انجمن ورزشی نویسان ایران با اختلاف در صدر آسیا قرار دارد

رئیس انجمن خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران گفت: انجمن ورزشی نویسان ایران در آسیا با فاصله در آسیا در رتبه برتر قرار دارد و در حد جهانی فعالیت می‌کند که حاصل حضور فعال ورزشی نویسان کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، همایش ورزشی نویسان نصف جهان با حضور مهدی آذربایجانی مدیرعامل باشگاه سپاهان، عبدالحمید احمدی‌نیا رئیس انجمن عکاسان، خبرنگاران و ورزشی نویسان کشور، سید مهدی صدری مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان و مدیران مربوطه و جمعی از اعضای انجمن خبرنگاران و عکاسان ورزشی استان اصفهان در سالن همایش کتابخانه مرکزی برگزار شد.

در این همایش امین کریمیان اظهار کرد: رسانه‌ها و خبرنگاران انسان‌هایی عاشق هستند که در گرما و سرما به دنبال وقایع و ثبت واقعیت‌ها هستند؛ خبرنگاری و عکاسی ورزشی در استان اصفهان در صدر کشور قرار دارد، یکی از مهم‌ترین دلایل آن وجود دو باشگاه قدرتمند سپاهان و ذوب آهن است. افرادی که عهده‌دار مدیریت در باشگاه‌ها بودند مکتبی را تربیت کردند که نیاز به رسانه داشته است و مستلزم رشد رسانه در استان شده.

وی افزود: امروزه روابط عمومی در دست افراد بزرگ و کار آمد است همچنین افرادی در روابط عمومی باشگاه‌های استان اصفهان که باشگاه‌هایی که ماندگار شدند چه باشگاه‌هایی که مقطعی فعالیت کردند در دست افراد پرتوان است. رسانه‌ها، خبرنگاران، ورزشی نویسان و اهالی قلم برای رشد و خبر رسانی همیشه در تکاپو هستند و از جان مایه می‌گذارند تا واقعیت‌ها با شفافیت نگاشته شود.

عبدالحمید احمدی‌نیا رئیس انجمن ورزشی نویسان کشور ضمن تبریک روز جهانی ورزشی نویسان به خبرنگاران و فعالان این حوزه اظهار کرد: در ۲ جولای ۱۹۲۴ جمعی از ورزشی نویسان خوش فکر و آینده‌نگر تصمیم گرفتند یک تشکل بین‌المللی برای پیشبرد اهداف ورزشی نویسان در جهان تأسیس کنند. اولین جلسه و تشکل انجمن ورزشی نویسان در یک رینگ بوکس برگزار شد و بعدها این رینگ تبدیل به نماد انجمن ورزشی نویسان شد. این رینگ بوکس نمایانگر سختی‌ها و مقاومت ورزشی نویسان و خبرنگاران در برابر همه سختی‌ها ست و انتقال هیجانات و اتفاقات ورزشی به مردم است.

وی ادامه داد: یکی از رسالت‌های مهم ورزشی نویسان صیانت از واقعیت‌ها و ترویج راستی و درستی، اخلاق، صداقت و رقابت منصفانه است؛ به دلیل اینکه ورزش برد و باخت، رقابت و پاداش وجود دارد می‌تواند دستخوش اتفاقات ناگوار شود، نباید همه حرف‌ها و کار ما به نتیجه، برد و باخت معطوف شود بلکه باید حاشیه‌ها و صیانت از بازی جوانمردانه، منش پهلوانی، مراقبت از آسیب‌ها همیشه مورد توجه ورزشی نویسان بوده، باشد.

احمدی‌نیا گفت: فلسفه وجودی انجمن تشکل، باهم بودن و هویت جمعی است که باید به آن افتخار کنیم، اگر می‌گوئیم تشکلی ۱۰۰ ساله یعنی ما عضو بخشی هستیم که یک قرن سابقه دارد. تشکل انجمن نویسان مدیون افرادی است که از سال‌های دور این مسیر را شروع کرده و راه را هموار کرده‌اند. باید همیشه به ریشه‌هایمان که پیشکسوتان و ورزشی نویسان بزرگ انجمن هستند، وصل باشیم. موضوع بزرگ‌تر و پیشکسوت همه جا بخصوص در ورزش همیشه مورد توجه است. خوشحال هستیم که انجمن ورزشی نویسان ایران ۴۰ سال با هدایت و راهبرد بزرگترها و پیشکسوتان رو به جلو حرکت کرده است.

وی افزود: در جهان انجمن ورزشی نویسان ایران می‌درخشد و جایگاه‌های خوبی در جهان دارد. همکاران ورزشی نویس ما در شش دوره تا مقام اول جهان رفته‌اند. انجمن ورزشی نویسان ایران در آسیا با فاصله در رتبه برتر قرار دارد و در حد جهانی فعالیت می‌کند که حاصل حضور فعال ورزشی نویسان کشور است. بیش از ۷۰۰ عضو فعال در انجمن ایران داریم. امیدوارم این اتحاد و همدلی بین ورزشی نویسان اصفهان و مسئولین مربوطه و باشگاه داشته باشیم.

کد خبر 769040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.