به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابطعمومی معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز، هادی شه دوست شیرازی با اعلام آغاز به کار پارکینگ طبقاتی عمومی آذین واقع در ابتدای خیابان قاآنی شمالی، اظهار کرد: پارکینگ عمومی آذین پس از آمادهسازی و با ظرفیت پارک ۵۰۰ دستگاه خودرو، با هدف کنترل ترافیک منطقه در اختیار شهروندان قرار گرفت.
وی افزود: پارکینگ طبقاتی عمومی آذین واقع در کوچه هجده خیابان قاآنی شمالی بهمنظور کنترل ترافیک و پارک مناسب خودروهایی که در خیابانهای توحید، چهارراه مشیر و قاآنی شمالی تردد میکنند با ظرفیت پارک ۵۰۰ خودرو آمادهسازی و تجهیز شده است.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به جانمایی و طراحی پنج پارکینگ در شهر شیراز با هدف کاهش ترافیک و تقویت حملونقل عمومی تصریح کرد: کمبود جای پارک از جمله عواملی است که با اِشغال سطح معابر، جریان ترافیک را تحت تأثیر قرار میدهد، از این رو ایجاد و تأمین پارکینگ مورد نیاز شهروندان از طریق آزادسازی بخشی از معابر میتواند در بهبود وضعیت جریان عبورومرور در معابر شهری پر تردد و کاهش تأخیرهای ترافیکی مؤثر باشد.
شه دوست شیرازی با اشاره به موقعیت جغرافیایی پارکینگهای جدید، اضافه کرد: پارک سوار احمدی واقع در بلوار احمدی شمالی، پارکینگ کاراندیش در مجاورت پایانه کاراندیش، پارکینگ میلاد در محدوده تقاطع کمربندی و زیرگذر میلاد، پارکینگ غدیر در بلوار زینبیه و پارکینگ فرهمندفر واقع در خیابان حسینی جانمایی و طراحی شده است که با توجه به نیاز مناطق موجود، کنترل و کاهش ترافیک و تقویت استفاده از حملونقل عمومی اجرا میشوند.
وی در تشریح نتایج مطلوب پارک سوار احمدی واقع در بلوار احمدی شمالی خاطرنشان کرد: پارک سوارها ابزاری کارا برای مدیریت تقاضای سفر و مدیریت عرضه پارکینگ هستند.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز ادامه داد: هدف اصلی احداث پارک سوار، ایجاد شرایط مناسب برای استفاده از حملونقل همگانی در بخشی از سفر، برای آن دسته از افراد است که در تمام طول مسیر خود از سواری شخصی استفاده میکنند، بنابراین افزایش دسترسی به حملونقل همگانی و کاهش سهم سفر با سواری شخصی در محدوده مرکزی شهر شیراز از مهمترین اهداف ساخت پارک سوار احمدی خواهد بود.
شه دوست شیرازی با اشاره به اینکه کلنگزنی پارک سوار احمدی در هفته دولت انجام خواهد گرفت، اظهار کرد: با توجه به نتایج مطالعات جامع حملونقل و ترافیک ایجاد دسترسی جنوبی به محدوده ترافیک شهر و محدوده حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) از طریق کمربندی و شهرکهای جنوب آن و ایجاد محل تبادل مسافر به خط چهار قطار شهری و اتصال خط یک به چهار، ایجاد پارک سوار احمدی بههمراه همه خدمات و فعالیتهای مرتبط برای یک پارک سوار متمرکز الزامی است و با این پروژه دسترسی به مرکز شهر از طریق حملونقل همگانی از جمله اتوبوسهای برقی نیز محقق خواهد شد.
وی چهار پارکینگ طبقاتی عمومی کاراندیش، میلاد، غدیر و فرهمندفر را با توجه به کاربریهای موجود، گرههای ترافیکی و تردد مناسب در محدوده ترافیک کلانشهر شیراز، از نیازها و الزامات شهر شیراز دانست و افزود: بهیقین احداث پارکینگهای عمومی جدید در نقاط یاد شده تردد آسان در معابر پرترافیک شهری، تقویت حملونقل همگانی، کاهش ترافیک و تبادل سفر را به همراه خواهد داشت.
نظر شما