وقوع حریق در مراتع فریدن و سمیرم مهار شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: حریق در مراتع روستاهای شهرستان فریدن و سمیرم مهار شد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه وقوع حریق عصر روز گذشته در بخشی از مراتع دره بید شهرستان فریدن اتفاق افتاد، اظهار کرد: پس از یک ساعت تلاش عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی و همکاری همیاران طبیعت و تیم‌های محلی حریق مهار شد.

وی افزود: در اثر این حادثه دو هکتار از پوشش‌های گیاهی و علوفه‌ای در آتش سوخت و متحمل خسارت شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه وقوع حریق طی روز گذشته در یک‌ونیم هکتار از مراتع قره داش بخش وردشت شهرستان سمیرم اتفاق افتاده بود، تصریح کرد: پس از یک ساعت تلاش عوامل امدادی و یگان حفاظت منابع طبیعی و همیاران طبیعت و دهیاری حریق مهار شد.

وی پیرامون اینکه علت حادثه بی‌احتیاطی در روشن نمودن آتش در مرتع و گسترش آن در اثر وزش تندبادهای فصلی ارزیابی شد، گفت: عامل ۹۵ درصد از وقایع حریق در عرصه‌های طبیعی عوامل انسانی و بی‌احتیاطی است.

شیشه‌فروش ادامه داد: استقرار الگوی گرم تابستانی و وزش بادهای گرم در توسعه و گسترش حریق در مراتع اثرگذار است.

وی بیان کرد: به‌منظور پیشگیری از وقوع حریق در پوشش‌های گیاهی و مراتع ناشی از خطاهای انسانی تاکید می‌شود، گردشگران، مسافران، مرتع‌داران و ساکنان مجاور منابع طبیعی از روشن کردن آتش در مراتع، حاشیه جاده‌ها و پوشش‌های گیاهی، رهاسازی ته سیگار، کبریت، اشیا صیقلی، بطری‌های آب معدنی، کنسرو در مراتع و حاشیه جاده‌ها خودداری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه آتش در عرصه‌های طبیعی موارد را به یگان حفاظت از منابع طبیعی تلفن ۱۳۹ و ۱۵۰۴ و دستگاه‌های امدادی و مسئولان محلی اطلاع‌رسانی و برای کنترل و پیشگیری از گسترش حریق مشارکت شود.

کد خبر 768881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.