اتمام حدنگاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قزوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین از اتمام حدنگاری در کلیه شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، رضا صفاری عصر امروز -پنج‌شنبه چهاردهم تیر- در مراسم اتمام حدنگاری شهرک‌ها و نواحی صنعتی تابعه که با حضور حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاون قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر حدنگاری کلیه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تعیین تکلیف اسناد تفکیکی است، گفت: تاکنون برای بیش از ۳ هزار و ۶۲۰ هکتار از این اراضی سند تفکیکی صادر شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با بیان اینکه این شرکت با تمام ظرفیت‌های خود به‌دنبال مستندسازی و رفع موانع دریافت سندهای مالکیت تفکیکی و تک‌برگی است، اضافه کرد: تا با واگذاری آن به صاحبان واحدهای تولیدی بهره‌بردار نسبت به تأمین بخشی از نیازهای فعالان اقتصادی اقدام شود.

صفاری ادامه داد: صدور ۳ هزار و ۱۷۰ فقره سند مالکیت تک برگی برای واحدهای تولیدی، خدماتی، کارگاهی، تجاری و زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تابعه استان از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی یادآور شد: مدیران واحدهای تولیدی که موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری می‌شوند، در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند با مراجعه به دفتر شرکت نسبت به دریافت سند تک‌برگی اقدام کنند.

رئیس هیأت‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین به مزیت اسناد تفکیکی اشاره کرد و گفت: تثبیت و امنیت سرمایه‌گذاران، اعمال ارزش واقعی واحدهای صنعتی و افزایش قدرت سرمایه در گردش آن‌ها، صدور اسناد، نقل و انتقال و جذب شریک تجاری از جمله مزیت‌های این اسناد است.

صفاری افزود: مالکیت تفکیکی در جهت تسریع و تسهیل کار واحدهای صنعتی بهره‌بردار که مشکلات بانکی درباره اخذ تسهیلات و ترهین محل اجرای طرح و وثیقه قرار دادن سند مالکیت دارند، بسیار حائز اهمیت است که با این اقدام مشکلات آنها حل می‌شود.

وی ادامه داد: از چهار هزار و ۸۹۷ هکتار اراضی در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی استان، چهار هزار و ۷۶ هکتار آن دارای سند مالکیت شش‌دانگ است که از حیث اخذ سند مالکیت در بین شرکت‌های استانی رتبه برتر را دارا هستیم و مابقی اسناد مالکیت تا پایان سال‌جاری عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با ذکر اینکه اکنون برای ۳۵۵ واحد تولیدی بهره‌بردار سند تک‌برگی صادر شده و به صاحبان واحدها آنها واگذار شده است، گفت: در حال حاضر تعداد دو هزار و ۲۰۰ قرارداد با متقاضیان سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تابعه استان منعقد شده است.

صفاری اضافه کرد: از این تعداد یک‌هزار و ۴۵ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری بیش از ۷۵ هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی بیش از ۳۰ هزار نفر به بهره‌برداری رسیده است.

کد خبر 769006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.