رشد ۱۵ درصدی جابه‌جایی مسافر در کردستان

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان گفت: تعداد مسافران جابه‌جا شده توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی در استان طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

سیدعبدالرحمن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: در سه ماه نخست سال جاری، ۷۰۳ هزار و ۳۹۲ مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی در استان جابه‌جا شدند.

وی از رشد ۱۵ درصدی جابه‌جایی مسافر در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: تعداد مسافران ذکر شده در قالب ۱۰۳ هزار و ۶۰ سفر جابه‌جا شدند.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان ادامه داد: در زمینه تعداد سفرهای انجام شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۲.۷ درصدی را شاهد بوده‌ایم.

حسینی با اشاره به اینکه بیشترین میزان جابه‌جایی مسافر در استان توسط مینی‌بوس صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: مسافران جابه‌جا شده از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی مینی‌بوس، ۳۴۵ هزار و ۵۴۳ نفر بودند که در قالب ۳۰۱۲۴ سفر جابجا شدند.

وی تصریح کرد: ۸۰ درصد در بخش مسافر و ۱۳.۵ درصد در بخش سفر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی مینی‌بوس طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته‌ایم.

کاهش ۹.۵ درصدی سفر با اتوبوس در کردستان

معاون حمل‌ونقل راهداری استان کردستان گفت: در این مدت ۹۴۸۳ سفر با ناوگان اتوبوسی در استان انجام شده و ۱۴۱ هزار و ۴۵۵ نفر جابه‌جا شدند که تعداد مسافر نسبت به سال گذشته، کاهش ۱۷ درصدی و تعداد سفر نیز کاهش ۹.۵ درصدی را داشته است.

حسینی تعداد مسافران جابه‌جا شده با ناوگان سواری عمومی را ۲۱۶ هزار و ۳۹۵ نفر برشمرد و افزود: بالغ‌بر ۶۳ هزار و ۴۵۳ سفر با ناوگان سواری در استان صورت گرفته که در بخش مسافر کاهش ۱۱.۵ درصدی و در بخش سفر نیز کاهش هشت درصدی را شاهد بوده‌ایم.

به گزارش ایمنا، در حال حاضر ۱۲۰۰ دستگاه خودروی سواری، ۷۵۰ دستگاه مینی‌بوس و ۱۵۵ دستگاه اتوبوس در قالب ۷۱ شرکت حمل‌ونقل در استان کردستان در حال فعالیت هستند.

کد خبر 770149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.