همدلی شهروندان رمز تعالی و موفقیت مدیریت شهری است

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: شهرداری نهاد بزرگی است که با تکیه بر ارتباط نزدیک با عموم جامعه، می‌تواند از طریق مردمی‌کردن اقتصاد، نقش مؤثری در تحقق فرامین مقام معظم رهبری و عملیاتی شدن مشارکت مردم در توسعه شهر ایفا کند.

مسعود حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تبریک فرا رسیدن چهاردهم تیر «روز شهرداری و دهیاری‌ها» اظهار کرد: شهرداری‌ها به عنوان نهادهای محلی، عمومی و مردم محور قادر هستند بستر مناسب برای رفع مشکلات شهر را فراهم سازند.

وی افزود: وظیفه مدیریت شهری، حفظ و نگهداری از ارکان اساسی شهر است و این مهم تنها با همکاری و همراهی شهروندان قابل تحقق است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در روند توسعه اقتصادی شهر، نقش مردم به عنوان مهمترین منبع توسعه از اهمیت بالایی در نظام اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برخوردار است و اگر مردم محل، شورا و شهرداری مسائل هر محله و به تبع آن شهر را حل کنند، بسیاری از موازی کاری‌ها از بین خواهد رفت.

حیدری با بیان اینکه برخی شهروندان به‌عنوان فعال اقتصادی، کارآفرین و موتور اقتصادی شهر در عرصه‌های مختلف حضوری جدی و پویا فعالیت دارند، گفت: رسیدن به هدف توسعه پایدار، مستلزم تعامل دوسویه شهروندان و مدیریت شهر است تا بتوان از بروز مسائلی همچون نابودی منابع طبیعی، تخریب‌اکوسیستم شهری، کاستن از آلودگی‌های محیطی و پایین آمدن کیفیت زندگی اجتماع شهری جلوگیری کرد.

وی با اشاره به نقش شهرداری به‌عنوان متولی نوآوری در شهر ادامه داد: با مطالعه وضعیت شهرهای هوشمند دنیا متوجه می‌شوید که توجه به جریان نوآوری در این شهرها قابل توجه بوده است، البته هوشمندی ابعاد تکنولوژیک، اجتماعی، کارآفرینی و انرژی و بسیاری جنبه‌های دیگر دارد که هر کدام جایگاه خود را دارند و باید برای مسیر حرکت به سمت هوشمندی از میان آن‌ها اولویت‌بندی درستی بر اساس نیازهای یک شهر داشت.

حیدری تاکید کرد: مدیریت شهری اصفهان همواره تاکید زیادی بر تحول و نوآوری در ارکان مختلف شهر با کمک و مشارکت بخش خصوصی دارد، هرچند که به این مهم نیز واقف هستیم که تغییر بعضی ساختارها، تسهیل فرایندها و تغییر نگرش‌ها در شهر و شهرداری از اهمیت بسیاری بالایی در ترغیب به مشارکت برخوردار است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با تاکید بر ضرورت مشارکت بین نهادی برای توسعه پایدار شهر گفت: باید توجه داشته باشیم که هریک از نهادهای دولتی و غیردولتی در این کلان‌شهر دارای توان و ظرفیت‌های مختص به خود هستند که اگر با هم‌افزایی یکدیگر در راستای منافع عمومی و با هدف ایجاد و ارائه خدمات بهتر به شهروندان به تعامل و تفاهم برسند، اتفاقات بسیار خوبی را در تمام بخش‌های شهر رقم خواهند زد و همه از منافع حاصل از آن منتفع خواهند شد.

حیدری با تبریک مجدد فرا رسیدن روز شهرداری و دهیاری‌ها خاطر نشان کرد: تمام کوشش مدیریت ششم شهری اصفهان از ابتدا، بر آن بوده است تا در ایام خدمت خود با وضع قوانین و تسهیل ضوابط، حفظ حقوق و تأمین منافع عمومی شهر به ایجاد بسترهای مشارکتی و زمینه‌های همکاری با سایر نهادهای شهر در تمام امور شهری به‌ویژه گردشگری، تفریحی و نشاط شهروندان، اصفهان را به شهری پویا و زنده برای زندگی تبدیل کند.

کد خبر 768895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.