آب‌های آلوده و نبود اعتماد؛ دغدغه بریتانیایی‌ها در بحبوحه انتخابات

بریتانیایی‌ها در بحبوحه انتخابات عمومی خود خواهان تحقیق و بررسی وضعیت آلودگی آب رودخانه‌ها و دریاچه‌های این کشور هستند و از دولت بعدی می‌خواهند شرایط را به‌طور اساسی بررسی کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، نظرسنجی‌ها در بریتانیا حاکی از فقدان اعتماد مردم به سیاست‌مداران در زمینه رسیدگی به تخلیه فاضلاب در رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و دریاها است. طبق داده‌های این بررسی، ۸۲ درصد از بریتانیایی‌ها با وجود نزدیک بودن زمان انتخابات عمومی، خواهان یک تحقیق عمومی در مورد بحران آلودگی فاضلاب در کشور توسط دولت بعدی هستند.

نظرسنجی انجام‌گرفته نداشتن اعتماد به سیاست‌مداران در زمینه مقابله با بحران را نشان می‌دهد و نزدیک به ۶۰ درصد از مردم اظهار کرده‌اند که به اکثر یا هیچ‌یک از سیاست‌مداران بریتانیایی برای مقابله یا حتی رسیدگی به مشکل آلودگی فاضلاب اعتماد نخواهند کرد.

آب‌های آلوده و نبود اعتماد؛ دغدغه مردم بریتانیا در بحبوحه انتخابات

فقدان اعتماد در میان افرادی بالاترین میزان را داشت که در انتخابات عمومی گذشته به حزب محافظه‌کار رأی داده بودند. این امر باید نشانه روشنی برای هر یک از نامزدها مبنی بر این باشد که تعهدات فعلی آن‌ها برای بهبود سلامت رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و دریاها باید به اندازه کافی جسورانه باشد.

از دولت بعدی بریتانیا خواسته شده است که اعتماد عمومی را با اقدام و درخواست برای تحقیق عمومی در مورد تخلیه فاضلاب به رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و دریاهای بریتانیا بازیابی کنند، به‌ویژه که صنعت آب بریتانیا برای رفع نقص‌های اساسی که اکوسیستم آبی کشور را به حد نابودی رسانده است و خطری جدی برای سلامت انسان ایجاد می‌کند، نیاز به بازنگری کامل دارد.

آب‌های آلوده و نبود اعتماد؛ دغدغه مردم بریتانیا در بحبوحه انتخابات

مردم بریتانیا همچنین از دولت بعدی خواسته‌اند که هر چه سریع‌تر زمینه‌هایی انجام تحقیقی را فراهم کنند که چرایی رسیدن شرایط به این حد بحرانی را بررسی و اشتباهات رخ داده در این زمینه را شناسایی کند تا اطمینان حاصل شود گام‌هایی که برای تغییر شکل صنعت به دور از سودجویی فاجعه‌بار آن برداشته می‌شود، زمینه‌ساز مشکلات بعدی نباشد.

کد خبر 768845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.