وجود جوانان انقلابی، مومن، متدین و متخصص موجب افتخار است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با بشیر بی آزار ضمن ابراز خوشحالی از بازگشت وی در صحت و سلامت گفت: برای ما وجود جوانان انقلابی، مومن، متدین و متخصصی همانند شما که پیام انقلاب اسلامی را به خوبی در دنیا منتشر می‌کنید، موجب افتخار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در دیدار با بشیر بی‌آزار ضمن ابراز با اشاره به اتفاقات نه ماه اخیر غزه و بیداری به وجود آمده در اروپا، اظهار کرد: بخشی از این بیداری محصول زحمات دوستان خوبی مثل شما است.

وی افزود: شما از مجاهدان عرصه جهاد تبیین هستید، آن هم در دل دشمن و دل افرادی که هم پیمان صهیونیست‌ها هستند و به همین طریق جنایت می‌کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره بر اینکه فضای کار مجاهدان بی‌آزار کاهش و افت پیدا نخواهد داشت، گفت: می‌دانیم این فضای کاری افزایش هم پیدا خواهد کرد، شما و خانواده شما از مجاهدین تبیین در حوزه بین‌المللی هستید و امید است که مسیر را با قوت ادامه خواهید داد.

اسماعیلی در ادامه افزود: به دلیل اینکه نتوانستیم از زحمات شما به صورت شایسته تقدیر کنیم، عذر خواهی می‌کنیم.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای رهایی بشیر بی آزار، اظهار داشت: در دوره‌ای که پیگیر موضوع رهایی شما از دست مدعیان به ظاهر حقوق بشر بودیم، آنها خوی واقعی خود را نشان دادند.

وزیر فرهنگ با ابراز خرسندی از سلامت بشیر بی‌آزار گفت: امیدوارم همچنان برای جمهوری اسلامی، شهدا و تداوم پیام رسانی مظلومان غزه و جبهه مقاومت موفق و موید باشید.

اسماعیلی ضمن تقدیر از زحمات همسر بشیر بی‌آزار، تصریح کرد: باید از مقاومت همسر شما هم به دلیل اینکه به خاطر حجابشان توسط نژاد پرستان در انگلیس مورد اهانت قرار گرفتند و در این مدت نیز تحت فشار گسترده بودند، تقدیر و تشکر کرد.

وی در ادامه بیان داشت: امید است خداوند به شما و خانواده شما عزت و سربلندی بیش از پیش عنایت کند تا این مسیر جهاد ومجاهدت را با قوت ادامه بدهید.

وزیر فرهنگ با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی هیئت دولت به ویژه سرپرست ریاست جمهوری و سرپرست وزارت امور خارجه، تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده هرچند با تأخیر، زمینه رهایی شما هنرمند عزیز فراهم شد.

بشیر بی‌آزار، هنرمند و خبرنگار مستقل نیز در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات انجام شده، به ویژه اقدامات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: دوستان زیادی تماس می‌گرفتند و پیگیری می‌کردند، اما حقیقتاً تنها کسی که تماس‌ها و صحبت‌هایشان، مطمئن بودیم که جدی و منجر به عمل و اتفاق می‌شود، صحبت‌های شما بود که موجب دلگرمی و پشتگرمی ما بود.

وی قصد اصلی فرانسوی‌ها را نطق کشی از افرادی که در فضای مجازی در حال فعالیت بوده و اظهاراتی برخلاف نظر آن‌ها داشتند دانست و اظهار داشت: الحمدالله با کمک شما و دعای خیر مردم و دوستان این خطر رفع شد.

بی‌آزار با اشاره به احضاریه ارسال شده، تصریح کرد: زمانی که احضاریه ارسال شد، دارای لحن تند و خشنی بود که اصلاً تناسبی با فعالیت ما نداشت.

وی با اشاره به ارسال احضاریه برای وکلای فرانسوی، بیان داشت: همه آن‌ها پس از مشاهده احضاریه از من درخصوص انتشار مطلب با موضوع فلسطین سوال کردند، پاسخ این بود بله، چیزی که همه می‌نویسند درخصوص غزه و نسل کشی در حال رخ دادن است.

بی‌آزار در ادامه بیان داشت: در فرانسه با اینکه می‌دانستم که آن‌ها به هیچکدام از قواعد، چهارچوب‌های اخلاقی، انسانی، حقوقی و قانونی پایبند نیستند، وقتی برگه‌هایی را دریافت و مطالعه کردم چیزی که به آن علم داشتم به یقین قلبی رسیدم.

وی آزادی بیان فرانسوی‌ها را توخالی و دروغ توصیف و تصریح کرد: این موضوع را با گوشت، پوست و استخوان درک کردم و فهمیدم؛ آن‌ها به دلیل اینکه توانایی دفاع از عملکرد خود را نداشتند شروع به وارد کردن اتهام‌های واهی و بی‌پایه و اساس کردند.

وی با بیان اینکه امروز، رسانه‌های فرانسوی پای کار و در حال نوشتن از فلسطین هستند، اظهار داشت: این مکر آن‌ها به خودشان بازگشت، خدا را شکر این موضوع ختم به خیر شد.

به گزارش ایمنا، بشیر بی‌آزار، هنرمند و خبرنگار مستقل که در فرانسه مهد ادعای آزادی بیان به دلیل حمایت جانانه از جمهوری اسلامی و نیز مردم مظلوم غزه بازداشت شده بود آزاد شد و شب گذشته به وطن بازگشت.

کد خبر 769347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.