رقابت بیش از ۵۹ هزار داوطلب کنکور در استان اصفهان

دبیر ستاد آزمون‌های استان اصفهان گفت: مجموع داوطلبان کنکور نوبت دوم (تیر) در استان اصفهان ۵۹ هزار و ۱۰۷ نفر هستند که ۳۷ هزار و ۶۵۰ آن‌ها شامل دختران و ۲۱ هزار و ۴۵۲ نفر آن‌ها شامل پسران می‌شود.

رضاعلی نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نوبت دوم آزمون سراسری کشور روزهای بیست‌ویکم و بیست‌ودوم تیر سال جاری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این آزمون در ۲۷ شهر و ۶۶ حوزه استان اصفهان برگزار می‌شود، افزود: صبح روز پنجشنبه (بیست‌ویکم تیر) آزمون سراسری علوم انسانی و علوم ریاضی و عصر آن روز آزمون سراسری زبان و هنر برگزار می‌شود، همچنین صبح روز جمعه (بیست‌ودوم تیر) آزمون سراسری علوم تجربی برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد آزمون‌های استان اصفهان تاکید کرد: آزمون سراسری نوبت صبح از ساعت ۰۸:۰۰ و نوبت عصر از ساعت ۱۴:۳۰ آغاز می‌شود، در این راستا متقاضیان باید زودتر از زمان ذکر شده در محل برگزاری آزمون حاضر شوند.

نوروزی با اشاره تعداد داوطلبان کنکور ریاضی در استان اصفهان گفت: حدود ۹۲۳۹ داوطلب کنکور ریاضی در استان اصفهان هستند که از این تعداد، ۳۰۹۷ آن‌ها شامل دختران و ۶۱۴۲ آن‌ها شامل پسران می‌شود.

وی با اشاره تعداد داوطلبان کنکور انسانی در استان اصفهان ادامه داد: حدود ۱۴ هزار و ۸۰۴ نفر داوطلب کنکور انسانی در استان اصفهان هستند که از این تعداد، ۱۰ هزار و ۱۵۳ آن‌ها شامل دختران و ۴۶۵۱ آن‌ها شامل پسران می‌شود.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان اصفهان با اشاره تعداد داوطلبان کنکور تجربی در استان اصفهان خاطرنشان کرد: حدود ۲۵ هزار و ۱۰۸ نفر داوطلب کنکور در استان اصفهان هستند که از این تعداد، ۱۷ هزار و ۷۲۱ آن‌ها شامل دختران و ۸۲۸۷ آن‌ها شامل پسران می‌شود.

نوروزی با اشاره تعداد داوطلبان کنکور هنر در استان اصفهان گفت: حدود ۴۱۳۷ نفر داوطلب کنکور در استان اصفهان هستند که از این تعداد، ۳۴۴۴ آن‌ها شامل دختران و ۸۹۳ آن‌ها شامل پسران می‌شود.

وی با اشاره به تعداد داوطلبان کنکور زبان در استان اصفهان افزود: حدود ۴۰۱۴ نفر داوطلب کنکور در استان اصفهان هستند که از این تعداد، ۳۱۳۵ آن‌ها شامل دختران و ۱۴۷۹ آن‌ها شامل پسران می‌شود.

دبیر ستاد آزمون‌های استان اصفهان تاکید کرد: مجموع داوطلبان کنکور نوبت دوم (تیر) در استان اصفهان ۵۹ هزار و ۱۰۷ نفر هستند که ۳۷ هزار و ۶۵۰ آن‌ها شامل دختران و ۲۱ هزار ۴۵۲ نفر آن‌ها شامل پسران می‌شود.

نوروزی گفت: حدود ۴۸ درصد متقاضیان استان اصفهان در شهر اصفهان ساکن هستند.

وی با بیان اینکه کنکور ریاضی در شهر اصفهان ۵۰۵۱ متقاضی دارد، ادامه داد: از این تعداد ۱۷۸۷ نفر آن‌ها شامل دختران و ۳۳۴۲ نفر آن‌ها شامل پسران می‌شود.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان اصفهان با بیان اینکه کنکور تجربی در شهر اصفهان ۱۲ هزار و ۴۰۶ متقاضی دارد، خاطرنشان کرد: از این تعداد نفر ۸۲۸۳ آن‌ها شامل دختران و ۳۹۸۳ نفر آن‌ها شامل پسران می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه کنکور انسانی در شهر اصفهان ۵۰۵۷ متقاضی دارد، گفت: از این تعداد ۳۳۵۶ نفر آن‌ها شامل دختران و ۱۷۰۱ نفر آن‌ها شامل پسران می‌شود.

وی با بیان اینکه کنکور هنر در شهر اصفهان ۲۱۱۱ متقاضی دارد، افزود: از این تعداد ۱۷۸۷ نفر آن‌ها شامل دختران و ۵۲۴ نفر آن‌ها شامل پسران می‌شود.

دبیر ستاد آزمون‌های استان اصفهان با بیان اینکه کنکور زبان در شهر اصفهان ۲۲۸۶ متقاضی دارد، تصریح کرد: از این تعداد ۱۴۹۷ نفر آن‌ها شامل دختران و ۷۸۹ نفر آن‌ها شامل پسران می‌شود.

نوروزی گفت: مجموع داوطلبان کنکور نوبت دوم (تیر) شهر اصفهان ۲۷ هزار و ۱۷۱ نفر هستند که ۱۶ هزار و ۸۳۱ نفر آن‌ها شامل دختران و ۱۰ هزار و ۱۴۰ نفر آن‌ها شامل پسران می‌شود.

وی با مقایسه آزمون سراسری (کنکور) سال گذشته نسبت به سال جاری اضافه کرد: تعداد متقاضیان کنکور سراسری استان اصفهان در سال گذشته حدود ۶۵ هزار و ۷۰۰ نفر بود و این تعداد در سال جاری به ۵۹ هزار و ۱۰۷ نفر رسیده است، همچنین این موضوع نشان‌دهنده کاهش تعداد متقاضیان آزمون سراسری تیر سال گذشته نسبت به سال جاری است.

دبیر ستاد آزمون‌های استان اصفهان تاکید کرد: ۶۴ هزار و ۷۱۹ نفر در نوبت نخست آزمون سراسری (اردیبهشت سال جاری) شرکت کردند، اما این تعداد برای آزمون نوبت دوم (تیر سال جاری) به ۵۹ هزار و ۱۰۷ نفر رسیده است، در این راستا در مجموع شاهد کاهش تعداد متقاضیان آزمون سراسری هستیم.

نوروزی گفت: به داوطلبان توصیه می‌شود که به موقع سر جلسه آزمون سراسری حاضر شوند و هیچ وسیله اضافی با خود حمل نکنند، زیرا آوردن هرگونه وسیله اضافی در جلسه آزمون ممنوع است.

وی افزود: امیدواریم داوطلبان بهترین عملکرد خود را در روز آزمون سراسری نشان دهند تا به نتیجه دلخواه خود برسند.

کد خبر 770244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.