اداره فعالیت‌های خلاقانه کشاورزی مازندران توسط افراد غیرمتخصص

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: بسیاری از فعالیت‌های خلاقانه در کشاورزی، مدیریت مدرن، گلخانه، توسعه اصلاح نژاد دام و طیور در سطح جامعه کشاورزی استان توسط افرادی اداره می‌شود که غیرمتخصص هستند و  دانش کشاورزی ندارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، بابک مؤمنی در مراسم بزرگداشت بیست‌وسومین سالروز تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی که در سالن اجتماعات هتل میزبان بابلسر برگزار شد، اظهار کرد: پایدارسازی امنیت غذایی کشور مسئولیت بزرگی بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است.

وی افزود: این استان در جهت توانمندسازی و ارتقای امنیت غذایی تلاش می‌کند و اگر در این بخش اگر درست انجام وظیفه و تصمیم‌گیری شود در جایگاه بالایی خواهیم گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه می‌توانیم راه‌هایی برای توسعه ضریب نفوذ دانش و انتقال تکنولوژی به سطح بالا داشته باشیم، گفت: با پیدا کردن این ظرفیت‌ها می‌توان حرفه‌ها و توانمندی‌ها را ساخت، در حوزه کشاورزی عمده موضع‌ها و برنامه‌ها تا سطح اجرای آن است که برخی در زمان اجرای یک پروژه مدیریت بهره‌وری آن نیمه‌کاره رها می‌شود.

مؤمنی با اشاره به اینکه در یافته‌های جهاد کشاورزی در بخش بهره‌وری به شدت دچار فقر هستیم، گفت: بسیاری از فعالیت‌های خلاقانه در کشاورزی، مدیریت مدرن، گلخانه، توسعه اصلاح نژاد دام و طیور در سطح جامعه کشاورزی استان توسط افرادی اداره می‌شود که دانش کشاورزی ندارند و بعد آماری بر فارغ‌التحصیلی بی‌کار جهاد کشاورزی داده می‌شود.

وی از استفاده نکردن نیروهای متخصص ابراز ناراحتی کرد و افزود: مجموعه‌ای از بخش کشاورزی احداث می‌شود، اما از نیروهای جوان و فارغ‌التحصیلان جهاد استفاده نمی‌شود، در بخش کشاورزی خیلی میز اداری وجود ندارد، عرصه در حوزه باغ دامداری، مرغداری، آببندان و حوزه منابع طبیعی در جنگلداری و محیط‌بانی است.

مؤمنی خاطرنشان کرد: امروز مجتمع‌های مدرن و پایانه صادراتی و مجهزترین زنجیره تولید گلخانه‌ها را در کشور داریم، فرصت‌های حبس شده زیادی است که باید شکوفا شود.

کد خبر 768975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.