ارائه صدور مجوز نظام مهندسی کشاورزی مازندران به متقاضیان و بهره‌برداران

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران از ارائه صدور مجوز به متقاضیان و بهره‌برداران بخش کشاورزی ۲۲ شهرستان استان  در راستای کمک به افزایش بهره‌وری در تولید و تسهیل در فرایند این بخش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، احمد زیار لاریمی بعدازظهر امروز_پنجشنبه چهاردهم تیر_ در بزرگداشت بیست‌وسومین سالروز تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی مازندران واقع در بابلسر با اشاره به طرح‌های راهبردی این سازمان در امسال اظهار کرد: طرح "سداتسهم برای دانش از تولید و طرح "تام"، تولید و اشتغال مردم بنیان با مشارکت مردم دو طرح مهمی که تعیین و ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه طرح تولید و اشتغال مردم بنیان با مشارکت مردم به عنوان پایلوت کشوری توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران اجرایی می‌شود، افزود: اجرای این طرح به این شکل است که در گذشته کارشناسان زیر پوشش این سازمان برای ارائه خدمات فنی و کشاورزی در بخش‌های مختلف کشاورزی عمدتاً دستمزد محوری بوده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران از افزایش نفوذ دانش در محیط کشاورزی این استان خبر داد و گفت: این رویه اکنون به سمت دانش محوری تغییر رویکرد داده و با حضور نسل جدید از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی قطعاً شاهد افزایش دانش‌های روز در حوزه کشاورزی خواهیم بود.
وی ماهیت این سازمان را مردمی خواند و خاطرنشان کرد: با کمک اعضای سازمان که تخصص دارند در بهره‌وری و تکنولوژی محور را افزایش خواهیم داد؛ در نتیجه باعث افزایش تولید و اشاعه دانش به نحو مطلوب می‌شود.
زیار لاریمی بر اتخاذ سیاست آموزشی مهارت محور به جای ادبیات محور تاکید کرد و افزود: اشتغال دانش مزد محوری به جای دستمزد محوری و ایجاد کسب و کارهای نوین از طریق ایجاد مراکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی غیر دولتی از برنامه‌های این سازمان است.
این مسئول ادامه داد: اعضای سازمان با ورود به محیط کشاورزی و عرصه تولید و مشاوره فنی، دقیق و به موقع، موجب تحقق کاهش هزینه‌های تولید در واحد سطح برای بهره‌برداران می‌شود.
زیارلاریمی از عضویت ۸۱۹۷ نفر در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران اشاره کرد و یادآور شد: واگذاری امورات تصدی‌گری بخش دولتی به بخش خصوصی زمینه بیش از پیش ورود اعضای سازمان را به عرصه تولیدات کشاورزی محقق می‌کند.
وی در پایان با تاکید بر خدمات سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران تصریح کرد: در ۲۲ شهرستان استان به متقاضیان و بهره‌برداران بخش کشاورزی در راستای کمک به افزایش بهره‌وری در تولید و نیز تسهیل در فرایند صدور مجوزها در حال انجام است.

کد خبر 768971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.