زنجان در سرانه آموزشی شهری دچار کمبود است

مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان گفت: زنجان در سرانه آموزشی شهری دچار کمبود است.

حمیدرضا اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سازمان نوسازی، ارگانی فنی و تخصصی در زمینه عمران کشور است و ساخت مدارس، فرهنگسراها و سالن‌های ورزشی برعهده این سازمان است.

وی با بیان اینکه خیران، بازوان توانمند آموزش‌وپرورش هستند، گفت: خیران حدود یک‌چهارم یا یک‌سوم اعتباری را که نیاز داریم، بی‌هیچ منتی تقبل می‌کنند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان با بیان اینکه مدرسه مهم‌ترین بستر برای رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و تقویت هویت ملی و دینی آن‌هاست، اظهار کرد: خیران همواره در این مسیر در کنار آموزش‌وپرورش و سازمان نوسازی قرار دارند.

اسلامی گفت: ما به‌لحاظ سرانه آموزشی در شهرها دچار مشکل هستیم از این بابت که سرانه دانش‌آموزی به‌دلیل مهاجرت‌هایی که صورت می‌گیرد و تمرکز جمعیتی که در شهرها به وقوع می‌پیوندد، نسبت به روستاها دچار کمبود سرانه آموزشی هستیم.

وی در مورد پروژه‌های در حال احداث شهرستان اظهار کرد: پیشرفت پروژه فاطمه الزهرا (س) نزدیک به ۷۰ درصد است و تلاش خواهد شد این پروژه سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان گفت: پروژه دبستان ۹ کلاسه ابن‌سینا نیز پیشرفت ۶۰ درصدی دارد و ادامه عملیات عمرانی پروژه شش کلاسه خیری روستای فنوش‌آباد که ۵۰ درصد توسط خیران احداث شده است، از هفته آینده آغاز خواهد شد.

وی گفت: از خیرانی که در احداث و توسعه فضاهای آموزشی و به‌ویژه کسانی که در احداث آموزشگاه شش کلاسه شهرک گلشهر ابهر که فاقد فضای آموزشی دولتی بود، کمک کردند و همچنین خیرانی که به کمک آنها زمین چمن مصنوعی کودکان استثنایی تکمیل شد، قدردانی می‌کنیم.

کد خبر 769812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.