جدیدترین اخبار آزمون مدرس آموزش خانواده + شرایط و زمان برگزاری

آزمون «انتخاب مدرسان آموزش خانواده» در تابستان ۱۴۰۳ به‌صورت استانی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آزمون «انتخاب مدرسان آموزش خانواده» در تابستان ۱۴۰۳ به‌صورت استانی در سراسر کشور برگزار می‌شود و هر استان آزمون را به‌صورت جداگانه و در زمان‌های متفاوت برگزار خواهد کرد.

زمان برگزاری آزمون در استان‌های مختلف، متفاوت است و متقاضیان برای هر استان باید به اداره انجمن اولیا و مربیان همان استان مراجعه کنند.

آغاز رسمی آزمون از دو هفته پیش در اصفهان آغاز شده است و در نهایت تا مرداد همه استان‌ها موظف هستند آزمون را برگزار کنند.

۱۰ رشته تحصیلی از جمله جامعه شناسی، پزشکی، روانشناسی، مشاوره، علوم تربیتی، الهیات و معارف اسلامی و حقوق خانواده برای این آزمون اعلام شده است و افراد باید تحصیلات افراد کارشناسی ارشد یا دکتری در رشته‌های موردنیاز باشد.

این افراد برای سال تحصیلی جدید باید آزمون و مصاحبه آن‌ها انجام شود و در نهایت دوره دانش‌افزایی را گذرانده و از مهر به مدارس معرفی شوند.

شرایط متقاضیان در آزمون انتخاب مدرسان آموزش خانواده در دو بخش عمومی و اختصاصی بررسی می‌شود؛ در شرایط عمومی مواردی چون مستخدم بازنشسته (رسمی‌، آزمایشی، قطعی و پیمانی‌) یا شاغل آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی (اساتید)، دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی ارشد یا معادل حوزوی‌، داشتن حداقل ۳۰ سال سن، برخورداری از سلامت جسم و روان و داشتن قدرت بیان، نداشتن سابقه محکومیت قضائی و تأهل را شامل می‌شود.

در شرایط اختصاصی، متقاضیان باید دارای یکی از رشته‌های اعلام شده در دستورالعمل ارسالی باشند و گواهینامه‌ها بر اساس رشته و تخصص با قید حوزه فعالیت تخصصی برای پذیرفته‌شدگان صادر خواهد شد و کسانی که در آزمون قبول شوند به مرحله مصاحبه راه یافته و در صورت قبولی در مصاحبه نیز باید در دوره‌های دانش‌افزایی شرکت کنند.

کد خبر 769646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    0 0
    برای شرکت در آزمون مدرس خانواده گزینه تاهل نوشته شده منظور متاهل بودن است ؟ چون تاهل میتونه مجرد یا متاهل باشه