شهرداری قم ۶۰۰۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های استانی و ملی طلبکار است

مدیرکل مالی شهرداری قم از بدهی ۶۰۰۰ میلیارد تومانی دستگاه‌های استانی و ملی نسبت به شهرداری خبر داد.

رضا درودگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم، با بیان اینکه بندهایی در قانون بودجه است که به آن‌ها تباصر بودجه می‌گویند و به دستگاه‌ها اعتباراتی می‌دهند که می‌توانند از آن استفاده کنند، اظهار کرد: یکی از این تباصر، به بدهی‌ها و مطالبات شهرداری‌ها مرتبط است.

وی افزود: تلاش بر این است که بر اساس تباصر تسویه، بدهی‌های بانکی شهرداری‌ها پرداخت شود. به عنوان مثال شهرداری از دستگاهی طلبکار و به بانکی بدهکار است که با همکاری دستگاه مربوطه و بانک عامل این طلب و بدهی تهاتر می‌شوند.

مدیرکل مالی شهرداری قم ادامه داد: در سال گذشته این موضوع پیش‌بینی شد، اما به این دلیل که امکان اجرای این تهاتر دیر عملیاتی شد و مشکلات نقدینگی دولت به نتیجه نرسید.

درودگر با اشاره به جمع‌بندی‌های صورت گرفته در مجموعه شهرداری قم و تلاش برای انجام این تهاتر تاکید کرد: هم‌اکنون شهرداری قم مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان از دستگاه‌های استانی و ملی طلبکار است.

وی گفت: پایان سال گذشته برای کارسازی بخشی از این مبلغ اقداماتی انجام و صدور فرم انجام و فرم متقاضیان ثبت، به دستگاه‌ها ابلاغ و در سامانه بارگذاری شد که در نهایت به سیستم بانکی رفت اما فرایند تهاتر در بانک به دلیل مشکلات نقدینگی انجام نشد.

کد خبر 769621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.