غذای خانگی یا غذای بیرون کدام مناسب است؟

در این مقاله ما بهترین شرکتهای تهیه غذای را معرفی کرده ایم که شامل مامان پز، اسنپ فود، فارسی و... می باشد که می توانید آن را مطالعه کنید.

تعداد کارکنانی که در روزهای کاری به خوردن چند لقمه غذای بیرون‌بر یا حاضری اکتفا می‌کنند کم نیست. گاهی اوقات، وظایف اداری به اندازه‌ای سنگین می‌شوند که کارکنان مجبور می‌شوند از وقت ناهار صرف‌نظر کنند یا در بهترین حالت آن را به خوردن غذاهایی مثل فست‌فودها یا بیرون‌بر اختصاص بدهند. بعضی‌ها هم که حوصله و وقت بیشتری دارند، هر شب برای ظهر فردا غذا آماده می‌کنند. اینجاست که این سؤال مهم مطرح می‌شود که غذای خانگی بهتر است یا غذای بیرون؟ در این مقاله، با فواید غذای سازمانی، انتخاب غذای خانگی یا بیرون و شرکت‌های برتر خدمات غذایی شرکتی آشنا می‌شوید.

چرا باید غذای شرکتی تهیه کنیم؟

مزایای تهیه غذای شرکتی سبب شده که این غذا به سرمایه‌گذاری ارزشمندی برای کارفرمایان تبدیل شود. از جمله ویژگی‌های برتر ناهار شرکتی برای کارکنان و کرفرمایان عبارت‌اند از:

  • افزایش مشارکت کارکنان: با ارائه غذای شرکتی برای کارکنان به آنها فرصتی برای در کنار هم بودن می‌دهید. آنها در این فرصت ارزشمند می‌توانند با یکدیگر بهتر آشنا شوند. به این ترتیب، فرصت‌های بهتری برای تیم‌سازی و تقویت مشارکت‌های گروهی کارکنان فراهم خواهد شد.
  • بهبود عملکرد کارکنان: با ارائه غذای سالم به کارکنان، به آنها فرصتی برای افزایش سلامت جسمی می‌دهید. به‌علاوه، در وقت ناهار کارکنان فرصتی برای تجدید قوا دارند و می‌توانند نفسی تازه کنند.
  • افزایش بهره‌وری و تمرکز کارکنان: ارائه غذای شرکتی بهانه‌ای برای دور هم جمع شدن کارکنان در وقت ناهار می‌شود. ناهارهای گروهی به آنها فرصتی برای یادگیری بیشتر می‌دهد. از آن گذشته، آنها در این فرصت می‌توانند تمرکز از دست رفته بر اثر خستگی در محل کار را بازیابند.

مقایسه غذای خانگی و رستورانی برای شرکت

شرکت‌ها و سازمان‌ها برای تهیه غذای شرکتی راه‌های مختلفی را انتخاب می‌کنند. بعضی از آنها غذاهای بیرون یا به اصطلاح رستورانی را برای کارکنان خود سفارش می‌دهند. در مقابل، برخی دیگر برای سفارش غذای کارکنان خود سراغ غذاهای خانگی می‌روند. غذاهای رستورانی اغلب طرفداران بسیاری دارند. این غذاها توسط آشپزهای حرفه‌ای پخته می‌شوند اما مزایای غذاهای خانگی سبب شده تا روز به روز بر تعداد کسانی که غذاهای خانگی را بر غذاهای بیرون ترجیح می‌دهند، بیشتر شود.

غذاهای خانگی معمولا با مواد اولیه با کیفیت و سالم درست می‌شوند. خوشمزه‌تر شدن این غذاها با کیفیت مواد اولیه‌ای که برای طبخ آنها به کار می‌رود ارتباط مستقیمی دارد. هر چه این مواد اولیه سالم‌تر و با کیفیت‌تر باشند، غذاهای خانگی خوشمزه‌تر و سالم‌تر خواهند شد. غذاهای خانگی معمولا با صبر و حوصله بیشتر طبخ می‌شوند و برای اینکه به عنوان مثال، یک دلمه برگ موی خوشمزه داشته باشید، باید علاوه بر دقت در انتخاب مواد اولیه، فرایند پخت آن را هم با حوصله و حساسیت ویژه مادرانه انجام بدهید.

ویژگی بعدی که سبب شده غذاهای خانگی در مقایسه با غذاهای بیرون طرفداران بیشتری داشته باشند، به اندازه بودن آنها است. غذاهای خانگی را اغلب می‌توان به دل‌خواه کارکنان سفارش داد اما هر پرس از غذای بیرون معمولا اندازه و مقدار مشخصی دارد.

در نهایت، غذاهای خانگی مقرون به صرفه‌تر هستند. معمولا بخشی از هزینه غذاهای رستورانی یا بیرونی صرف مواردی نظیر دستمزد آشپزها، اداره رستوران‌ها و نگهداری تجهیزات آنها می‌شود. در مقابل، غذاهای خانگی در آشپزخانه‌های کوچکتری درست می‌شوند که اداره آنها هزینه کمتری دارد. بنابراین، قیمت نهایی یک غذای خانگی کمتر از هزینه غذای رستورانی خواهد بود.

در مجموع، انتخاب غذای خانگی یا بیرون برای کارکنان به ترجیحات و ذائقه آنها و همچنین، شرایط شرکت یا سازمان شما بستگی دارد. ممکن است غذای رستورانی برای شرکت شما در رویدادهای خاص مناسب‌تر باشد یا ترجیح بدهید کارکنان شما هر روز غذاهایی با عطر و طعمی خانگی نوش جان کنند. در نهایت، قطعا این شما هستید که تصمیم می‌گیرید.

