برگزاری آئین مقتل‌خوانی و تعزیه در تکیه هنرمندان گلستان

رئیس حوزه هنری گلستان از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری به مناسبت فرارسیدن ایام ماه محرم خبر داد و گفت: شعرخوانی، مقتل‌خوانی، برپایی نمایشگاه عکس و آثار تجسمی عاشورایی، نمایشنامه‌خوانی، اجرای تعزیه و نقالی از جمله برنامه‌های تکیه هنرمندان استان در این شب‌هاست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، سیدحسام بنی‌فاطمه، صبح امروز -دوشنبه هجدهم تیر- در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تکیه هنرمندان حوزه هنری گلستان در سال‌جاری با شعار «آزادگان عالم همه در خیمه حسین‌اند» در سرزمین برادری تجلی وحدت و ارادت اقوام و مذاهب و به همت هنرمندان استان بر پا می‌شود.

وی اجرای هنرهای تجسمی، موسیقی سنتی، آفرینش‌های ادبی، ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی، نمایش آئینی و هنرهای تصویری را از جمله برنامه‌های تکیه هنرمندان در دهه محرم دانست و اضافه کرد: این برنامه‌ها از نوزدهم تا بیست‌وششم تیر سال‌جاری در محل مدرسه تاریخی تقوی‌ها واقع در بافت قدیم گرگان مقابل امامزاده نور برپا خواهد شد.

رئیس حوزه هنری گلستان خاطرنشان کرد: شعرخوانی، مقتل‌خوانی، برپایی نمایشگاه عکس و آثار تجسمی عاشورایی، نمایش و نمایشنامه‌خوانی، اجرای تعزیه و نقالی، موسیقی سنتی و سرود، نقاشی قهوه‌خانه‌ای، سخنرانی، خاطره‌گوئی و روایت حماسی، مداحی و روضه‌خوانی ازجمله برنامه‌هایی است که هر شب از ساعت ۲۰ برای عموم علاقه‌مندان به اجرا درخواهد آمد.

وی ضمن دعوت از علاقمندان به شرکت در این برنامه‌ها، گفت: این برنامه‌ها با هدف بسترسازی، انتقال پیام‌های عاشورایی و همچنین فراهم کردن زمینه‌های لازم برای خلق آثار فاخر توسط هنرمندان تدارک دیده‌شده است.

بنی‌فاطمه با تاکید بر اینکه حضور در تکیه و استفاده از برنامه‌ها برای عموم علاقمندان آزاد است، افزود: برنامه‌های فرهنگی و هنری تکیه هنرمندان گلستان در مدرسه تاریخی تقوی‌ها مقابل امامزاده نور واقع در بافت قدیم گرگان، برپا خواهد شد.

کد خبر 770159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.