از جوان‌ترین و پیرترین داوطلبان نوبت دوم کنکور تا پیروزی دختران والیبالیست ایران

ایمنا از آغاز توزیع کارت کنکوری‌ها، جوان‌ترین و پیرترین داوطلبان نوبت دوم کنکور، شرح جزئیات برگزاری کنکور از زبان رئیس سازمان ملی سنجش، پیروزی دختران والیبالیست ایران برابر نیوزیلند و اعزام تیم ملی واترپلو به صربستان در بسته خبر خوب می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبر خوب به سراغ آغاز توزیع کارت کنکوری‌ها می‌رویم، در ادامه نیز جوان‌ترین و پیرترین داوطلبان نوبت دوم کنکور مطرح شده است، همچنین شرح جزئیات برگزاری کنکور از زبان رئیس سازمان ملی سنجش، پیروزی دختران والیبالیست ایران برابر نیوزیلند و ‏‬ اعزام تیم ملی واترپلو به صربستان نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

آغاز توزیع کارت کنکوری‌ها

آغاز توزیع کارت کنکوری‌ها

کارت‌های شرکت در آزمون تمام داوطلبان به‌همراه راهنمای شرکت در آزمون از روز یکشنبه ۱۷ تیر تا روز چهارشنبه ۲۰ تیر در سامانه جامع آزمون سراسری (مندرج در درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور) برای مشاهده و پرینت فعال شد.

داوطلبان باید با ورود به کارپوشه خود از طریق درج کد ملی / شناسه یکتا و رمز عبور یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه نمایند، داوطلبانی که در دو گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند (یک گروه آزمایشی اصلی «علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی» به همراه یکی از گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی) دارای دو کارت هستند.

داوطلبان باید طبق تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند؛ برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس دار و ارائه آن الزامی است، در صورت مشاهده نقص احتمالی در کارت شرکت در آزمون، باید "مطابق بند «پ» اطلاعیه‌ای که در این مورد منتشر شده است" به واحدهای رفع‌نقص کارت اعلام شده مراجعه کنند.

با توجه به اینکه روش ورود به سامانه جامع آزمون سراسری و کارپوشه داوطلبان از طریق وارد کردن کد ملی، شناسه یکتا و رمز عبور و سپس دریافت کد تأیید ارسالی توسط سامانه به شماره تلفن همراه اعلام شده در زمان ثبت نام است، ضرورت دارد در زمان ورود به سامانه جامع، شماره تلفن همراه اعلام شده زمان ایجاد حساب کاربری در دسترس باشد.

محل رفع‌نقص کارت شرکت در آزمون داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی بر مبنای شهرستان انتخابی آنان که در تقاضانامه ثبت‌نام مشخص کرده‌اند، است؛ در این آزمون تغییر گروه آزمایشی و حوزه امتحانی به هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست، بنابراین از مراجعه به واحدهای رفع‌نقص کارت برای این موارد خودداری شود.

جوان‌ترین و پیرترین داوطلبان نوبت دوم کنکور

جوان‌ترین و پیرترین داوطلبان نوبت دوم کنکور

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روزهای پنجشنبه و جمعه، بیست‌ویکم و بیست‌ودوم تیر برگزار می‌شود.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه و آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی بعدازظهر روز پنجشنبه، بیست‌ویکم تیر و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه، بیست‌ودوم تیر برگزار می‌شود.

آقای متولد ۱۳۲۲ و خانم متولد ۱۳۲۷ از کرمانشاه و خانم متولد ۱۳۹۰ از کنگاور و سه داوطلب دیگر متولد ۱۳۸۸، پیرترین و جوان‌ترین داوطلبان نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ را از آن خود کردند.

