اقدامی بزرگ در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری با بهره‌برداری از ۸۰ پروژه

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بیش از ۸۰ پروژه در حوزه گردشگری در حال اجرا است این اقدام همچون اتفاقی بزرگی در حوزه سرمایه گذاری گردشگری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، سید عزت اله ضرغامی امشب_ پنج شنبه چهاردهم تیر_ در مراسم افتتاح یک مرکز اقامتی پنج ستاره در شهر صدرا شیراز، اظهار کرد: مراکز اقامتی پیوند دهنده تمام خدمات گردشگری است.

وی افزود: هتل‌داری یک کار فرهنگی بسیار ارزشمند است و یک کار عاشقانه و سخت محسوب می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: در راه اندازی یک هتل هزاران مشکل پیش رو وجود دارد و در کشور ما به جای اینکه ۵ درصد از وقت خود به پروژه و ۹۵ درصد از زمان خود را صرف اجرای پروژه کنند اما به حدی نظام اداری ناثواب ایجاد شده است که بارها به گفته شهید رئیسی در دولت خود در این خصوص انتقاد شدید داشته و برخورد شدید و گلایه بسیاری درباره قوانین پیچیده اداری داشتند.

ضرغامی اضافه کرد: این موضوع یک ضایعه‌ای است که مثل بختک در طول تاریخ بر روی کشور و مردم سایه انداخته است و باید رفع شود. لذا در انجام هر کاری هر چه نگاه‌ها جهادی و تعاملی باشد این نگاه بازدارنده مهار می‌شود و ما باید این رویه را به گونه‌ای پیش ببریم که اقدامات سازنده برای مردم شکل بگیرد.

وی ادامه داد: در دولت شهید رئیسی در حوزه گردشگری توجه و اقدامات ویژه‌ای شد و در استانی همچون فارس کارهای که قابلیت اجرایی نشد، اما انجام شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه شهید رئیسی توجه ویژه و جدی به حوزه گردشگری دارد، خاطر نشان کرد: در این راستا برای اولین بار در برنامه پنج ساله هفتم یک برنامه مستقل در قانون برنامه‌ها تدوین شد.

ضرغامی اظهار کرد: در دوره شهید رئیسی یک فصل مستقل در برنامه آمد و این اقدام نشان می‌داد که در سطح عالی کشور یک نگاه سازنده و پر نفوذ وجود دارد و مصوبات بر زمین مانده اجرا و تصویب شد.

وی افزود: در حال حاضر علی رغم همه مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد و اولویت‌هایی که در خصوص تخصیص منابع است، دو هزار و ۴۰۰ پروژه گردشگری که بخش عمده آن مرتبط با مراکز اقامتی است، به ارزش ۴۰۰ هزار میلیارد تومان در کشور در حال انجام و بیش از ۸۰ پروژه با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد در حال اجرا بوده که تا پایان سال جاری و اوایل سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وزیر میراث فرهنگی ادامه داد: ارزش پروژه‌های اجرایی بالغ بر صد هزار میلیارد تومان بوده و این اقدام همچون اتفاق بزرگی در حوزه سرمایه گذاری گردشگری است.

ضرغامی اضافه کرد: طی سه سال گذشته بالغ بر ۱۶۰۰ پروژه میراث در حوزه گردشگری به ارزش ۴۰ هزار میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید و اشتغالزایی مستقیم ۴۰ هزار نفر در این حوزه صورت گرفت.

وی تاکید کرد: باید به حوزه اقامتی توجه شود و وزارت گردشگری برای این حوزه اولویت قائل است.

وزیر میراث فرهنگی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۴۰ مورد تغییر رویه، آئین نامه و روش‌های جدید برخورد با فعالان گردشگری در وزارت خانه برای آنها طرح تعریف شده است.

فارس با ۵ اثر ثبت جهانی در قله قرار دارد

ضرغامی در ادامه سخنان خود به برگزاری کنسرت علیرضا قربانی در تخت جمشید اشاره و از این اقدام به عنوان یک رویداد گردشگری هنری نام برد و تصریح کرد: همواره این پرسش مطرح است که چرا تعداد بسیاری گردشگر به کشورهای همسایه برای کنسرت خواننده‌های خارج می‌روند. اما در کشور کنسرت اصیل ایرانی، معنوی و زیبا برگزار می‌شود و در مکانی همچون تخت جمشید که جایگاه و اثر وضعی بسیار زیادی دارد، به عنوان مکان ارزشمندی است.

وی با اشاره به اینکه فارس با ۵ اثر ثبت جهانی در قله قرار دارد، با اشاره به بازدید صورت گرفته از مسجد وکیل، خاطر نشان کرد: طراحی و معماری ستون‌های سنگی این مسجد در هیچ جا وجود ندارد و این شهر ظرفیت‌های دیگری هم دارد که باید فعال شوند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: مهم‌ترین کار اینست که وظیفه خود را به درستی انجام بدهیم و مردم در این حوزه همکاری دارند و لازم نیست برای آنها مأمور گذاشته شود. چرا که مردم خودشان بهترین ضمانت برای اجرای فرهنگ و جایگاه ارزشی زندگی هستند.

ضرغامی تاکید کرد: فارس الگو است و باید از این الگو بیشتر استفاده شود و برنامه‌های دقیق‌تر برای آن تدوین شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در این استان به نحو مطلوب استفاده شود.

به گزارش ایمنا، در پایان افتتاحیه هتل پنج ستاره رز از سوی وزیر میراث فرهنگی از پوستر کمپین این به اون در و محصولات صنایع دستی با روایتگری پیروزی شاپور ساسانی بر والرین امپراتور روم رونمایی شد.

اقدامی بزرگ در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری با بهره‌برداری از ۸۰ پروژه

کد خبر 769054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.