از جزئیات ثبت نام وام فرزندآوری ۱۴۰۳ تا آغاز پویش اطعام و احسان حسینی

ایمنا از برگزاری کنسرت‌ها در دولت سیزدهم، آغاز پویش اطعام و احسان حسینی، جزئیات ثبت نام وام فرزندآوری ۱۴۰۳، ثبت گونه نادر جانوری «رودک عسل خوار» برای اولین بار در اردستان و دیدار با ۶۰۰۰ خانواده شهید، جانباز و ایثارگر کرمانشاه در طرح «سپاس» در بسته خبر خوب می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبر خوب به سراغ برگزاری کنسرت‌ها در دولت سیزدهم می‌رویم، در ادامه نیز آغاز پویش اطعام و احسان حسینی مطرح شده است، همچنین جزئیات ثبت نام وام فرزندآوری ۱۴۰۳، ثبت گونه نادر جانوری «رودک عسل خوار» برای اولین بار در اردستان و دیدار با ۶۰۰۰ خانواده شهید، جانباز و ایثارگر کرمانشاه در طرح «سپاس» نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

هیچ کنسرتی در دولت سیزدهم به در بسته نخورد

هیچ کنسرتی در دولت سیزدهم به در بسته نخورد

امیرحسین سمیعی، مدیرکل دفتر موسیقی اظهار کرد: مسیر خودمان را تا روز و لحظه آخر در دولت مردمی ادامه می‌دهیم، مسیر خدمت‌رسانی و مسیری که آغاز کردیم، نشستن بی‌واسطه و دور از فرآیندهای بوروکراتیک اداری برای هنرمندان بوده است.

وی افزود: با تمام توان به این مسیر ادامه می‌دهیم و تا این روزهای آخر تا پیش از ماه محرم هیچ کنسرتی به در بسته نخورد، هیچ مجوزی ملغی نشد و رونق کنسرت‌ها و اجراهای هنری را شاهد بودیم.

مدیرکل دفتر موسیقی همچنین دراین‌باره که آیا قرار نیست کسی مانع برگزاری کنسرت شود؟ گفت: در اصفهان مسئله‌ای برای یکی از کنسرت‌ها پیش آمد و حل شد و فکر نمی‌کنم چنین مشکلی پیش بیاید، زیرا شبانه‌روز پای کار هستیم.

سمیعی ادامه داد: سند موسیقی در متن خود این شرایط را فراهم کرده است که موسیقی خودش را مرتب به‌روزرسانی می‌کند، به‌طور قطع این سند قدم‌های محکم‌تر، جدی‌تر و استوارتری را در حوزه موسیقی بر خواهد داشت.

وی درباره جشنواره موسیقی فجر خاطرنشان کرد: دبیر جشنواره موسیقی فجر نیز انتخاب شده است و با شورای سیاست‌گذاری مشغول هستند، جشنواره موسیقی نوایی و جوان نیز در حال طی برنامه‌های خود هستند.

پویش اطعام و احسان حسینی آغاز شد / توزیع غذا و بسته‌های معیشتی میان نیازمندان

پویش اطعام و احسان حسینی آغاز شد / توزیع غذا و بسته‌های معیشتی میان نیازمندان

حبیب‌اله آسوده، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به پویش اطعام و احسان حسینی اظهار کرد: پویش اطعام و احسان حسینی با همکاری کمیته امداد و مراکز نیکوکاری و هیئت‌های مذهبی از ابتدای ماه محرم آغاز شده است و تا پایان ماه صفر ادامه دارد که پیش‌بینی شده حدود ۶۰۰۰ آشپزخانه در این طرح فعال باشند، پیش‌بینی می‌شود که در میزان طبخ غذا و توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان و تعداد فعالیت آشپزخانه‌ها، ۳۰ درصد رشد وجود داشته باشد.