رئیس سازمان ملی سنجش جزئیات برگزاری کنکور را تشریح کرد

شرح جزئیات برگزاری کنکور از زبان رئیس سازمان ملی سنجش

عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش جزئیات مربوط به نحوه برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را مطرح و اظهار کرد: برای اولین در طول تاریخ سازمان سنجش، آزمون سراسری به تعویق افتاد، البته در دوران کرونا نیز شرایط خاصی بود، اما این بار رئیس جمهور محترم دولت سیزدهم به فیض شهادت نائل آمد و طبق قانون باید ۵۰ روز بعد از شهادت رئیس جمهور بعدی انتخاب می‌شد و به همین دلیل ۸ تیرماه که برای برگزاری کنکور مقرر شده بود به برگزاری انتخابات اختصاص یافت و به همین دلیل نوبت دوم آزمون سراسری به تعویق افتاد، اما از این بابت که وزارت کشور کار سنگینی را در مدت کوتاهی انجام دادند باید به آن‌ها تبریک بگوییم.

وی افزود: با توجه به این شرایط، به امید خدا آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۰۸ شهرستان و بخش مختلف کشور و در صبح و بعد از ظهر بیست‌ویکم تیر و صبح بیست‌ودوم تیر در گروه‌های آزمایشی پنجگانه برگزار خواهد شد؛ هوا کمی گرم‌تر از اوایل تیرماه است، اما امکانات و شرایط فراهم شده و نهادهای مختلف هماهنگ شده است، هرچند که تمام نهادها درگیر برگزاری انتخابات بودند و خستگی را دارند، اما از این بابت که دوباره با روحیه کامل و تلاش بی نظیر باید در خدمت آزمون سراسری باشند از آن‌ها پوزش می‌خواهیم.

رئیس سازمان ملی سنجش ادامه داد: به داوطلبان این اطمینان را می‌دهیم که تمام عوامل در مسیر صحت برگزاری آزمون پای کار هستند، جلسات متعددی را با شورای امنیت کشور داشتیم، ابلاغ‌های متعددی به تمام استان‌ها ارسال شده و شوراهای تأمین در استان‌ها تشکیل شده یا در حال تشکیل است و آمادگی ایجاد شده است، در حوزه برق‌رسانی هم نگرانی خاصی نداریم.

پورعباس گفت: حدود ۹۱۰ هزار نفر در این آزمون شرکت می‌کنند که با احتساب داوطلبانی که در دو گروه شرکت کردند، ۹۸۰ هزار داوطلب داریم، همچنین در سال جاری همزمان با آزمون سراسری در اردیبهشت آزمون فرهنگیان را نیز داشتیم که از این رو جمعیت نوبت دوم کمتر از نوبت اول است.

وی ادامه داد: تولید دفترچه‌ها از سال آینده به صورت کامل هوشمند می‌شود، البته در سال جاری نیز هوشمند شده است، اما به صورت فیزیکی؛ این کار فیزیکی توان بسیاری از نیروها گرفته است که نیروهای ما مدت زیادی در قرنطینه بوده‌اند، دفترچه‌ها شخصی سازی شده و هیچ دو نفر یا دو حوزه فرعی دارای دفترچه شبیه نیستند و این مسئله کار را برای متقلبان بسیار سخت کرده است.

والیبال جوانان آسیا؛ پیروزی دختران ایران برابر نیوزیلند

والیبال جوانان آسیا، پیروزی دختران ایران برابر نیوزیلند

بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۲۰ سال دختر آسیا با حضور ۱۲ تیم آغاز شد و به مدت ۹ روز در شهر ژیانگمن ادامه دارد.

دختران کشورمان در آخرین دیدار خود در این رقابت‌ها از ساعت ۹:۳۰ در سالن مجموعه ورزشی هوآبائو به مصاف نیوزیلند رفتند، در این دیدار تیم والیبال جوانان دختر ایران با شکست سه بر یک حریف در رتبه نهم این دوره از رقابت‌ها قرار گرفت.

شاگردان پدیده بلوری‌زاده در ست دوم این دیدار ۲۷ بر ۲۵ نتیجه را واگذار کرد، اما در ست‌های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۱۵، ۲۵ بر ۱۳ و ۲۵ بر ۱۵ به پیروزی رسیدند تا دومین برد خود در این مسابقات را ثبت کنند.

