خداحافظی آلمان با یورو ۲۰۲۴

تیم اسپانیا در مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ موفق شد آلمان میزبان را از گردونه رقابت‌ها حذف کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ دو تیم آلمان و اسپانیا از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف یکدیگر رفتند. جدال آن‌ها با نتیجه دو بر یک به سود اسپانیا به پایان رسید.

مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴

دیدار تیم‌های اسپانیا و آلمان

ورزشگاه: مرسدس بنز آرنا

داور: آنتونی تیلور

اخطار: رودیگر (دقیقه ۱۳) آلمان، دیوید رائوم (دقیقه ۲۸) آلمان، رابین له نورمن (دقیقه ۲۹) اسپانیا، رابرت آندریخ (دقیقه ۵۶) آلمان، تونی کروس (دقیقه ۶۷) آلمان، ماکسیمیلیان (دقیقه ۷۳) آلمان، فران تورس (دقیقه ۷۳) اسپانیا، اونای سیمون (دقیقه ۸۳) اسپانیا، نیکو اشلوتربک (دقیقه ۸۹) آلمان، ویرتز (دقیقه ۴+۹) آلمان، کارواخال (دقیقه ۱۰۰) اسپانیا

اخراج:

گل‌ها: دنی اولمو (دقیقه ۵۱) اسپانیا، فلورین ویرتز (دقیقه ۹۰) آلمان، مرینو (دقیقه ۱۱۹) اسپانیا

شرح گل‌ها:

دقیقه ۵۱_ یامال با حرکت پا به توپ خود از کنار زمین و پاس در عرض برای اولمو فرصت گلزنی را برای اسپانیا ایجاد کرد و المو با یک شوت گل تیم خود را به ثمر رساند.

دقیقه ۹۰ _ جاشوا کیمیش با یک ضربه سر در نزدیکی محوطه جریمه اسپانیا توپ را به ویرتز رساند و این بازیکن با یک شوت گل تساوی را به ثمر رساند.

دقیقه ۱۱۹ _ مرینو با یک ضربه سر دومین گل اسپانیا را به ثمر رساند.

ترکیب اولیه تیم اسپانیا:

سیمون، کارواخال، له نورمان، لاپورت، کوکوریا، روئیز، رودری، پدری، یامال، موراتا، ویلیامز

سرمربی: فوئنته

ترکیب اولیه تیم آلمان:

نویر، رائوم، تا، رودیگر، کیمیش، کروس، جان، سانه، گوندوغان، موسیالا، هاورتز

سرمربی: ناگلزمان

شرح بازی:

این جدال که به نوعی فینال زود هنگام یورو ۲۰۲۴ به شمار می‌رفت از همان ابتدا با برتری اسپانیا آغاز شد.

شاگردان فوئنته در دقیقه یک فرصت گلزنی پیدا کردند، اما شوت پدری به سمت دروازه آلمان توسط نویر مهار شد.

با توجه به حساسیت این دیدار هر دو تیم یک بازی درگیرانه را از خود به نمایش گذاشتند که این موضوع علاوه بر اخطارهای متعدد مصدومیت پدری در دقیقه هشت را به همراه داشت و این بازیکن جای خود را به دنی المو داد.

بازی در دقایق ابتدایی نیمه اول هجومی و پایاپای دنبال می‌شد.
در دقیقه ۲۱ نوبت آلمان بود که دروازه حریف خود را تهدید کند، اما ضربه سر هاورتز توسط سیمون مهار شد.

طولی نکشید که در دقیقه ۳۵ ژرمن‌ها دومین موقعیت جدی خود را روی دروازه اسپانیا ایجاد کردند، اما این بار ضربه هاورتز راه به چارچوب دروازه سیمون نداشت.

دو دقیقه بعد ویلیامز با یک شوت تماشایی دروازه آلمان را تهدید کرد، اما توپ این بازیکن در موقعیت آفساید توسط نویر بیرون رفت.

دقایقی بعد اشتباه هاورتز موجب شد اولمو در موقعیت گلزنی قرار بگیرد، اما ضربه این بازیکن نیز توسط نویر دفع شد.

نیمه اول با همین چند موقعیت جدی با تساوی بدون گل به پایان رسید تا هر دو تیم برای پیروزی چشم به ۴۵ دقیقه دوم مسابقه داشته باشند.

در نیمه دوم بار دیگر اسپانیا تیم برتر میدان بود و همچون ۴۵ دقیقه ابتدایی اولین موقعیت خطرناک را ایجاد کرد.

موراتا در دقیقه ۴۷ فرصت گلزنی برای تیم خود را پیدا کرد، اما شوت این بازیکن با اختلاف بسیار زیاد از بالای دروازه آلمان بیرون رفت.

پس از آن جدال دو تیم بدون موقعیت ویژه‌ای دنبال شد تا اینکه در دقیقه ۷۰ شوت سنگین آندریج در شرایط آفساید توسط سیمون دفع شد.

در دقیقه ۷۵ فران تورس با یک شوت سنگین از روی ضربه ایستگاهی دروازه آلمان را تهدید کرد، اما توپ وی راه به چارچوب دروازه نویر نداشت.

اسپانیا که در دقیقه ۵۱ با شوت المو از حریف خود پیش افتاده بود در بیست دقیقه پایانی برای حفظ نتیجه تلاش خود را به کار گرفته بود، اما شوت غافلگیر کننده ویرتز در دقیقه ۹۰ موجب شد این بازی به تساوی کشیده شود و تکلیف تیم پیروز پس از ۱۲۰ دقیقه مشخص شود.

در سی دقیقه وقت اضافه هر دو تیم موقعیت‌های متعددی را روی دروازه یکدیگر ایجاد کردند که هیچکدام تبدیل به گل نمی‌شد؛ در شرایطی که تمام اهالی فوتبال گمان می‌کردند این بازی به ماراتن پنالتی‌ها کشیده خواهد شد میکل مرینو در دقیقه ۱۱۹ برای اسپانیا موفق به گلزنی شد تا شاگردان فوئنته با حذف آلمان به نیمه‌نهایی راه پیدا کنند.

کد خبر 769472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.