وی در خصوص راه‌های دریافت مشارکت و نذورات مردمی افزود: خیران می‌توانند از طریق سرشماره #۸۸۸۷* و #۱۲* یا از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۴۰۲۰ کمک‌های خود را در پویش اطعام و احسان حسینی اهدا کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد بیان کرد: مبالغی که از طریق مردم جمع‌آوری می‌شود در میان خود گروه‌های مردمی و مراکز نیکوکاری توزیع می‌شود و این هزینه‌ها با اولویت نیازمندان محله هزینه می‌شود، هدف از این پویش ترویج فرهنگ سنت حسنه اطعام و ترویج این فرهنگ که در کنار عزاداری‌ها، نگاه عزاداران و مؤمنان به نیازمندان هم باشد، مطرح است.

آسوده ادامه داد: پویش احسان حسینی نیز یکی دیگر از پویش‌هایی است که در ایام محرم و صفر اجرا می‌شود که در قالب آن علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی، خدماتی نیز در حوزه‌های درمان و مسکن برای نیازمندان و مددجویان انجام می‌شود که در واقع خیران و نیکوکاران می‌توانند نذر خود را در این بخش ادا کنند.

وی به دیگر پویش امداد در این ایام تحت عنوان پویش «به عشق حسین (ع)» اشاره و اضافه کرد: در قالب این پویش، کمیته امداد اقدام به جذب حامیان برای فرزندان ایتام و محسنین می‌کند و هموطنان می‌توانند حداقل یک فرزند را به نیت شهدای کربلا تحت حمایت خود قرار دهند؛ خیران به ازای هر فرزند ماهانه حداقل ۳۰ هزار تومان می‌توانند کمک کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به پذیرش ایتام در قالب به عشق حسین (ع) خاطرنشان کرد: خیران می‌توانند با ارسال عدد ۱ به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ یا از طریق درگاه‌های سایت اکرام و همچنین مراجعه به پایگاه‌های کمیته امداد نسبت به حمایت از ایتام اقدام کنند، امید است تا پایان ماه صفر عزاداران بتوانند فرزندان بیشتری را تحت پوشش قرار دهند.

ثبت نام وام فرزندآوری ۱۴۰۳ + جزئیات، مبلغ و لینک ثبت نام

ثبت نام وام فرزندآوری ۱۴۰۳ + جزئیات، مبلغ و لینک ثبت نام

مشمولان وام فرزندآوری، والدین فرزندان متولدین یکم فروردین ۱۴۰۰ به بعد هستند و اقساط آن با شش ماه دوره تنفس آغاز می‌شود، همچنین کارمزد این وام ۴ درصد به صورت سالانه است.

وثیقه مورد نیاز برای دریافت این وام شامل یکی از موارد داشتن حساب یارانه، سهام عدالت، سفته یک نفر ضامن و یک نفر بستگان درجه اول می‌شود و داشتن کارت پایان خدمت برای دریافت این وام الزامی نیست.

میزان مبلغ وام تولد نوزاد ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

- میزان مبلغ تسهیلات فرزندآوری به ازای فرزند اول، ۴۰۰ میلیون ریال

- میزان مبلغ تسهیلات فرزندآوری به ازای فرزند دوم، ۸۰۰ میلیون ریال

- میزان مبلغ تسهیلات فرزندآوری به ازای فرزند سوم، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال

- میزان مبلغ تسهیلات فرزندآوری به ازای فرزند چهارم، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال

- میزان مبلغ تسهیلات فرزندآوری به ازای فرزند پنجم و بعد از آن، دو میلیارد ریال

همچنین برای تولد فرزندان دوقلو، به ازای هر فرزند، یک وام تعلق خواهد گرفت و به ترتیب تولد لحاظ می‌شود.

اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است؛ برای اطلاع از شرایط و لینک دریافت وام فرزندآوری اینجا را کلیک کنید.

