به گزارش خبرگزاری ایمنا، بخشهای وسیعی از کشور دارای آب و هوای گرم و خشک است، از اینرو استفاده از انواع سیستمهای تهویه مطبوع از جمله کولر آبی، کولر گازی و اسپلیت در این مناطق رایج است.
بیتردید در بسیاری از خانهها و فضاهای مختلف هنوز، از کولر آبی استفاده میشود، زیرا کولرهای آبی به دلیل قیمت ارزان و سادگی استفاده از مزیت بالایی برخوردار است؛ بنابراین این وسیله خانگی در ایجاد پیک شبکه در فصل تابستان نقش مؤثری ایفا میکند و بهینهسازی این وسیله خانگی پر مصرف از اهمیت ویژهای برخوردار است.
برنامه صرفهجویی با مشارکت مردم و نظارت دقیق بر مصارف اداری و صنعتی یکی از راهکارهای مناسب عبور از بحران انرژی در گرمای طاقتفرسای تابستان است که نیازمند بسترسازی در عرصههای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و تغییر الگوی مصرف از سنتی به سبک هوشمندانه است، برنامه همه جانبه و جامع با راهبردهای کارشناسی و قابل اجرا متناسب با بوم جغرافیای متنوع ایران باشد، ضرورتی که میتواند علاوهبر کاهش هزینههای سرسامآور دولت آرامش و آسایش مردم و تولیدکنندگان را به همراه داشته باشد.
در راستای استفاده بهینه از کولر تبلیغات اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان پس از تبلیغات انتخابات چهاردهمین دوره ریاستجمهوری دوباره به سطح شهر آمده است.
مصرف بهینه انرژی یکی از موضوعات مهم در این ایام است، از اینرو یکی از موارد مورد توجه در استفاده از این کولرها کنترل کردن نشتی کولر، نصب سایهبان، تعویض پوشال، روغندهی، بررسی یا تعویض شناور، استفاده در زمان مناسب و سرویس به موقع کولر است.
شهروندان باید نسبت به موضوعات فنی کولر آگاه بوده و توجه زیادی به این موضوعات داشته باشند، همچنین استفاده نکردن از کولر در ساعات اوج مصرف یکی دیگر از موضوعات مورد تاکید است.
این موضوعات با عنوان «با آب مهربان باشیم» روی ۲۳۰ تابلو گالری شهری تا آخر تیر سال جاری نقش بسته است، همچنین در راستای اطلاعرسانی به شهروندان پای این تبلیغات به ایستگاههای مترو و ایستگاههای اتوبوس تندرو باز شده است.
نظر شما