نظارت ۲ هزار و ۳۷۲ نماینده نامزدها در شعب اخذ رای گلستان

رئیس ستاد انتخابات گلستان گفت: دو هزار و ۳۷۹ نماینده نامزدها بر فرایند مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در گلستان نظارت می‌کنند که از این تعداد هزار و ۲۳۹ نماینده مربوط به مسعود پزشکیان و هزار و ۱۴۰ نماینده نامزدها مربوط به سعید جلیلی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط عمومی استانداری، سیدعلی مهاجر اظهار کرد: در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶۰ نماینده نامزدها در جریان برگزاری انتخابات حضور داشتند که در دور دوم تعداد نماینده نامزدها بیشتر شد.

وی افزود: در مرحله دوم انتخابات چهاردهم هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رأی در گلستان برپا شد که ۶۷۳ شعبه اخذ رأی در شهر و ۸۴۲ شعبه در روستاها است.

رئیس ستاد انتخابات گلستان با بیان اینکه ۵۲ شعبه در نقاط سخت‌گذر قرار دارد که ۳۳ شعبه از دیشب در نقاط سخت‌گذر مستقر شدند، افزود: فرایند انتخابات از شش صبح آغاز شد و بستر برای برگزاری انتخابات در سلامت و امنیت کامل در استان گلستان فراهم است.

وی با بیان اینکه در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۲۱۳ گلستانی واجد شرایط رأی دادن هستند، تصریح کرد: بیش از ۹ هزار و ۶۴۳ رأی اولی در استان گلستان می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

مهاجر خاطرنشان کرد: حدود ۲۴ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی، قضائی و بازرسی پای کار انتخابات ریاست جمهوری در گلستان هستند.

وی یادآور شد: مردم گلستان براساس ماده ۱۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری می‌توانند با شناسنامه یا کارت ملی جدید در انتخابات شرکت کنند، کسانی که شناسنامه قدیمی دارند برای حضور در انتخابات مشکلی ندارند اما این افراد باید کد ملی را به همراه داشته باشند و اگر کد ملی را شفاهی هم قرائت کنند، مورد تأیید است.

رئیس ستاد انتخابات گلستان ادامه داد: ۳۵۱ عضو حقیقی و حقوقی در انتخابات امروز در استان گلستان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۲۱۶ عضو حقیقی و ۱۳۵ عضو حقوقی هستند که در ۲۷ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی فعالیت می‌کنند.

کد خبر 769157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.