۲ پرواز حجاج زنجانی بازگشت

مدیر فرودگاه زنجان با بیان اینکه یک هزار و ۳۹۸ زائر با شش پرواز از فرودگاه استان به سرزمین وحی رهسپار شدند، گفت: دو پرواز حجاج زنجانی تاکنون به فرودگاه زنجان بازگشته‌ است.

محمدجواد یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: طبق برنامه، حجاج زنجانی شامل ۱۳۹۸ زائر با شش پرواز از فرودگاه استان به سرزمین وحی رهسپار شدند.

وی با اشاره به اینکه نخستین پرواز زائران تمتع استان شامل ۲۵۸ نفر از حجاج و ۱۶ نفر از کادر و خدمه بامداد هفتم خرداد از فرودگاه زنجان به مقصد مدینه منوره پرواز کرد، افزود: این گروه با پرواز شماره ۱۵۸۳ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در ساعت ۱۷:۳۰ روز جمعه از فرودگاه جده وارد فرودگاه زنجان شدند.

مدیر فرودگاه زنجان با بیان اینکه این پرواز شامل کاروان‌های ۲۱۰۱۶، ۲۱۰۳۱ و ۲۱۱۶۲ است، اضافه کرد: دومین پرواز با شماره ۱۵۹۵ شامل کاروان‌های ۲۱۰۲۵، ۲۱۰۳۱ و ۳۷۰۲۲ در ساعت ۱:۵۵ بامداد روز شانزدهم تیر در فرودگاه زنجان به زمین نشست.

یگانه با اشاره به اینکه فردا، یکشنبه، هفدهم تیر ساعت ۱۷ پنجمین پرواز حجاج به فرودگاه زنجان وارد می‌شود، افزود: در نهایت ساعت ۳:۲۰ بامداد روز دوشنبه، هجدهم تیر آخرین پرواز حجاج بیت‌الله‌الحرام از سرزمین وحی به فرودگاه شهدای زنجان وارد خواهد شد.

مدیر فرودگاه شهدای زنجان گفت: حجاج و خانواده‌های آنها برای کسب اطلاعات از زمان و چگونگی انجام پروازهای حجاج به پرتال فرودگاه شهدای زنجان به نشانی https://zanjan.airport.ir مراجعه و در بخش ویژه حج پرتال، اطلاعات مورد نظر خود را کسب یا با شماره تلفن ۱۹۹ (بدون پیش شماره) و شماره تلفن‌های ۰۲۴۳۳۳۶۰۳۰۴، ۰۲۴۳۳۳۶۰۳۰۵ اطلاعات پرواز فرودگاه شهدای زنجان تماس حاصل کنند.

پروازهای بازگشت حجاج به ایران از طریق دو فرودگاه جده و مدینه از جمعه، یکم تیر برابر با پانزدهم ذی‌الحجه به وقت عربستان آغاز شد و از مجموع ۸۷ هزار و ۶۵۰ زائر ایرانی حج در سال جاری قرار است حدود ۵۰ هزار حاجی از فرودگاه مدینه و سایر حجاج از فرودگاه جده از طریق هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به کشور منتقل شوند.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، آخرین پرواز بیست‌وچهارم تیر (هشتم محرم) از فرودگاه جده به مقصد تهران خواهد بود و با این پرواز نیروهای ستادی و اجرایی به کشور باز خواهند گشت.

کد خبر 769640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.