شناسایی ۵۰۰ زن و کودک آسیب‌دیده توسط دفاتر حمایت از کودکان و زنان

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان گفت: ۵۰۰ زن و کودک آسیب‌دیده توسط دفاتر حمایت از کودکان و زنان شناسایی شد.

محمدرضا احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: هشت دفتر حمایت از کودکان، زنان و خانواده در سطح حوزه‌های قضائی استان زنجان فعال است که از جمله اقدامات این دفاتر نظارت بر روند رسیدگی به پرونده‌های مربوط به زنان‌، اطفال و نوجوانان بزه‌کار به‌ویژه در جهت تسریع در رسیدگی‌، صدور احکام متناسب و اهتمام به اصلاح و تربیت آنان‌، حمایت از زنان‌، اطفال و نوجوانان بزه دیده است.

وی با اشاره به اینکه خانواده به‌عنوان رکن اساسی جامعه نقش بسزایی در توسعه، رشد و بالندگی جامعه دارد و هر چقدر توجه بیشتری به این حوزه صورت گیرد، قطعاً جامعه‌ای سالم و رو به تعالی خواهیم داشت، افزود: هدف از فعالیت این مجموعه‌ها انجام ملاقات والدین با فرزندان در فضای آرام و بدون تنش و ایجاد آرامش روانی برای آن‌هاست.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان گفت: برخی از والدین طلاق گرفته درباره ملاقات فرزندان هماهنگی و همراهی لازم را ندارند که همین موضوع در نهایت موجب صدمه و آسیب روحی به کودکان می‌شود.

احمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر سه مرکز مهر خانواده نیز در استان فعال است، افزود: حضور مشاوران خانواده و کودک در مراکز مهر موجب شده است که ملاقات‌ها تحت نظر قرار گرفته و در راستای کاهش تنش میان والدین گام‌های مثبتی برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه ابتدای تشکیل این دفاتر تاکنون بیش از ۵۰۰ مورد زن و کودک آسیب‌دیده شناسایی شدند، گفت: این افراد در راستای کاهش و توقف آسیب، به نهادهای حمایتی قضائی همچون دادستانی، دفاتر خدمات قضائی، مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران استان معرفی شدند.

کد خبر 769611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.