از حضور یافتن کاروان ۱۲۴ نفره ایران در المپیک تا چهارمین صادرکننده بزرگ نفت اوپک

ایمنا از حضور پنج میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین، تسهیل تماشای فیلم برای خانواده‌ها در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک، رشد ۷۰۰ و ۳۰۰ درصدی مخاطبان و فروش سینما در دولت سیزدهم، حضور یافتن کاروان ۱۲۴ نفره ایران در المپیک و ایران چهارمین صادرکننده بزرگ نفت اوپک در بسته خبر خوب می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبر خوب به سراغ پیش‌بینی حضور پنج میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین سال جاری می‌رویم، در ادامه نیز تسهیل تماشای فیلم برای خانواده‌ها کنار فرزندان در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک مطرح شده است، همچنین رشد ۷۰۰ و ۳۰۰ درصدی مخاطبان و فروش سینما در دولت سیزدهم، حضور یافتن کاروان ۱۲۴ نفره ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، ایران چهارمین صادرکننده بزرگ نفت اوپک و نقش رأی‌اولی‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

پیش‌بینی حضور ۵ میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین سال جاری

پیش‌بینی حضور پنج میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین سال جاری / ‏‬ مراسم اربعین بزرگترین تجمع در جهان است

عبدالرضا پازوکی، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ایران اظهار کرد: چهارمین کنگره سلامت در اربعین در حال برگزاری است، سلامت در تجمع انبوه و عظیم اربعین از اهمیت فراوانی برخوردار و مراسم اربعین بزرگترین تجمع در جهان است و گروه‌های سنی مختلف از کشورهای مختلف در آن شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیشتر از سه میلیون و ۲۰۰ هزار زائر ایرانی در مراسم اربعین سال گذشته حضور داشتند، افزود: پیش‌بینی‌ها بیانگر این است تعداد زائران ایرانی در سال جاری به پنج میلیون نفر می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ایران با بیان اینکه بیش از ۲ هزار نفر در کنگره سلامت در اربعین شرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: ۱۷ کمیته علمی برای چهارمین کنگره سلامت در اربعین تشکیل شده است، همچنین ۳۸۷ مقاله به دبیرخانه کنگره واصل شده که از این تعداد ۱۸۰ مقاله به صورت سخنرانی و مابقی به صورت پوستر ارائه می‌شود، همچنین ۵۱ پنل تخصصی طی برگزاری کنگره برگزار می‌شود.

پازوکی با اشاره به ضرورت رعایت بهداشت دهان و دندان گفت: دانشگاه علوم‌پزشکی ایران با همکاری انجمن‌های علمی دندانپزشکی نسبت به برگزاری پنل‌های تخصصی اقدام کرده است و یک روز از این کنگره به مسائل حوزه بهداشت دهان و دندان اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه مجله مرتبط با مقالات تجمع‌های بزرگ را منتشر می‌کنیم، افزود: این مجله برای نخستین بار در کشور منتشر می‌شود و در کنگره آن را رونمایی می‌کنیم.

تسهیل تماشای فیلم برای خانواده‌ها کنار فرزندان در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک

تسهیل تماشای فیلم برای خانواده‌ها کنار فرزندان در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک

مجید زین‌العابدین، دبیر سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در دومین نشست ستاد برگزاری این جشنواره اظهار کرد: با تفاهم میان بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان، سال جاری نیز جشنواره در شهر اصفهان برگزار می‌شود و با برنامه‌ریزی جدید برای المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان به فاصله دو هفته قبل از جشنواره مقدمه افتتاحیه این جشنواره خواهد بود.

وی افزود: سال جاری شرایطی فراهم شده است تا نوجوانان فیلم‌ساز برگزیده هفتمین دوره المپیاد فیلمسازی نوجوانان در جشنواره حضور یابند و فیلم‌های ساخته شده توسط آن‌ها امکان رقابت با سایر آثار را پیدا کنند.

دبیر سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان لزوم تقویت نقاط قوت و رفع نواقص دوره پیشین جشنواره را از سوی هر دو ستاد اجرایی تهران و اصفهان ضروری دانست و عنوان کرد: واقعیت این است با وجود تمام گام‌های مثبت برای سینمای کودک و نوجوان در ادوار گذشته، این سینما به‌شدت نحیف و نیازمند برنامه‌ریزی راهبردی برای حمایت است.

