کدام تعرفه‌های رأی باطل محسوب می‌شود + فیلم

دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: در صورتی که نام هر دو نامزد روی برگ رأی نوشته شده باشد، طبق اطلاعیه هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، این برگه رأی، رأی باطله مأخوذه تلقی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، سعید رستگاری عصر امروز _جمعه پانزدهم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان مشارکت مردم استان یزد در دومین دوره چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری تاکنون نسبت به زمان مشابه در هفته گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

وی با تاکید بر این که نوشتن نام دو نامزد انتخاباتی در برگه رأی منجر به باطل شدن رأی فرد می‌شود، افزود: تمام دارندگان شناسنامه‌های قدیمی جهت تسهیل و تسریع در روند اخذ رأی شماره ملی خود را همراه داشته باشند.
دبیر ستاد انتخابات استان یزد ادامه داد: نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی حق تبلیغ له یا علیه هیچ یک از نامزدها یا دخالت در کار هیأت‌های اخذ رأی، بازرسان و ناظران شورای نگهبان را ندارند و در صورت تخلف از حوزه اخذ رأی اخراج می‌شوند.
رستگاری با بیان اینکه سن انتخاب‌کنندگان در انتخابات جاری نیز ۱۸ سال تمام است، تاکید کرد: بر همین اساس کلیه متولدین روز پانزدهم تیرماه سال ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با حضور در شعب اخذ رأی، در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کنند.
وی تصریح کرد: بنا بر ماده «۱۹» قانون انتخابات ریاست جمهوری، اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار فقط با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی رأی دهنده توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر است و هیچ مدرک دیگری به جز مدارک هویتی مذکور قابل قبول نخواهد بود.
دبیر ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به اینکه در مرحله دوم انتخابات مذکور همانند مرحله اول اخذ رأی با کارت‌های ملی قدیمی به دلیل پایان اعتبار امکان‌پذیر نیست، ادامه داد: به تمام دارندگان شناسنامه‌های قدیمی توصیه کرد برای تسهیل و تسریع در روند اخذ رأی شماره ملی خود را همراه داشته باشند.
رستگاری گفت: با توجه به این که دو نامزد در این دور از انتخابات با هم رقابت می‌کنند، از رأی دهندگان خواست تا صرفاً نام یکی از نامزدها را در برگه رأی خود درج کنند، چراکه در غیر این صورت، رأی فرد باطل تلقی می‌شود.

کد خبر 769373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.