پرداخت ۲۳۲ میلیارد تومان تسهیلات تولید بذر غلات در قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از پرداخت ۲۳۲ میلیارد تومان تسهیلات تولید بذر غلات در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدحسین عطایی ظهر امروز _یکشنبه هفدهم خرداد_ در نشست بررسی مسائل و مشکلات پرداخت تسهیلات کشاورزی از پرداخت ۲۳۲ میلیارد تومان تسهیلات تولید بذر غلات در این استان خبر داد و اظهار کرد: از این میزان حدود ۲۰۴ میلیارد تومان برای تولید بذر گندم و ۲۸ میلیارد تومان هم برای تولید بذر جو به عنوان غلات اساسی اختصاص یافته است.

وی افزود: سهمیه تعیین‌شده برای تولید بذر گندم توسط بخش غیردولتی ۱۰ هزار و ۶۴ تن است که برای تولید بذر گندم گواهی شده، گندم مادری و گندم پرورش ۳ به شرکت‌های تولیدکننده بذر تعلق می‌گیرد. در ضمن یک‌هزار و ۹۵۵ تن سهمیه برای خرید جو از شرکت‌های بخش خصوصی اختصاص خواهد یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به موضوعات حوزه آب و خاک از تحویل ۱۷ هزار و ۱۰۴ متر لوله انتقال آب از ابتدای سال جاری تاکنون به کشاورزان استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این لوله‌ها از جنس پلی اتیلن است که به منظور انتقال آب کشاورزی در مزارع تخصیص داده شده است.

عطایی ادامه داد: برای خرید این میزان لوله بالغ بر ۱.۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و تحویل لوله به کشاورزان با هدف جلوگیری از خشک‌سالی مزارع و باغات انجام می‌شود، در ضمن مزارعی که نیاز به انتقال آب کشاورزی داشته باشند با بررسی و مطالعات کارشناسی در دستور کار تحویل واگذاری لوله‌های پلی اتیلن قرار خواهند گرفت.

سطح کشت چغندرقند ۲ برابر شد

حسن جلیلوند، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این جلسه از رشد ۵۰ درصدی کشت محصول چغندر قند در اراضی کشاورزی این استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: کشت چغندر قند در یکهزار و ۴۷۴ هکتار از مزارع استان انجام شده است که نسبت به سال گذشته ۷۵۳ هکتار بوده، حدود ۲ برابر شده است.

وی افزود: بر اساس برنامه ابلاغی الگوی کشت در سال زراعی جاری می‌بایست ۱۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت این محصول برود. در ضمن در راستای حمایت از تولید امسال قیمت هر کیلوگرم چغندر ۳۹۳ تومان تعیین شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه قیمت این محصول هم نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: کشت چغندر قند توسط ۲۷۱ بهره بردار و در ۶۵ روستای استان انجام شده است.

کد خبر 769965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.