زین‌العابدین گفت: اعتبارات فرهنگی مناسبی باید برای این سینما تخصیص داده شود.

بررسی و تصویب شرایط حضور فیلم‌ها در بخش بین‌الملل جشنواره سی‌وششم، تسهیل شرایط تماشای فیلم برای خانواده‌ها در کنار کودکان و نوجوانان حاضر در جشنواره و ایجاد سازوکارهای تشویقی برای حمایت از فیلم‌های ایرانی برگزیده جشنواره در مرحله اکران عمومی آنها از جمله مواردی بود که در دومین نشست ستاد برگزاری جشنواره مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، سی‌وششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با دبیری مجید زین‌العابدین از چهاردهم تا نوزدهم مهر سال جاری در اصفهان برگزار خواهد شد.

رشد ۷۰۰ و ۳۰۰ درصدی مخاطبان و فروش سینما در دولت سیزدهم

رشد ۷۰۰ و ۳۰۰ درصدی مخاطبان و فروش سینما در دولت سیزدهم

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه از شهید رئیسی آموختیم که کارهای مردم را با نفسانیات خود دچار وقفه و ضرر نکنیم، اظهار کرد: در طول این هفته مراسم اربعین شهدای خدمت را در تمام نقاط کشور داشتیم که مراسم باشکوهی به‌ویژه در تهران، قم، اهواز و دیروز در مشهد مقدس برگزار شد.

وی افزود: از همین سخن‌گاه از تمام مردم تشکر می‌کنم، در انتهای دولت مردمی هستیم و با توجه به شهادت رئیس‌جمهور، دولت در کمتر از سه سال به پایان می‌رسد؛ مجموعه خدمات دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ چندین برابر سه سال بود و شاهد اتفاقات مهمی در این حوزه بودیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: مصوبات جدیدی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای توسعه مدیریت و فضای فرهنگی و هنری کشور اخذ شد و در حال گسترش آن هستیم، رشد ۷۰۰ درصدی مخاطبان سینما و رشد ۳۰۰ درصدی فروش بخشی از اقداماتی است که انجام شده است.

اسماعیلی افزود: در جلسه رسمی با حضور همه رسانه‌های جمعی جزئیات مهمی از دستاورهای فرهنگ و هنر را اعلام خواهیم کرد، کسانی که دولت انقلابی شهید رئیسی را پیش از شروع متهم به سختگیری و انقباض در حوزه فرهنگ و هنر می‌کردند، امروز منصفانه تحلیل کنند که بسیاری از اولین‌ها در این دولت انجام شد که برگزاری نخستین کنسرت در مراکز تاریخی نیز از آن جمله است.

کاروان ۱۲۴ نفره ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور می‌یابد

کاروان ۱۲۴ نفره ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور می‌یابد

مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در حاشیه مجمع انتخاباتی فدراسیون ووشو در جمع خبرنگاران درباره اینکه کاروان ایران با ۴۰ ورزشکار راهی المپیک پاریس می‌شود، اظهار کرد: اگر شرایط را طی چهار سال گذشته بررسی کنیم، حدود ۱۶ فدراسیون رئیس نداشتند و با سرپرست اداره شدند، والیبال و بسکتبال در دوره قبل سهمیه المپیک گرفتند، اما در این دوره سهمیه نگرفتند، آن هم به‌خاطر مباحث مدیریتی و تغییر و تحول در هر دو رشته و پوست‌اندازی در این دو تیم بود.

وی افزود: در نهایت با ۳۹ سهمیه به همراه یک سهمیه که دیروز نهایی شد به المپیک پاریس می‌رویم، کاروان ایران در ۱۳ رشته در المپیک شرکت می‌کند، ۷۵ نفر کادر فنی و ۱۰ نفر کادر رسانه‌ای داریم و کل کاروان با کادر سرپرستی حدود ۱۲۳ تا ۱۲۴ نفر هستند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: امیدوارم ورزشکاران با حضور پررنگ خود و با حمایت‌هایی که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش داشتند، نتایجی بگیرند که دل مردم را شاد کنند.

به نقل از وزارت نفت، تولید و صادرات نفت ایران همواره تأثیر مستقیمی از شرایط سیاسی و بین‌المللی کشور داشته است، در واقع هر زمان که فشارهای تحریم کاهش یافته است، ایران این فرصت را داشته تا صادرات نفت خود را افزایش دهد، در مقابل نیز اهرم تحریم هر زمان که پرزورتر وارد عمل شده، تولید و صادرات نفت کشور را محدود کرده است.

