کدام تخلفات رانندگی حادثه‌ساز است؟

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، درباره بعضی تخلفات حادثه‌ساز توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس، علی‌اصغر شریفی درباره انواع تخلفات حادثه‌ساز اظهار کرد: در قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، جدولی وجود دارد که اگر طبق آن جدول، راننده تخلفی را انجام دهد پلیس نامحسوس با آن برخورد لازم را انجام خواهد داد.

وی افزود: تخلفاتی مانند سرعت و سبقت‌های غیرمجاز، حرکات مارپیچ، حرکت با دنده عقب در بزرگراه و آزادراه‌ها، رانندگی تحت تأثیر موادمخدر ، روان‌گردان و الکل، عبور از محل ممنوع، تجاوز به چپ، عبور وسیله نقلیه از پیاده‌رو، رعایت نکردن حق تقدم، عبور از محل‌های غیرمجاز و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی بالای ۶۰ کیلومتر در ساعت جزو تخلفات حادثه‌سازی است که در این جدول آمده است و اگر راننده‌ای این تخلفات را انجام دهد، نمره منفی می‌گیرد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به نقص فنی ادامه داد: نقص در سیستم روشنایی خودروها در شب نیز جزو نقص فنی محسوب می‌شود؛ یعنی اگر شب‌ها و در مواقع تاریکی هوا روشنایی خودرو نقص داشته باشد این مسئله نیز تخلف حادثه‌ساز محسوب می‌شود.

شریفی افزود: اگر در گواهینامه راننده کد استفاده از عینک درج شده باشد، وی باید حین رانندگی از همان عینکی که پزشک برای او تجویز شده است، استفاده کند و اگر این موضوع رعایت نشود جزو تخلفات حادثه‌ساز محسوب و نمره منفی برای او در نظر گرفته می‌شود.

کد خبر 768854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.