ثبت گونه نادر جانوری «رودک عسل خوار» برای اولین بار در اردستان

ثبت گونه نادر جانوری «رودک عسل خوار» برای اولین بار در اردستان

حسین شواخی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان با بیان اینکه ثبت این‌گونه جانوری در مناطق تحت مدیریت شهرستان اردستان یک اتفاق و رویداد خوب و امیدبخش برای تداوم شرایط زیستی حیات‌وحش شهرستان است، اظهار کرد: مناطق و زیستگاه‌های حوالی روستای اونج شهرستان اردستان یکی از مناطق بکر و مناسب برای زیست گونه‌های کم نظیر جانوری است.

وی از ثبت رودک عسل خوار برای اولین بار توسط یکی از اهالی روستای اونج در زیستگاه آزاد این شهرستان خبر داد و افزود: رودک عسل خوار از گونه پستانداران ایران است، برخلاف بیشتر پستانداران، رنگ پشت آن سفید یا خاکستری متمایل به زرد و رنگ پهلوها و زیر بدن سیاه است و در ناحیه سر نوارهای سیاه و سفید وجود ندارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان پیرامون اینکه بارزترین ویژگی ظاهری رودک عسل‌خوار این است که برخلاف سایر جانوران روی بدن‌شان روشن‌تر از زیر بدن است، تصریح کرد: رنگ بدن سیاه بوده و نوار سفید رنگی از بالای چشم‌ها تا انتهای دم امتداد دارد.

شواخی گفت: این گونه تک‌زی بوده، اما ممکن است در گروه‌های کوچکی که حداکثر سه عضو داشته باشد، زندگی کند، بسیار پنهان‌کار است و شب‌ها در گستره خانگی خود به فعالیت می‌پردازد، با ناخن‌های قوی خود سوراخ‌هایی می‌کند یا در سوراخ‌های طبیعی، شکاف سنگ‌ها و سوراخ درختان لانه می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد: این‌گونه برای یافتن عسل از درختان بالا می‌رود، به علت ایجاد بوهای بسیار تند و تهوع‌آور از غده‌های زیر دم، داشتن دندان‌های تیز و آرواره‌های قوی، پوست کلفت و چرم مانند و حالت تهاجمی به او لقب جنگ‌جوی بدون رقیب داده‌اند، رودک قادر است در پوست خود که بسیار شل است بچرخد و با این عمل می‌تواند حتی حیوانی را که پشت گردنش را گرفته است، گاز بگیرد.

دیدار با ۶۰۰۰ خانواده شهید، جانباز و ایثارگر کرمانشاه در طرح «سپاس»

دیدار با ۶۰۰۰ خانواده شهید، جانباز و ایثارگر کرمانشاه در طرح «سپاس»

خسرو شهیدی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح سپاس به منظور دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان در استان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون از بیش از شش هزار خانواده شهید، جانباز و ایثارگر استان دیدار و سرکشی به عمل آمده است.

وی با بیان اینکه سهمیه استان کرمانشاه برای دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران در سال جاری بین ۲۸ تا ۳۰ هزار دیدار اعلام شده است، افزود: به امید خدا این مهم تا پایان سال این هدف گذاری محقق شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه تصریح کرد: سال گذشته سهمیه استان کرمانشاه برای اجرای طرح سپاس به اندازه سال جاری تعیین شده بود که موفق به دیدار ۳۰ هزار خانواده شهید، جانباز و ایثارگر در استان شدیم.

شهیدی هدف از اجرای طرح سپاس را دیدار از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران عنوان و اضافه کرد: می‌کوشیم تا در این دیدارها ضمن دلجویی از خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان، در جهت حل مشکلات و چالش‌های آن‌ها نیز گام برداریم.

وی پاسداشت خانواده‌های شهدا و جانبازان و ایثارگران را در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تأثیرگذار عنوان کرد و ادامه داد: ایثارگران چشم و چراغ جامعه هستند و باید در جهت حل مشکلات آن‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم، این دیدارها می‌تواند در جهت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه در بین نسل جدید نقش تأثیرگذار باشد.

کد خبر 770041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.