از مشارکت جوانان در انتخابات تا افزایش انرژی تولیدی نیروگاه‌های تجدیدپذیر

ایمنا از اقدامات ایمن‌سازی مسیرهای جاده‌ای منتهی به مرزهای اربعینی کشور، افزایش ۲۸ درصدی انرژی تولیدی نیروگاه‌های تجدیدپذیر در خرداد سال جاری، مشارکت بیش از ۷۲ هزار نفر از جوانان در انتخابات و کشت قراردادی ذرت علوفه‌ای در ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشور در بسته خبر خوب می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبر خوب به سراغ مشارکت جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال در انتخابات می‌رویم، در ادامه نیز اقدامات گسترده‌ای در راستای ایمن‌سازی مسیرهای جاده‌ای منتهی به مرزهای اربعینی کشور مطرح شده است، همچنین افزایش ۲۸ درصدی انرژی تولیدی نیروگاه‌های تجدیدپذیر در خرداد سال جاری و ‏‬کشت قراردادی ذرت علوفه‌ای در ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشور برای نخستین بار نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

بهسازی ۳ آزادراه استراتژیک کشور با اعتبار ۳۵ هزار میلیارد ریال

بهسازی ۳ آزادراه استراتژیک کشور با اعتبار ۳۵ هزار میلیارد ریال / اقدامات گسترده‌ای در راستای ایمن‌سازی مسیرهای جاده‌ای منتهی به مرزهای اربعینی کشور

داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از طرح بهسازی آزادراه قم-کاشان-اصفهان، از اجرایی شدن طرح بهسازی سه آزادراه استراتژیک کشور خبر داد.

وی افزود: در قالب این طرح ملی که در راستای مشارکت با بخش خصوصی و به‌منظور ارائه سطح سرویس مناسب به کاربران جاده‌ای صورت گرفته است، آزادراه‌های قم-کاشان، کاشان-اصفهان و زنجان-تبریز بهسازی می‌شوند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای میزان اعتبار اجرایی این سه پروژه بزرگ عمران جاده‌ای را بالغ‌بر ۳۵ هزار میلیارد ریال (۳.۵ همت) دانست و اظهار کرد: در حال حاضر به منظور تسریع در روند اجرایی طرح، پنج اکیپ در محور آزادراه قم-کاشان و شش اکیپ اجرایی در آزادراه زنجان-تبریز، در حال فعالیت هستند.

امانی اظهار کرد: با توجه به همت جمعی عوامل اجرایی، مقاطع ضروری از آزادراه قم-کاشان-اصفهان، تا پایان سال جاری با اقدامات ترمیمی بهسازی شوند، هم اینکه ۳۰۰ اکیپ اجرایی جهت بهسازی ۳۴ هزار کیلومتر راه شریانی در کشور مشغول به فعالیت هستند.

وی حجم اعتبارات اجرایی جهت تحقق شعار نهضت آسفالت در سطح راه‌های کشور را افزون بر ۲۰۰ هزار میلیارد ریال (۲۰ همت) عنوان کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به نزدیکی ایام سفرهای اربعین حسینی اشاره و تأکید کرد: اقدامات گسترده‌ای در راستای بهسازی، ایمن‌سازی مسیرهای جاده‌ای منتهی به مرزهای اربعینی کشور در حال اجراست که تا ۲۰ روز پیش از شروع سفرها ادامه پیدا می‌کند.

امانی درباره اقداماتی که در راستای امور رفاهی زائران، توسط سازمان متبوع در پایانه‌های مرزی با کشور عراق صورت گرفته نیز گفت: نصب و استقرار سایبان‌های جدید، دستگاه‌های آب سردکن، احداث سرویس‌های بهداشتی در پایانه‌های مرزی، در زمره اقدامات این سازمان جهت امور رفاهی زائران است.

وی ارائه خدمات سفر به زائران اربعین حسینی را از جمله مهم‌ترین مسئولیت‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دانست و تصریح کرد: جهت حمل‌ونقل زائران عزیز اربعین حسینی در اوج سفرهای بازگشت ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز است که با استفاده از ظرفیت داخلی شرکت‌ها، سازمان‌های نظامی بتوانیم بهتر از سالیان گذشته به زوار ارائه خدمت کنیم.

افزایش ۲۸ درصدی انرژی تولیدی نیروگاه‌های تجدیدپذیر در خرداد سال جاری

افزایش ۲۸ درصدی انرژی تولیدی نیروگاه‌های تجدید پذیر در خرداد سال جاری

به نقل از وزارت نیرو بر اساس داده‌های منتشره مرکز پایش منابع انرژی تجدید پذیر و تولید پراکنده، مقدار انرژی تولیدی نیروگاه‌های تجدید پذیر در خرداد بالغ‌بر ۲۳۰ میلیون کیلووات ساعت بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد و نسبت به ماه گذشته (اردیبهشت)، ۲۱ درصد رشد نشان می‌دهد که بخش عمده آن مربوط به افزایش انرژی تولیدی نیروگاه‌های بادی کشور است.

