شهروندان در فصل گرما نواقص سیستم‌های برقی را رفع کنند

معاون آموزش ایمنی و پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت نسبت به آتش سوزی در سیستم سیم کشی برق در فصل تابستان هشدار داد و گفت: شهروندان در فصل گرما به منظور جلوگیری از قوع حوادث آتش‌سوزی، نواقص سیستم‌های برقی را رفع و هنگام استفاده از لوازم برقی نکات ایمنی را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، حبیب موحدی امروز_یکشنبه هفدهم تیر_ در گفت‌و گو با خبرنگاران با اشاره به گرم‌تر شدن هوا و افزایش حوادث آتش سوزی به علت اتصال در سیستم سیم کشی برق، اظهار کرد: در فصل تابستان که دمای هوا در بالاترین حد قرار دارد، روزی نیست که آتش‌سوزی‌های برقی به خصوص در سربندی منازل مسکونی قدیمی شهر را شاهد نباشیم.

شهروندان در فصل گرما نواقص سیستم‌های برقی را رفع کنند

وی قدیمی بودن سیستم سیم‌کشی برق و نواقص موجود در انشعابات و اتصالات نوسانات احتمالی را دو عامل اصلی حوادث آتش سوزی دانست و افزود: موضوع مهم دیگری که به آتش سوزی سیم کشی برق دامن می‌زند، متصل بودن سربندی بسیاری از اماکن می‌باشد، که علاوه بر صاحبان ملک، همسایگان را نیز درگیر می‌کند و عواقب حقوقی مختص به خود را برای محل کانونی آتش سوزی دارد.

شهروندان در فصل گرما نواقص سیستم‌های برقی را رفع کنند

معاون آموزش ایمنی و پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت خاطرنشان کرد: شهروندان به منظور پیشگیری از بروز حوادث آتش سوزی، نسبت به بازدید از سیستم سیم کشی برق منازل توسط افراد متخصص و رفع نواقص موجود اقدام کنند، زیرا هزینه کردن در زمینه پیشگیری، نوعی سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

موحدی، نسبت به آتش‌سوزی در سیستم برق در فصل تابستان هشدار داد و گفت: شهروندان در فصل گرما به منظور جلوگیری از وقوع حوادث آتش سوزی، هنگام استفاده از لوازم برقی نکات ایمنی را رعایت کنند.

شهروندان در فصل گرما نواقص سیستم‌های برقی را رفع کنند

به گزارش ایمنا، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با تعداد ۳۸۰ نیروی ستادی و عملیاتی و ۹۰ دستگاه خودروی سبک، نیمه‌سنگین و سنگین و موتور سیکلت در ۱۵ ایستگاه در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است.

کد خبر 770046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.