اجرای فرایندهای معاملات شهرداری قم به‌صورت الکترونیک

مدیر امور قراردادها و پیمان‌های شهرداری قم گفت: فرایند معاملاتی شهرداری قم به‌صورت الکترونیکی از طریق سامانه ستاد اطلاع‌رسانی شده است و تامین‌کنندگان می‌توانند در نقاط مختلف کشور اسناد را دریافت کنند.

حامد یاوری‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اینکه در گذشته اطلاع‌رسانی قراردادهای شهرداری قم به‌صورت سنتی انجام می‌شد، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی مطلوب از رسالت‌های اداره امور قراردادها و پیمان‌ها است و با فعالیت در سامانه ستاد شاهد رشد چشمگیر معاملات نسبت به سال گذشته هستیم.

وی افزود: فرایند معاملاتی شهرداری قم به‌صورت الکترونیکی از طریق سامانه ستاد اطلاع‌رسانی شده است و تأمین‌کنندگان می‌توانند در نقاط مختلف کشور اسناد را دریافت کنند.

مدیر امور قراردادها و پیمان‌های شهرداری قم با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی نیز به‌صورت آنلاین و الکترونیک می‌توانند اسناد را کنترل و فرایندها را رصد کنند، تصریح کرد: تاریخ دریافت اسناد، تاریخ ارائه پیشنهاد و تاریخ تشکیل کمیسیون از جمله اطلاعاتی است که در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود.

یاوری‌فر با تاکید بر اینکه مناقصات می‌توانند به‌صورت یک مرحله‌ای یا دومرحله‌ای باشد، اضافه کرد: فرایند ارزیابی در مناقصات یک مرحله‌ای ساده‌تر بود، در مناقصات کم‌اهمیت‌تر یا مناقصات عمرانی با ارقام کم می‌توان با گواهی سلامت، صحت و درستی طرف مقابل را سنجید.

وی با بیان اینکه در مناقصات پیچیده فرایند به‌صورت دو مرحله‌ای انجام می‌شود، اضافه کرد: مناقصات پس از اجرای فرایندها به کمیته بازرگانی انتقال و پس از بررسی‌های لازم مستندات در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود.

مدیر امور قراردادها و پیمان‌های شهرداری قم ادامه داد: پاکت پیشنهاد قیمت برای شرکت‌هایی که نتوانند در این مرحله امتیاز لازم را کسب کنند، بازگشایی نمی‌شود.

یاوری‌فر عنوان کرد: اعضای کمیسیون همچون مدیر کل حقوقی، دبیر کمسیون، معاون مالی و اقتصادی به‌عنوان کارفرما، بالاترین مدیر حوزه مربوطه و مأمور فنی منتخب شهردار و سه نفر از اعضای کمیته فنی و بازرگانی در رد یا تأیید شرکت‌ها، حق رأی و اختیار دارند.

وی درباره قراردادهای منعقد شده در شهرداری مرکز اضافه کرد: پروژه‌هایی که در بودجه شهرداری پیش‌بینی شده باشد در دل پروژه‌های شهرداری مرکز اجرایی می‌شود، همچون نگهداری فضای سبز که سازمان سیما و منظر در خواست کرده و شهرداری مرکز موظف به اجرای آن است.

مدیر امور قراردادها و پیمان‌های شهرداری قم گفت: مناطق هشت‌گانه شهرداری قم نیز می‌توانند قراردادهایی تا مبلغ دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان را به‌صورت مستقل منعقد کرده و تمام فرایندها را انجام دهند.

کد خبر 769590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.