شرکت‌های برتر خدمات غذایی شرکتی

برای ارائه غذای شرکتی به کارکنان، باید شرکت‌های برتر خدمات غذایی شرکتی را بشناسید. در ادامه، با شرکت‌های مطرح در این حوزه آشنا می‌شوید.

تهیه غذای فارسی

تهیه غذای فارسی یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تهیه غذا در ایران است. این تهیه غذا در سال ۱۳۶۴ تأسیس شد. تهیه غذای فارسی در ابتدا در شهر تهران غذا و مواد غذایی ارائه می‌کرد اما امروزه به برندی مهم در سراسر ایران تبدیل شده است. این شرکت غذای شرکتی به سازمان‌ها و شرکت‌ها ارائه می‌دهد و خدماتی مانند سرو غذا در محل، ارسال جعبه‌های گرم نگهدارنده غذا و سرو غذا برای کارکنان یا جلسات اداری دارد.

ناهار تایم

ناهار تایم یکی از سرویس‌های مجموعه‌ای بزرگتر به نام دلینو است. این سرویس تهیه غذای سازمانی و شرکتی به کارفرمایان کمک می‌کند تا غذاهای مورد علاقه کارکنان خود را به صورت هفتگی سفارش بدهند و هر روز غذای گرم و با کیفیت به آنها ارائه دهند. رستوران‌های همکار ناهار تایم همیشه بازرسی می‌شوند تا کیفیت و بهداشت غذاهای شرکتی این سرویس تضمین شود. این مجموعه غذاهای رستورانی سالم و خوشمزه را در بسته‌بندی‌های مناسب هر روز برای کارکنان شرکت‌ها فراهم می‌کند.

غذای کیبو

اگر برای کارکنان خود به دنبال یک غذای رستورانی حرفه‌ای هستید، کترینگ کیبو هم می‌تواند یکی از انتخاب‌های شما باشد. این شرکت خدمات غذایی بیش از ۱۰ سال سابقه ارائه غذا برای مراسم‌ها و مناسبت‌های مختلف را دارد. غذاهای کترینگ کیبو از مواد اولیه با کیفیت و تازه درست می‌شوند. طبخ آنها هم با دقتی که از یک رستوران صنعتی انتظار دارید انجام می‌شود. بنابراین، مشتریان کیبو برای مراسم‌های بزرگتر در ادارات و شرکت‌ها روی کیبو حساب می‌کنند.

اسنپ فود سازمانی

اسنپ‌فود سازمانی زیرمجموعه‌ای اسنپ‌فود است. تهیه غذای شرکتی برای ادارات و سازمان‌ها با قیمتی مقرون به صرفه از جمله ویژگی‌هایی به شمار می‌روند که باعث رضایت مشتریان اسنپ‌فود سازمانی می‌شوند. این سرویس تهیه غذا به شرکت‌ها و سازمان‌ها امکان پیش‌ سفارش هفتگی غذاهای با کیفیت را می‌دهد. تخفیف‌ها و شرایط ارسال اسنپ‌فود سازمانی هم از جمله ویژگی‌های دیگری هستند که مشتریان غذای شرکتی اسنپ‌فود را راضی نگه داشته‌اند.

مامان‌پز

اگر به فکر تهیه غذای شرکتی با طعمی خانگی هستید، به شما مامان‌پز را پیشنهاد می‌دهیم. مامان‌پز کار خود را از سال ۱۳۹۳ با همکاری خانم‌های خانه‌دار شروع کرد. این استارتاپ فعال در ارائه غذای خانگی با بیش از ۶ سال سابقه در زمینه ارائه غذای شرکتی، تحویل غذای خوشمزه با طعم خانگی به عنوان غذای ادارات را در اولویت می‌داند. غذاهای شرکتی مامان‌پز از مواد اولیه سالم و تازه با همان حساسیت ویژه مادرانه‌ای که از زنان ایرانی سراغ داریم طبخ می‌شوند.

مامان‌پز همواره تلاش کرده تا غذاهای سالم خانگی را مطابق با ترجیحات غذایی و ذائقه کارکنان هر شرکت و سازمان آماده کند. این شرکت برای ارائه غذای سازمانی در تهران با مدیران مسئول غذای شرکتی یا سازمانی مصاحبه‌های دقیقی انجام می‌دهد تا منوی غذایی هر شرکت را بر اساس آن تنظیم کند. در نهایت هم با توجه به بازخوردهای کارکنان شرکت‌ یا سازمان، غذاها را مطابق میل آنها آماده می‌کند.

در منوی غذای شرکتی مامان‌پز غذاهای رستورانی و خانگی هر دو در کنار هم سرو می‌شوند تا همه چیز مطابق میل کارفرما و کارکنان او باشد.

کلام پایانی

تهیه غذای شرکتی به افزایش بهره‌وری و بهبود عملکرد کارکنان شرکت کمک می‌کند. برای اینکه کارکنانی سالم‌تر و شاداب‌تر باشید، می‌توانید از زمان ارائه غذای شرکتی به عنوان یک فرصت ارزشمند بهره ببرید. غذای شرکتی که برای کارکنان خود انتخاب می‌کنید، می‌تواند غذای خانگی، رستورانی یا ترکیبی از این دو باشد. در نهایت، این شما هستید که به عنوان یک مدیر موفق و مسئولیت‌پذیر درباره کیفیت غذای کارکنان خود تصمیم می‌گیرید.

کد خبر 768921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.