اجرا نشدن مصوبات شورای شهر قزوین جای توجیه ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مصوبات شورای شهر قزوین برای شهرداری قزوین لازم‌الاجرا است و در این حوزه هیچ توجیهی پذیرفته‌شده نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، علی فرمانی امشب _یکشنبه هفدهم تیر_ در صحن علنی شورای شهر قزوین اظهار کرد: همه اعضای شورای شهر قزوین درباره لایحه شهرداری پیرامون احداث میدان میوه و تره‌بار نیت خیری دارند، چه کسانی که درباره لایحه مثبت صحبت می‌کنند و چه کسانی منتقد هستند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در جهت منافع شهر و شهروندان شفاف، صادقانه و بااراده محکم قدم برداریم، افزود: درباره لایحه یادشده به دو شکل می‌توان عمل کرد که در شکل نخست می‌توان به کلیات لایحه رأی مثبت داد تا شهرداری قزوین توافق‌های لازم پیرامون پروژه را انجام دهد و بعد لایحه‌ای دقیق‌تر به شورا بیاورد.

رئیس پارلمان شهری قزوین اضافه کرد: روش دیگر این است که این لایحه در شورای باقی بماند تا کمیسیون تلفیق خدمات شهری و عمران شورا جلسه‌ای فوق‌العاده‌ای برگزار کرده و جزئیات پروژه اعم از هزینه و سایر مسائل را بررسی کنند و طی یک‌هفته نظر نهایی را درباره آن صادر کنند.

فرمانی پروژه میدان میوه و تره‌بار را جزو اولویت‌های اصلی شورای ششم دانست و ادامه داد: دوست داریم این پروژه به جد دنبال شود و در سریع‌ترین زمان به نتیجه و سرانجام برسد.

وی همچنین با اشاره به نقد یکی از اعضای شورا درباره عدم اجرای لوایح مصوب و طرح‌های شورای شهر قزوین گفت: مصوبات شورای شهر قزوین برای شهرداری قزوین لازم‌الاجراست و در این حوزه هیچ توجیهی پذیرفته‌شده نیست.

رئیس شورای شهر قزوین افزود: اگر قرار باشد ما موضوعی را مصوب کنیم و بعد به شهرداری قزوین ابلاغ کنیم، اما شهردار یا مدیریت‌شهری قزوین این مصوبه را اجرا نکنند، دیگر نیاز نیست اینجا مصوبه‌ای را تصویب کنیم.

فرمانی درباره طرح‌های پیشنهادی و مصوب شورای شهر قزوین ادامه داد: خیلی از طرح‌ها در چارچوب خدمت‌گذاری به مردم مصوب می‌شوند و بار مالی چندانی هم ندارند، بنابراین شهرداری قزوین موظف است این طرح‌ها را اجرا کند.

وی یادآور شد: در خیلی از موضوعات شورای اسلامی شهر قزوین تعاملاتش را با مدیریت شهری انجام داده و به همین خاطر اگر طرحی با بار مالی برای ارائه خدمات عمومی به شهروندان از سوی شورا ارائه می‌شود، باید مدیریت‌شهری قزوین با انعطاف لازم نسبت به اجرای چنین طرح‌هایی اقدام عاجل داشته باشد.

رئیس پارلمان محلی قزوین با ذکر اینکه شورای شهر قزوین انعطاف لازم در تعامل با شهرداری را داشته و همچنان دارد، تصریح کرد: اگر شورا هم بخواهد همیشه در چارچوب رفتار کند، کار مدیریت‌شهری قزوین در خیلی از موضوعات قفل می‌شود.

کد خبر 770101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.