فریضه امر به معروف زمینه‌ساز حفظ و ترویج ارزش‌های اسلامی در جامعه است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل گفت: اجرای فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند به حفظ و ترویج ارزش‌های اسلامی در جامعه کمک کند، زیرا با مبارزه با رفتارهای ناپسند و ترویج رفتارهای پسندیده، هویت اسلامی در جامعه حفظ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حجت‌الاسلام سید ابراهیم میرعباس‌زاده، به تشریح اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پرداخت و اظهار کرد: بی‌تردید یکی از مهم‌ترین دستورات دینی اسلام، امر به معروف و نهی از منکر است، این فریضه الهی که در قرآن کریم و سنت پیامبر اکرم (ص) نیز بر آن تأکید شده است، از جمله وظایف هر مسلمان در جامعه محسوب می‌شود.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر، یعنی تشویق و ترغیب مردم به انجام کارهای نیک و پسندیده، و بازداشتن آنها از انجام کارهای زشت و ناپسند، این امر می‌تواند به شکل‌های مختلفی همچون نصیحت، پند و اندرز، انتقاد، توبیخ و حتی اقدام عملی انجام گیرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل گفت: امر به معروف و نهی از منکر با تأثیر بر رفتار و اخلاق افراد جامعه، موجب بهبود و اصلاح آن‌ها می‌شود، این امر باعث می‌شود تا افراد از کارهای بد و زشت اجتناب کرده و به سوی کارهای خوب و پسندیده گرایش پیدا کنند.

میرعباس‌زاده اظهار داشت: اجرای این فریضه دینی می‌تواند به حفظ و ترویج ارزش‌های اسلامی در جامعه کمک کند، زیرا با مبارزه با رفتارهای ناپسند و ترویج رفتارهای پسندیده، هویت اسلامی در جامعه حفظ می‌شود و زمانی که افراد جامعه در راستای اصلاح امور و مبارزه با کارهای ناپسند همکاری و همسویی داشته باشند، موجب افزایش وحدت و همبستگی اجتماعی خواهد شد.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر در صورت اجرای صحیح و منطقی، می‌تواند به پیشگیری و رفع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، فساد، بی‌حجابی و … کمک کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل افزود: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به‌عنوان یک وظیفه دینی و اجتماعی مهم، در سلامت اخلاقی و رفتاری افراد، حفظ هویت اسلامی، افزایش وحدت اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نمایان می‌شود.

میرعباس‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما با هیچ مدیر ناکارآمد و مخالف جریان پاسخگویی تعارف نداریم و با راه‌اندازی شعبه قضائی از طریق قانونی اقدام به معرفی مدیران متخلف به مراجعه قضائی می‌کنیم، کار ما مچ‌گیری و یا اقدام حراستی نیست، بلکه سعی می‌کنیم در قالب گروه‌های مروج معروف زمینه امر به معروف و گسترش فعالیت‌ها را در این زمینه مهیا کنیم.

وی افزود: با فرهنگ‌سازی‌های انجام شده در استان هدایای چند جشن تولد با هدف آزادی زندانیان غیر عمد اهدا شده و در حوزه جمع‌آوری هدایای عروسی نیز چنین اقدام و حرکتی در دستور کار است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل در ادامه یادآور شد: نرم‌افزار مطالبه‌گری هوشمندانه «سو» در سطح ملی راه‌اندازی شده تا به صورت محرمانه اطلاعات مردمی دریافت و نسبت به برخورد جدی با تخلفات حوزه امر به معروف و نهی از منکر اقدام شود.

کد خبر 770100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.