افزایش ترک‌ تحصیل دانشجویان پرستاری در انگلستان

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد نیمی از دانشجویان پرستاری در انگلستان به دلیل هزینه‌ها و ترس از فرسودگی شغلی، از ادامه تحصیلات خود انصراف داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بر اساس بزرگ‌ترین نظرسنجی انجام‌گرفته از ۱۵۲۸ دانشجوی پرستاری در بحبوحه بدترین بحران نیروی کار در تاریخ اداره ملی بهداشت انگلستان، به‌طور تقریبی نیمی از دانشجویان پرستاری این کشور (۴۶ درصد) پیش از فارغ‌التحصیلی ترک تحصیل کرده‌اند. تعداد متقاضیان این رشته نیز پس از قطع کمک‌هزینه برای حمایت از دانشجویان پرستاری در سال ۲۰۱۷ به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا کرده است.

چرایی ترک‌تحصیل دانشجویان پرستاری انگلستان

هزینه زندگی مهم‌ترین دلیل برای دانشجویان انصرافی رشته پرستاری دانشجویان دانشگاه‌های انگلستان است، به‌طوری که ۷۰ درصد آن‌ها یعنی هفت از هر ۱۰ نفر مشکلات مالی را عامل ترک‌تحصیل خود اعلام کردند. دانشجویان پرستاری این کشور باید سالانه بیش از ۹ هزار پوند شهریه دانشگاه بپردازند. نزدیک به ۵۸ درصد یعنی ۶ از هر ۱۰ پاسخ‌دهنده نیز با مشاهده روحیه پایین و فرسودگی شغلی بالا در میان پرستاران واجد شرایط، تحصیلات پرستاری خود را کنار گذاشته‌اند.

افزایش ترک‌تحصیل دانشجویان پرستاری در انگلستان

پرستاری یک حرفه ماهرانه، شگفت‌انگیز و بسیار مورد نیاز محسوب می‌شود. برنامه نیروی کار بلندمدت اداره ملی بهداشت انگلستان نیز شامل افزایش نیروی کار پرستاری در کشور از حدود ۳۵۰ هزار به ۵۵۰ هزار نفر تا سال ۲۰۳۶-۲۰۳۷ است، اما تعداد افرادی که دوره‌های پرستاری را شروع می‌کنند کاهش پیدا کرده و نرخ انصراف از تحصیل دانشجویان مشغول به تحصیل نیز به‌شدت افزایش داشته است؛ بنابراین اقدام فوری دولت بعدی انگلستان را برای جلوگیری از مهاجرت دسته‌جمعی و ترک‌تحصیل گسترده دانشجویان پرستاری می‌طلبد.

دولت بعدی باید هزینه‌های شهریه دانشجویان پرستاری را تأمین کند. آموزش پرستاران با بودجه دولت، پشتیبانی مناسب و اعطای وام از الزامات این دولت محسوب می‌شود، چراکه پرورش نیروی کار پرستاری مناسب برای آینده، بهترین سرمایه‌گذاری‌ای است که یک دولت می‌تواند انجام دهد؛ این اقدام به نفع خدمات حیاتی و کل جامعه است.

افزایش ترک‌تحصیل دانشجویان پرستاری در انگلستان

رکود استخدام در اداره ملی بهداشت انگلستان

علاوه بر افزایش نرخ ترک‌تحصیل دانشجویان پرستاری، دوره‌های کارآموزی این رشته که به‌منظور گسترش جذابیت پرستاری در عین برخورداری از درآمد معرفی شده بود، در سال گذشته کاهشی ۲۰ درصدی داشت. این دوره‌ها نیز در معرض تهدید بحران مالی دانشگاه‌ها هستند و سه از هر پنج نفر شاغل به تحصیل در آن‌ها به‌طور مستقیم تحت‌تأثیر تعدیل نیرو، تغییر ساختار کارکنان یا توقف استخدام قرار گرفته است.

استخدام و حفظ کارکنان مورد نیاز اداره ملی بهداشت انگلستان در شرایط اقتصادی امروز این کشور دشوار است، اما این سازمان برای آینده نیاز به نیروی کار پر رونق بهداشت و مراقبت با سرمایه‌گذاری بیشتر و معنادار در آموزش پرستاری دارد. پرستاران ستون فقرات اداره ملی بهداشتداین کشور هستند، بنابراین دولت بعدی انگلستان باید شرایط بحرانی فعلی را به‌طور ویژه مورد توجه قرار دهد.

افزایش ترک‌تحصیل دانشجویان پرستاری در انگلستان

کد خبر 768966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.