دمای هوا در گرم‌ترین نقطه کردستان به ۴۵ درجه رسید

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کردستان گفت: طی دو روز گذشته دمای هوا در سلین سروآباد به ۴۵ درجه سانتی‌گراد رسید که بیشترین دمایی بوده که امسال تاکنون در استان به ثبت رسیده است.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان، اظهار کرد: دمای هوا طی دو روز گذشته در سلین سروآباد به عنوان گرم‌ترین نقطه استان به ۴۵ درجه سانتی‌گراد رسید که این دما امسال تاکنون در استان به ثبت نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه سایر شهرها و نقاط استان نیز طی دو روز گذشته دمای بالایی را تجربه کردند، افزود: طی شبانه‌روز گذشته دمای هوای شهر سنندج مرکز استان نیز در گرم‌ترین ساعت به ۴۰ درجه و در خُنک‌ترین حالت به ۲۰ درجه سانتی‌گراد رسید.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کردستان خاطرنشان کرد: از فردا (روز دوشنبه) تا پایان هفته، دمای هوای استان روند کاهشی داشته و از شدت گرمای هوا کاسته می‌شود.

پناهی تصریح کرد: با توجه افزایش سرعت وزش باد در نواحی مرکزی کشور و شرایط مناسب برای انتقال غبار شکل گرفته در این مناطق به نیمه غربی کشور، انتظار می‌رود طی سه روز آینده در بعضی ساعات آسمان استان با کاهش نسبی کیفیت هوا مواجه باشد که این شرایط برای نیمه شرقی و جنوبی استان محسوس‌تر است.

کد خبر 769961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.