انتخابات ریاست‌جمهوری در امنیت و سلامت برگزار شد

دادستان کل کشور با بیان اینکه در فرایند انتخابات تخلفات و جرایم مخل جریان انتخابات مشاهده نشد، گفت: انتخابات ریاست‌جمهوری در امنیت و سلامت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام محمد موحدی‌آزاد در جلسه شورای معاونان اظهار کرد: به فضل الهی و تلاش شبانه‌روزی نیروهای امنیتی، انتظامی، نظامی، مجریان و ناظران، انتخابات در امنیت و سلامت کامل برگزار شد و بار دیگر ملت ایران در سایه رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری، مدل نظام مردم سالاری دینی را به رخ جهانیان کشید.

وی افزود: نظام اسلامی ضمن تحمل مصیبت سنگین از دست دادن رئیس‌جمهور محبوب خود، در مهلت قانونی توانست انتخابات با شکوهی را شکل دهد و دو مرحله آن را با مشارکت آگاهانه و ستودنی مردم به پایان برساند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: انتخابات هشتم و پانزدهم تیر، نکات افتخارآمیز و برجسته بسیاری دارد که باید به آن پرداخت و از جمله آن، حضور ایرانیان متعهد و وطن دوست در اقصی نقاط دنیا بود که با وجود مزاحمت‌های معدود افراد شرور و وطن‌فروش و منافقان، با صرف ساعت‌ها وقت، غیرتمندانه در پای صندوق‌های رأی حضور یافتند و در این حماسه ملی شرکت کردند.

وی ادامه داد: در فرایند انتخابات تخلفات و جرایم مخل جریان انتخابات مشاهده نشد و در امر پیشگیری موفق بودیم و موارد اندکی هم منجر به تشکیل پرونده قضائی شده که رسیدگی خواهد شد.

حجت‌الاسلام موحدی‌آزاد خاطرنشان کرد: انتخابات در ایران آزاد و مستقل است و شاید در دنیا کم‌نظیر یا بی‌نظیر باشد، چراکه مردم در شرکت و شرکت نکردن آزاد و از طرفی مستقل هستند و هیچ قدرت خارجی و بیگانه نمی‌تواند در انتخابات ایفای نقش کند.

وی افزود: مردم همچون گذشته به وظیفه خود عمل کردند و در حال حاضر نوبت منتخب مردم است؛ امیدواریم دولت بتوانند برابر تکالیف قانونی و سوگندی که مطابق اصل ۱۲۱ قانون اساسی ادا خواهد کرد، عمل کند.

کد خبر 769866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.