی توصیه کرد: بهتر است غذاهایی که در تابستان مصرف می‌شوند، پخته شود و آب‌پز باشند و غذاها کباب یا سرخ نشود، همچون آش، سوپ، خورش سبزیجاتی که سبزی آن سرخ نشده باشد، حبوبات آن کم باشد، مقدار زیادی گوشت نداشته باشد، کمی ترش باشد و برای مثال با غوره، آبغوره، آبلیمو، لیمو، نارنج تهیه شده باشند.

معاون پژوهشی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارتش مصرف مرکبات و میوه‌جات ملس همچون زرشک و آب زرشک، شاه توت، تمشک، سیب ترش، آلبالو، گوجه سبز، انار، شوید، هلو، زردآلو، هندوانه و گریپ فروت را مفید دانست و ادامه داد: مصرف سالادها در این فصل مفید است، زیرا مزاج سرد و تر دارند، همچنین خوردن ترشیجات در این فصل توصیه می‌شود به شرط اینکه تند نباشد که در این صورت حرارت آن‌ها بالا می‌رود.

میرغضنفری با بیان اینکه مصرف کافی آب و لبنیات در فصل تابستان مفید است، اظهار کرد: مصرف روزانه لیموترش در فصول گرم سال برای گرم مزاجان توصیه می‌شو، این میوه از حرارت و رطوبت بدن و التهابات درونی کبد می‌کاهد، خون را رقیق می‌کند و برای هضم غذاهای چرب، شیرین و سنگین مفید است.

وی مصرف گوشت‌های سفید را در این فصل مناسب‌تر از گوشت‌های قرمز عنوان کرد و افزود: گوشت‌های سفید همچون مرغ و ماهی گرمای کمتری دارند، به‌ویژه ماهی که با داشتن مزاج سرد و تر برای این فصل بسیار مناسب است، به شرطی که خیلی سرخ نشده باشد و ادویه‌جات تند نیز به آن اضافه نشود.

کد خبر 770248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.