نتایج انتخابات تا ساعت ۱۱ روز پس از رأی‌گیری اعلام می‌شود

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: نتیجه انتخابات روز جمعه همچون مرحله نخست انتخابات تا ساعت ۱۱ روز پس از رأی‌گیری اعلام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور صبح امروز _پنجشنبه چهاردهم تیر_ در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار کرد: طبق ماده ۱۹ قانون انتخابات دو مدرک هویتی مبنای همکارانم برای احراز هویت پای صندوق‌های رأی خواهد بود یا کارت ملی و یا شناسنامه.

وی افزود: مردم در روز رأی‌گیری باید یکی از این دو مدرک را همراه خود داشته باشند البته اگر شناسنامه قدیمی همراه خود دارند کد ملی را باید در خاطر داشته باشند، افرادی که در مرحله نخست انتخابات چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور شرکت نکردند، هیچ منعی برای شرکت در مرحله دوم انتخابات ندارند.

اسلامی افزود: متولدان جمعه پانزدهم تیر ۸۵ و به عقب‌تر می‌توانند در انتخابات روز جمعه شرکت کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تعداد کل تعرفه‌های رأی را یک درصد بیشتر از تعداد کل واجدان شرایط رأی اعلام کرد و افزود: شعبه اخذ رأی در مرحله دوم همان شعبی هستند که در مرحله نخست انجام مسئولیت کردند، مگر آنکه در شهر یا روستایی مسئولان تشخیص دهند نیاز به شعبه جدیدی دارند که به تعداد محدود مسئولان شعب می‌توانند به فرمانداری شهرستان خود درخواستشان را اعلام کنند.

وی با اشاره به مشارکت مردم در مرحله دوم انتخابات گفت: شاهد شور و نشاط وصف‌نشدنی در کشور هستیم؛ در این دوره نیز نمایندگان نامزدها هم در شعب اخذ رأی و هم در ستاد انتخابات کشور می‌توانند حضور داشته باشند و در فرایند اجرایی انتخابات مشارکت کنند. در فرایند شمارش آرا نیز به محض اعلام پایان رأی‌گیری، شعب با حضور مسئولان صندوق‌ها و نمایندگان نامزدها کار شمارش را انجام می‌دهند. بعد از پایان شمارش آرا گزارش صندوق‌ها در صورت‌جلسه‌ای ثبت می‌شود و با تجمیع آرای شمارش شده در بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها، صورت جلسات شمارش شده به ستاد انتخابات کشور ارسال می‌شود و ستاد انتخابات کشور نیز به تدریج آرای نامزدها را اعلام می‌کند.

اسلامی افزود: در مرحله نخست انتخابات در ساعت ۱۱ روز بعد از رأی‌گیری اعلام نهایی نتایج را داشتیم در مرحله دوم نیز همین روند را خواهیم داشت.

کد خبر 768869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.