به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مهرداد مشیدی امروز _ شنبه شانزدهم تیر _ در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح ناقص پروژه ریلی ملایر-کرمانشاه گفت: طی دو سال گذشته ۴۰۰۰ جوش ریل در این مسیر انجام شده تا بتوانیم سرعت قطار را افزایش دهیم.
وی افزود: در حال حاضر سرعت قطار در این مسیر بین ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت متفاوت است و با اتمام کار جوش ریلها در تمام مسیر ظرف چند ماه آینده سرعت قطار در این مسیر به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت میرسد.
معاون راه آهن اراک با اشاره به تعویض نوع قطار در مسیر مشهد –کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک قطار با کیفیت تر و با امکانات بیشتر در این مسیر جایگزین شده است.
مشیدی از پیگیری برای افزایش تردد قطار در مسیر مشهد- کرمانشاه و برعکس هم خبر داد و افزود: در حال حاضر تردد قطار یک روز در میان است که برای ایام اربعین و پس از آن روزانه شده و مردم کرمانشاه میتوانند به صورت روزانه از قطار استفاده کنند.
پیشرفت ۸۵ درصدی زیرسازی راه آهن کرمانشاه-اسلام آبادغرب / اعتبار باشد قطار سال آینده به اسلام آبادغرب میرسد
الیاس سلیمانی، نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور در کرمانشاه نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای ریلی مجری اجرای طرحهای ملی در حوزه راه، آزادراه و راهآهن است، به تشریح برخی از پروژههای مهم این شرکت در استان پرداخت و افزود: از جمله این پروژهها، راهآهن غرب کشور است که در حال حاضر در مسیر کرمانشاه-اسلام آباد غرب فعال است.
وی افزود: در حال حاضر راهآهن غرب تا کرمانشاه آمده و قرار است این مسیر تا مرز خسروی ادامه یابد که در قطعه کرمانشاه-اسلامآبادغرب کار با تمرکز بیشتری ادامه دارد.
نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور در کرمانشاه با اشاره به رکود این پروژه در اواخر دولت دوازدهم گفت: سال ۱۳۹۷ پروژه راه آهن ملایر-کرمانشاه با کلی نواقص به بهرهبرداری رسید و پس از آن عملاً ادامه این مسیر ریلی به سمت اسلام آباد غرب متوقف شد.
مشیدی از فعالسازی دوباره این پروژه در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: این پروژه هماکنون با بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی زیرسازی در مسیر کرمانشاه-اسلام آباد غرب فعال است.
وی اعتبار لازم برای رسیدن قطار به اسلام آباد غرب را بیش از ۲,۰۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: در صورت تأمین اعتبار، روزانه میتوان یک کیلومتر ریلگذاری انجام داد و قطار نهایتاً تا سال آینده به اسلام آباد غرب میرسد.
نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور در کرمانشاه با بیان اینکه مجموع پیشرفت فیزیکی پروژه راه آهن کرمانشاه-خسروی ۳۸ درصد است، تاکید کرد: این پروژه عملاً افتتاح شد اما نواقص موجود در آن موجب شد که قطار نتواند با سرعت در این مسیر تردد کند.
سلیمانی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم برای رفع نواقص این پروژه اختصاص داده شده است.
نظر شما