کلاهبرداری با وعده سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با وعده سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی وصول یک فقره پرونده با موضوع کلاهبرداری اینترنتی از طریق سرمایه گذاری در بازار رمز ارزهای دیجیتال، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت در شبکه اجتماعی تلگرام با شخصی که مدعی بود در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند آشنا شده و پس از جلب اعتمادم مبلغ ۶۶ میلیون ریال برای سرمایه‌گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کردم، اما بعد از واریز وجه دیگر پاسخی از وی دریافت نکرده و متوجه شدم موضوع کلاهبرداری بوده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: کارشناسان پلیس فتای اصفهان پس از بررسی‌های همه جانبه، و تلاش بی‌وقفه متوجه شدند یک شبکه هرمی دیجیتالی با سوءاستفاده از آگاهی نداشتن برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی و دادن وعده‌های دروغین اقدام به کلاهبرداری از آنها می‌کنند.

مرتضوی گفت: در این راستا مأموران با اقدامات هوشمندانه پلیسی متهم اصلی این پرونده را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی وی را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه صدور مجوز برای فعالیت شرکت‌های بازاریابی شبکه بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است، عنوان کرد: این ادعا که برخی شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای یا هرمی دارند که مجوز فعالیت را مستقیم از پلیس فتا دریافت کرده‌اند کذب است و شهروندان و کاربران فریب این شرکت‌ها را نخورند و پلیس فتا تاکنون برای فعالیت هیچ شرکت بازاریابی شبکه‌ای مجوزی صادر نکرده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: شهروندان با مراجعه به سایت رسمی پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir به راهکارها و اقدامات مؤثری به منظور حفاظت از کودکان و نوجوانان خود در فضای مجازی دست یابند و در صورت نیاز موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران پلیس در میان بگذارند.

کد خبر 769026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.