این گزارش حاکی است ظرفیت نصب شده قابل رصد و پایش نیروگاه‌های تجدید پذیر در مرکز پایش منابع انرژی تجدید پذیر و تولید پراکنده، بالغ‌بر ۱۲۰۰ مگاوات است.

بیش از ۷۲ هزار نفر از جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال در انتخابات مشارکت داشته‌اند

مشارکت بیش از ۷۲ هزار نفر از جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال در انتخابات

جواد شفیعی ثابت، سخنگوی ستاد انتخابات گیلان با حضور در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استان گیلان، اظهار کرد: ساعت ۲۴ فرایند اخذ رأی دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری به پایان رسید و شمارش آرا آغاز شده است.

وی افزود: در پنج ماه اخیر این سومین انتخاباتی بود که مجموعه فرمانداران و بخشداران پرتلاش استان گیلان برگزار کردند و نسبت به دوره نخست انتخابات ریاست‌جمهوری که ۳۲/۶ درصد مشارکت داشتیم تا ساعت ۲۴ دیشب ۸۸۳ هزار رأی در شعب اخذ رأی قرار گرفته است.

سخنگوی ستاد انتخابات گیلان اضافه کرد: این حضور ممکن است ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در شعب بزرگ شهری اتفاق بیفتد، بنابراین آرای دقیق‌تر را صبح خدمت مردم شریف اعلام خواهیم کرد، میزان مشارکت ۴۳ تا ۴۳/۸ درصد خواهد بود که از این میزان ۴۸ درصد بانوان و ۵۲ درصد بانوان هستند.

شفیعی ثابت ادامه داد: بیش از ۷۲ هزار نفر از جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال در انتخابات مشارکت داشته‌اند و ۹ درصد مردم گیلان با شناسنامه و ۹۱ با کارت ملی در انتخابات شرکت کردند.

وی تاکید کرد: تمام دست‌اندرکارانی که در دولت سیزدهم در استان مدیر بودند و زحمت کشیدند، افتخارشان این است که در دولت مردمی شهید رئیسی خدمت کردند.

کشت قراردادی ذرت علوفه‌ای در ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشور برای نخستین بار

کشت قراردادی ذرت علوفه‌ای در ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشور برای نخستین بار

ایوب فصاحت، رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی اظهار کرد: به‌تازگی با اتحادیه تعاونی‌های روستایی سامانه جامعی برای کشت قراردادی راه‌اندازی کردیم که وظیفه نظارتی آن را برعهده داریم، همچنین در سال جاری برای نخستین بار کشت قراردادی ذرت علوفه‌ای را به عنوان یکی از محصولات تابستانه انجام دادیم.

وی با بیان اینکه در تولید محصولات تابستانه کار عمده‌ای در حوزه تولید قراردادی رخ نداده است، افزود: در سطح حدود ۱۵ هزار هکتار کشت قراردادی ذرت علوفه تابستانه را به صورت واقعی در ۴۰ تعاونی و ۸ استان آغاز کردیم.

رئیس سازمان تعاون روستایی ادامه داد: ظرف چندسال آینده به‌صورت کامل اتحادیه تولید در راستای نقشه راه الگوی کشت، کشت قراردادی را اجرا می‌کند، به‌طوری که از همان ابتدا که دانه در زمین کشت و تحویل داده می‌شود، در سامانه ثبت می‌شود.

فصاحت عنوان کرد: با توجه به شرایط اقلیم خشک و نیمه‌خشک کشور در بخش‌هایی از آن باید مصرف آب مدیریت شود که بر این اساس برای مدیریت تنظیم بازار، محصولاتی باید کشت شود که کمتر از میزان نیاز کشور تولید داریم.

وی با بیان اینکه طرح الگوی کشت در قالب کشت قراردادی یکی از مسیرهای دستیابی به اجرای این طرح است، افزود: بنا بر آمار در کشور ۵۲ تا ۵۳ درصد اراضی زیر دو هکتار و ۷۸ درصد زیر ۱۰ هکتار است که این امر نشان می‌دهد که این کشور برای رسیدن به حد نصاب نیاز به مجوز جدید دارد و در قالب تشکل‌ها باید ساماندهی شود، به‌طوری که الگوی کشت در قالب تشکل‌ها صورت گیرد.

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی با اشاره به اینکه بزرگترین تشکل‌ها مربوط به تشکل‌های تعاونی روستایی است، افزود: تعاونی‌های تولید ۵۰۰ هزار نفر عضو و بیش از ۳.۶ میلیون هکتار اراضی را در اختیار دارند که این اراضی در قالب تعاونی‌های تولید روستایی ساماندهی شده‌اند و در مسیر کشت قراردادی، الگوی کشت را اجرایی می‌کنند.

کد خبر 769574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.