تکمیل و ساخت چهار مرکز درمانی و فوریت‌های پزشکی در نقاط صفر مرزی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تکمیل و ساخت چهار مرکز درمانی و فوریت‌های پزشکی در نقاط صفر مرزی خبر داد و گفت: یکی از نکات قابل توجه در این زمینه برگزاری مراسم‌های ویژه از جمله اربعین است که با توجه به گرما پایگاه‌های مرزی و بیمارستان‌ها مهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، بهرام عین‌اللهی، امروز _پنجشنبه چهاردهم تیر_ در حاشیه همایش رؤسای اورژانس پیش بیمارستانی سراسر کشور در کرج، اظهار کرد: شهید رئیسی یکی از نکاتی که مورد توجه قرار می‌داد و تذکر می‌داد توجه به اورژانس و تجهیزات آن بود.

وزیر بهداشت بیان کرد: پس از ۱۰ سال که شورای عالی سلامت تشکیل شد اولین جلسه را شهید رئیسی برگزار کرد اما موضوع اورژانس فقط مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نمی‌شود.

عین اللهی تاکید کرد: نقاطی که در جاده‌ها سبب تلفات می‌شد از وزیر راه و شهرسازی مورد توجهه هستند قرار گرفت و کارهای بزرگی انجام شد.

وی اظهار کرد: جاده‌ها و مناطق مختلف کشور تنوع زیستی شامل کویر، کوهستانی و قله‌ها دارد به هر صورت این پایگاه‌های اورژانس در مناطق مختلف کشور ایجاد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در مناطق شهری کشور نیز ارتقا شاهد بودیم در بخش اورژانس بطوری که موتور لانس‌ها در مناطق پرترافیک اقدامات مؤثری داشتند.

عین اللهی اضافه کرد: ۸۷ درصد بیمارانی که اورژانس برای اقدامات اولیه بالای سر آنان حضور پیدا می‌کند نیاز به بیمارستان ندارند.

وی بیان کرد: وقتی موتور لانس مجهز باشد با توجه به سرعتی که در رسیدن به محل دارد می‌تواند بسیاری از درمان‌ها را انجام دهد تا در صورت نیاز به بیمارستان در آن موقع آمبولانس اعزام شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: در طول فعالیت دولت سیزدهم اقدامات مؤثری همراه با پیشرفت‌های قابل توجه داشتیم.

عین اللهی اضافه کرد: باید با دستگاه‌هایی از جمله نوار قلب و ارسال آن به متخصص قلب اقدامات مؤثر در این زمینه داشت.

وی گفت: در روستاهای صعب العبور ماماهای متبحری داریم و اقدامات اولیه حیاتی توسط مراکز اورژانس انجام می‌شود.

این مقام مسؤول اضافه کرد: در طول فعالیت دولت سیزدهم ۱۰ ستاد مرکز اورژانس ساخته شده که در هر ثانیه فعالیت‌های بصری، سمعی و مانیتورینگ رصد را انجام می‌دهند که در دانشگاه‌ها این مهم در حال تکمیل شدن است.

عین اللهی از تکمیل و ساخت چهار مرکز درمانی و فوریت‌های پزشکی در نقاط صفر مرزی خبر داد و افزود: یکی از نکات قابل توجه در این زمینه برگزاری مراسم‌های ویژه از جمله اربعین است که با توجه به گرما پایگاه‌های مرزی و بیمارستان‌ها مهم است.

وی گفت: بنابراین بیمارستان شهید قاسم سلیمانی در شلمچه، بیمارستانی در مهران و یک بیمارستان هم امسال در مرز خسروی بهره برداری شده است که بسیار کمک کردند به بیمارانی که گرما زده می‌شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از فرماندهی اورژانس به دلیل اقدامات مؤثر در این زمینه قدردانی می‌شود بطوری که در سال گذشته حتی یک مورد مرگ در اثر گرمازدگی نداشتیم و در دهه آخر صفر نیز در خراسان رضوی خدمات خوبی انجام شد.

وی اضافه کرد: در جنوب یک مرکز دریایی وسیع و جزایری داریم که اولین شناور دریایی اورژانس افتتاح شد امیدواریم توسعه یابد.

خریداری ۲۴۶ موتور لانس اورژانس

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از خریداری ۲۴۶ موتور لانس اورژانس خبر داد و گفت: همچنین با توجه به اهمیتی که بالگردها در امداد رسانی دارند مراکز تعمیر و نگهداری بالگردها در تهران راه اندازی شده و اعتباری برای اورژانس در قانون بودجه تصویب شده است.

وی افزود: از دیگر اقدامات انجام شده پایگاه اورژانس بانوان است که با هدف ارائه خدمات بهتر به بانوان در نظر گرفته شده که فعلاً در شهرها بزرگ در نظر گرفته شده است.

عین اللهی ادامه داد: سه هزار و ۵۴۰ نفر در سه سال اخیر استخدام شده‌اند در اورژانس اگرچه هنوز هم کمبود داریم ولی سعی می‌کنیم در مجوزهای آینده تأمین شود.

چهار هزار و ۵۰۰ نقطه کور تلفن همراه شناسایی شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شناسایی چهار هزار و ۵۰۰ نقطه کور تلفن همراه در کشور خبر داد.

عین‌اللهی افزود: همچنین کارت معاینه طبی هوشمند صادر شده و ۲۲۰ پایگاه آموزشی راه اندازی شده تا آموزش‌ها به روز باشد.

وی راه اندازی استودیو سلامت به ویژه برای اربعین و تجمع‌ها با هدف پیشگیری‌ها در موضوع گرمازدگی را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.

این مقام مسؤول از ساختمان خیریه هاشم زاده با زیربنای ۸۰۰ متر مربع به عنوان اقدامی مؤثر با مشارکت خیرین در حوزه بهداشت و درمان یاد کرد و افزود: در مسیر تهران – کرج با توجه به تردد بالایی که شاهد هستیم پایگاه‌های امدادرسانی مورد توجه قرار گرفته و اتوبوس آمبولانس یکی از این موارد است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اتوبوس آمبولانس با ۱۳ تخت می‌تواند پذیرای بیماران باشد و با توجه به عبور مسافران زیاد و کارخانه‌های متعدد در مسیر تهران – کرج اقدامات مؤثری در این زمینه به شمار می‌رود.

عین اللهی اورژانس کشور را از پیشرفته‌ترین مراکز فوریت‌های پزشکی خاورمیانه برشمرد.

کد خبر 768996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.