درسا فلاح، مبینا غفاریان، پریا حاجتمند، اسرا افتخاری، شقایق حسن خانی، سپینود دست برجن و نگار هاشمی ترکیب آغاز کننده تیم والیبال زیر ۲۰ سال دختر ایران در این دیدار بودند، درسا فلاح در ست دوم دچار مصدومیتی جزئی و دقایقی از مسابقه خارج شد، اما دوباره به زمین بازگشت.

به این ترتیب دختران جوان کشورمان با کسب دو پیروزی و کسب رتبه نهم به کار خود در رقابت‌های قهرمانی زنان زیر ۲۰ سال آسیا پایان دادند و نیوزیلند نیز در رتبه دهم قرار گرفت، پیش از دیدار ایران و نیوزیلند، تیم‌های استرالیا و هنگ‌کنگ برای کسب رتبه یازدهمی به میدان رفتند که نماینده سرزمین کانگورها سه بر یک حریف را شکست داد و در جایگاه یازدهم قرار گرفت و هنگ‌کنگ دوازدهم شد.

تیم ملی واترپلو به صربستان می‌رود

تیم ملی واترپلو به صربستان می‌رود

تیم ملی واترپلو ایران سال گذشته موفق شد برای نخستین بار، نایب قهرمانی آسیا را به‌دست بیاورد، اما در بازی‌های آسیایی به علت کوتاهی زمان اردوهای آماده‌سازی، نتوانست نتیجه دل‌خواه را کسب کند، تمام کارشناسان اتفاق‌نظر داشتند که این نتیجه به خاطر شروع دیر هنگام تمرینات ملی‌پوشان بود که از نظر بدنی و روانی نتوانستند به‌طور کامل آماده شوند.

مسابقات قهرمانی آسیا سال میلادی آینده، حدود بهمن سال جاری برگزار می‌شود و تیم ملی برای جبران نتایج از یک ماه پیش تمرینات خود را آغاز کرده است.

مهدی پنام‌تاش، سرمربی تیم ملی درباره این اردو اظهار کرد: در سه هفته گذشته آمادگی بچه‌ها بد نبود و اردوی خارجی صربستان را نیز مرداد سال جاری در نظر گرفتیم تا بتوانیم سطح آن‌ها را بیش از پیش بالا ببریم، پس از اردوی خارجی نیز یک استراحت کوتاه خواهند داشت و دوباره تمرینات آغاز می‌شود.

وی افزود: تا زمان اعزام به صربستان تمرینات متوقف نمی‌شود، بهمن مسابقات قهرمانی آسیا برگزار می‌شود که انتخابی قهرمانی جهان نیز است.

سرمربی تیم ملی با اشاره به تعداد نفرات تیم ملی عنوان گفت: چهار بازیکن زیر ۱۸ سال به اردوی تیم ملی دعوت شدند، شاید در اردوی صربستان نیز آن‌ها را به همراه داشته باشیم که در مجموع ۱۸ نفر در این اردو حضور خواهند داشت.

پنام‌تاش افزود: ارشیا الماسی در استرالیا لژیونر ماست که به تیم اضافه خواهد شد، سهیل رستمیان نیز در بلژیک بازی می‌کرد که به اردوها اضافه شده و کنار تیم خواهد بود، با تمام این احوال شرایط تیم را باید بعد از اردوی صربستان مورد ارزیابی قرار داد.

وی در مورد شرایط بازیکنان در تمرینات گفت: همه چیز در حد نیاز برای بچه‌ها فراهم شده است، خوراک و وسایل بدنسازی را به طور کل تأمین کردیم و با یک مربی بدنسازی نیز همکاری داریم، از نظر مالی هم با فدراسیون صحبت داشتیم که هزینه ایاب‌وذهاب بچه‌ها نیز پرداخت شود تا شرایط اولیه فراهم باشد.

سرمربی تیم ملی تاکید کرد: میلاکوویچ، مربی صربستانی تیم ملی نیز از ابتدای تمرینات در کنارمان بود، قرار یک ساله وی با فدراسیون نهایی شده است و می‌توان نتیجه خوبی را با حضور وی کسب کرد.

کد خبر 770055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.