20 درصد افزایش حضور در دور دوم انتخابات در خارج از کشور

مسؤول برگزاری انتخابات در خارج از کشور گفت که در مقایسه با دور اول انتخابات حدود ۲۰ درصد افزایش حضور را در اغلب نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور داشتیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا محمودی مسئول برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور در تشریح روند برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهور در ۹۸ کشور و ۱۳۸ شعب اخذ رأی در خارج از کشور در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از رسانه‌ها برای پوشش اخبار انتخابات خارج از کشور بیان کرد: در دور دوم حضور ایرانیان در خارج از کشور و در پای صندوق‌های رأی را بیش از دور اول داشتیم.

وی افزود: حدود ۲۰ درصد افزایش حضور در اغلب نمایندگی‌ها در خارج از کشور داشتیم. در دو نمایندگی شامل اسپانیا و نجف اشرف افزایش تعداد صندوق‌های اخذ رأی را داشتیم. در دفتر حفاظت منافع در واشنگتن برای اخذ رأی ایرانیان مقیم کانادا هم یک شعبه دیگر در مرز آمریکا و کانادا اضافه شد.

محمودی گفت: در دورترین نقطه شرقی در نیوزیلند انتخابات را به عنوان اولین حوزه رأی گیری آغاز و در آمریکا هم انتخابات در جریان است و امیدواریم تا ساعات اولیه بامداد فردا انتخابات به خوبی برگزار شود.

وی عنوان کرد که وضعیت امنیت روانی و آسایش رأی دهندگان نسبت به دور اول بهبود چشمگیری داشت.

مسئول ستاد برگزاری انتخابات در خارج از کشور گفت: همکاران در نمایندگی‌ها و وزارت خارجه با توجه به حضور و اراده هموطنان ایرانی موفق شدند با شرایط بهتری از ایرانیان استقبال و آرای آنها را داشته باشند.

محمودی گفت: فردا (شنبه) با مشخص شدن نتیجه انتخابات، امیدواریم هر چه زودتر قدم‌ها بلندتر را به سوی توسعه و پیشرفت کشور برداریم.

کد خبر 769479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.