پایان جابه‌جایی تاسیسات پروژه بحرانی زیر گذر گویم شیراز

شهردار شیراز گفت: در اجرای پروژه زیر گذرگویم، در سطح زمین یک شبکه عنکبوتی پیچیده از تاسیسات وجود داشت که جابه‌جایی تمام آن‌ها انجام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمدحسن اسدی در چهاردهمین بازدید مدیریت شهری شیراز و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ مقیاس و در بازدید از پروژه زیرگذرگویم، اظهار کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز از شمال تا جنوب کلان‌شهر شیراز اقدام به اجرای پروژه دارد.

وی افزود: شهرداری شیراز یک برنامه راهبردی عملیاتی تعریف کرد که تا سال ۱۴۰۴ پروژه‌های متعددی را به بهره‌برداری برساند.

شهردار شیراز گفت: مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر شیراز در حال تعریف یک برنامه ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی است که این اقدام در هفته دولت اجرا و رونمایی می‌شود.

اسدی تاکید کرد: زیر گذر گویم پروژه تأثیرگذار و بحرانی شهرداری شیراز است و روند اجرای آن از مهر سال ۱۴۰۱ آغاز شده بود، اما در حال حاضر پروژه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و شهرداری در تلاش است تا در ماه دی این پروژه را به بهره‌برداری برساند.

وی اضافه کرد: با توجه به افتتاح پروژه بزرگراه شیراز اصفهان، حجم ورودی خودروهای سنگین و تردد بسیار زیاد وسائط نقلیه از این محور محسوس است، انتظار می‌رود تا این پروژه هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد تا حجم ترافیک در این محور کاهش پیدا کند.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه همکاری پلیس راهور، دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در روند احداث این پروژه بسیار تأثیرگذار و ستودنی است، خاطرنشان کرد: در اجرای این پروژه در سطح زمین یک شبکه عنکبوتی پیچیده از تأسیسات وجود داشت که جابه‌جایی تمام آن‌ها انجام شد.

اسدی ادامه داد: شیفت شب پروژه‌های عمرانی به‌عنوان یک مدل پایش پروژه‌ها در مجموعه مدیریت شهری شیراز آغاز شده است و این روند ادامه‌دار خواهد بود.

اقدامات شهرداری شیراز در راستای اجرای طرح‌های بزرگ مقیاس باشد

جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه بازدید از پروژه زیر گذر گویم گفت: حجم منابع استفاده شده شهرداری شیراز در این پروژه بسیار قابل توجه است.

وی افزود: مجموع اعتبارات عمرانی استان فارس در سال به ۱۰ هزار میلیارد تومان نمی‌رسد، اما اجرای یک پروژه شهرداری تنها ۳۲ هزار میلیارد تومان است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رونمایی و معرفی ۱۰۰ میلیارد تومانی از پروژه‌های جدید شهرداری شیراز در هفته دولت، خاطرنشان کرد: باید بهترین پتانسیل و ظرفیتی که هر زمین در کاربری خود دارد معرفی شود تا یک جهش عمرانی در شهر شیراز شاهد باشیم.

قادری افزود: یکی از روش‌های تأمین منابع مالی پروژه‌ها که ظرفیت بسیاری خوبی برای شهرها دارد، استفاده از ظرفیت سیستم سرمایه، مردم، سیستم بانک و ظرفیت‌های خارجی است.

وی ابراز امیدواری کرد: اقدامات شهرداری شیراز در راستای اجرای طرح‌های بزرگ مقیاس باشد تا با استفاده از ظرفیت‌های بی‌نظیر خارجی که این استان دارد، شاهد شروع و اتمام پروژه‌های بزرگ‌تر باشیم.

پایان جابه‌جایی تاسیسات پروژه بحرانی زیر گذر گویم شیراز

پیشرفت فیزیکی پروژه زیر گذر گویم به ۷۵ درصد رسید

محمد امین معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در بازدید از این پروژه اظهار کرد: پروژه زیر گویم در شهریور ۱۴۰۰ کلنگ زنی شد، اما به علت مشکلات پیش روی آن عملیات عمرانی پروژه از سال ۱۴۰۱ آغاز شد.

وی افزود: یکی از عمده‌ترین مشکلات پیش روی این پروژه، حجم زیاد معارضان ملکی و تاسیساتی بود به‌گونه‌ای که بیش از ۲۰ معارض مسکونی و تجاری در این محور وجود داشت و در کنار آن پنج مکان دولتی که باید عملیات رفع معارض آن‌ها انجام می‌شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز تصریح کرد: درباره تملکات این پروژه تعداد ۱۵۶ قرار داد اجاره مغازه از مدت ۳ ماه تا بیش از یک سال منعقد شد. این پروژه بیش از ۲_۳ کیلومتر معارض ملکی و تاسیساتی شامل آب، برق، گاز و مخابرات داشت که باید در بستر اجرای این زیر گذر برداشته می‌شد و دوباره پس از بهره‌برداری اجرای تأسیسات صورت می‌گرفت.

امین خاطر نشان کرد: پروژه احداث زیر گذر گویم از نظر ریالی جز بزرگترین پروژه‌هایی است که معارض تاسیساتی داشت.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه اجرای این پروژه طی چهار تا پنج سال زمان بر بود، اما با فعال شدن شیفت شب پروژه، این اقدام محقق شد تا روند اجرای سریع‌تری داشته باشد.

پایان جابه‌جایی تاسیسات پروژه بحرانی زیر گذر گویم شیراز

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه پروژه زیر گذر گویم در حال حاضر ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: این پروژه در پنج مرحله در حال اجراست و در حال حاضر مراحل اجرای شمع‌گذاری آن تکمیل شده است.

امین اظهار کرد: عملیات خاکبرداری و گودبرداری این پروژه توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در حال انجام است، همچنین اجرای فضای زیباسازی و تأسیسات نیز در دستور کار خواهد بود.

وی افزود: بر اساس برنامه زمان‌بندی صورت گرفته تا آبان همه فعالیت‌های عمرانی به پایان می‌رسد و در آذر مراحل خاکبرداری تکمیل می‌شود و پس از آن عملیات زیباسازی پروژه انجام خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: هزینه اجرایی اعتبار روز این پروژه دو هزار میلیارد تومان است.

به گزارش ایمنا، تسهیل عبورومرور در ورودی شمال غرب کلان‌شهر شیراز و دسترسی اصلی به آزادراه شیراز-اصفهان از مهم‌ترین ویژگی زیرگذر گویم خواهد بود، این زیر گذر یک ویژگی فنی دارد که روی آن دال اجرا می‌شود و ارتباط کامل محلی را برقرار می‌کند و زیرگذر کاملاً باز نیست و دسترسی محلی امکان‌پذیر است، این پروژه با توجه به اینکه سه استان اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و فارس را به یکدیگر متصل می‌کند، بسیار مهم است و دارای فواید اقتصادی است.

کد خبر 769798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.