روز جهانی صلح و عشق International Peace & Love Day + تاریخچه و پوستر

روز جهانی صلح و عشق International Peace & Love Day مناسبتی برای اشاعه انرژی مثبت در سراسر جهان است و هر سال در هفتم جولای (هفدهم تیر ۱۴۰۳) برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، روز جهانی صلح و عشق International Peace & Love Day هر سال در هفتم جولای برگزار می‌شود تا انرژی مثبت را در سراسر جهان پخش کند و آرمان‌های صلح را اشاعه دهد. صلح و عشق هیچ هزینه‌ای ندارند، اما قدرت آن‌ها بسیار فراتر از حد تصور است.

فرهنگ‌های مختلف مفاهیم خود را از صلح دارند؛ فلسفه «اوبونتو» در میان قبیله زولوی آفریقا آن را عامل ارتباط‌دهنده بشریت می‌داند و برای ژاپنی‌ها صلح، «هیوا» به معنای «همسو کردن خود با خیر عمومی» است. در میان عبرانیان نیز صلح روح «شالوم» است و «وحدت و سعادت، همراه با احساس تمامیت ناشی از عدالت» ترجمه می‌شود. به نظر می‌رسد اکثر فرهنگ‌ها موافق هستند که جهان به عشق و صلح بیشتری نیاز دارد.

صلح ملت‌ها را احیا، تقویت و بازسازی می‌کند و به ثبات و معرفی راه‌حل‌های قابل اجرا برای مسائل جهانی منجر می‌شود. آرامش مثبت طولانی‌مدت و مخالف ساختارهای خشونت‌آمیزی است که از طریق نگرش اجتماعی، سرمایه‌گذاری پایدار در حل منازعه را تقویت می‌کند.

تاریخ روز جهانی صلح و عشق ۱۴۰۳

روز جهانی صلح و عشق هر سال در هفتم جولای مصادف با هفدهم تیر ۱۴۰۳ در سراسر جهان برگزار می‌شود.

روز جهانی صلح و عشق International Peace & Love Day + تاریخچه و پوستر

تاریخچه روز جهانی صلح و عشق

روز جهانی صلح و عشق سال ۲۰۰۸ توسط ریچارد استارکی معرفی شد که بیشتر با نام هنری رینگو استار شناخته می‌شود. هفتم جولای تولد او است. استار در تولد ۶۸ سالگی خود زمانی که یک خبرنگار از او پرسید به‌عنوان هدیه چه می‌خواهد، پاسخ داد: صلح و عشق. پس از انتشار این مطلب استار هر سال مردم سراسر جهان را به گسترش صلح و عشق تشویق کرد.

وی همچنین سنت ملاقات با دوستان و طرفداران خود را در کافه هارد راک شیکاگو آغاز و با پیام صلح و عشق شروع به توزیع کیک‌هایی بین مردم کرد. سال ۲۰۱۹ بیش از ۳۰ رویداد صلح و عشق در سراسر جهان برگزار شد و مجسمه هشت فوتی ۸۰۰ پوندی صلح و عشق در بورلی هیلز کالیفرنیا به نمایش درآمد.

سال ۲۰۲۰ استار جشن‌ها را به‌صورت آنلاین برگزار و از نوازندگان دعوت کرد تا در برنامه تلویزیونی تولدی که او میزبان آن بود، اجرا داشته باشند. در این سال فضانوردان ناسا از طریق ایستگاه فضایی بین‌المللی، تبریک تولد او و پیام صلح و عشق را به جهان ارسال کردند.

روز جهانی صلح و عشق International Peace & Love Day + تاریخچه و پوستر

کد خبر 769754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.