از همان روزهای نخست آغاز به‌کار فعالیت دولت سیزدهم، باوجود در جریان بودن تلاش‌ها برای توسعه مناسبات بین‌المللی برد-برد، طرح‌های بزرگ صنعت نفت معطل خارجی‌ها نماند و نتیجه آن شد که با وجود افزایش ۶۰۰ عددی تحریم‌ها علیه نفت ایران، تولید و صادرات نفت کشور با افزایش همراه شد.

هم‌اکنون صادرات نفت و میعانات گازی ایران از زمان اعمال فشار حداکثری ترامپ علیه ایران (آگوست ۲۰۱۸)، به بالاترین مقدار رسیده است، صادرات نفت و میعانات گازی ایران ۹ درصد کل صادرات نفت خام و میعانات گازی اوپک را در بر می‌گیرد.

بنابراین گزارش، ایران در فاصله ماه‌های ژانویه تا مه سال جاری میلادی (دی سال گذشته تا خرداد امسال) روزانه یک میلیون و ۵۶۰ هزار بشکه نفت صادر کرده است که ۲۵۰ هزار بشکه از صادرات کویت و نیجریه بیشتر است و به این ترتیب جایگاه ایران را در رده‌بندی بزرگ‌ترین صادرکنندگان نفت خام اوپک به مقام چهارم ارتقا می‌دهد.

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان در نشست دانش‌آموزان رأی‌اولی با مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان اظهار کرد: یکی از جلسات اثربخش و مهم در بین جلسات متعددی که برگزار می‌شود، نشست رأی‌اولی‌ها است که جلسه‌ای نشاط‌بخش است، چراکه تمام کارکنان و فعالان آموزش‌وپرورش تلاش می‌کنند تا واژه تعلیم و تربیت را در دانش‌آموزان نهادینه کنند.

وی با بیان اینکه علم بی‌عمل تهدیدکننده است، افزود: منظور از تعلیم و تربیت یعنی دانش‌آموزان در ابعاد مختلف رشد کنند، آموزش تنها یکی از جنبه‌های فعالیت آموزش‌وپرورش است و در واقع پرورش دانش‌آموزان نیز دارای اهمیت ویژه‌ای است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد، باید بر پرورش دانش‌آموزان توجه ویژه‌تری داشته باشیم تا با ورود دانش‌آموز به فضای دانشگاه و جامعه بتواند تعامل و ارتباط مناسب برقرار کند و تنها در یک جنبه رشد نکرده باشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان عنوان کرد: یکی از ساحت‌هایی که دانش‌آموزان باید در آن به مهارت کافی دست پیدا کنند بعد علمی است، همچنین باید به دانش مالی، ذوق هنری و دیگر ابعاد شخصیتی توجه داشته باشیم، اما اغلب دروسی که در مدارس آموزش داده می‌شود، اینگونه نیست، هدف آموزش‌وپرورش تحت سند تحول بنیادین، رساندن دانش‌آموز به درجاتی از حیات طیبه است، مسیری که انسان به سمت کمال در آن قدم برمی‌دارد، اقدامات مؤثری نیز در این راستا انجام شده است، اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.

ابراهیمی ادامه داد: در هر زمینه‌ای به نسل جوان و نوجوان اعتماد کردیم، شکست نخوردیم و ضرر نکردیم، برای مثال در جنگ دفاع مقدس، حاکمیت بر این نسل حساب ویژه‌ای باز کرد و رویدادی تاریخی رقم خورد، اما پس از چندین سال دیدگاه‌ها نسبت به نسل نوجوان و جوان تغییر پیدا کرد و همین امر سبب شد افراد این نسل رشد همه‌جانبه نداشته باشند و استعدادهای آن‌ها را نادیده گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه رأی دادن هم تکلیف و هم حق است، خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی سالم‌ترین نوع انتخابات را دارد، هیچ عنصری فعال‌تر از دانش‌آموز و معلم در آموزش‌وپرورش نیست، دانش‌آموزان را انسان‌رسانه می‌دانیم که حتی اگر شرایط شرکت در انتخابات را ندارند، می‌توانند دعوت‌کننده دیگران به مشارکت باشند، اگر بخواهیم جامعه پرتلاش و محرک باشد، نیاز به مشارکت مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری است و باید تلاش کنیم حضورمان در انتخابات گسترده‌تر و پرشورتر باشد.

کد خبر 768821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.